به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۱۹ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۲۲۲۰۸۴

مدیریت ناب چیست و اصول مشاوره مدیریت و کارخانه ؟

گروه چامعه:
 مدیریت ناب چیست؟
مدیریّت امور شاخه‌ای پیچیده و پر از جزئیات محسوب می‌شود و موفّق شدن در این زمینه به عوامل مختلفی وابسته است. اگرچه مدیریت ناب دارای اصول و قواعد مخصوص به خود می‌باشد، ولی می‌توان با استفاده از مشاوره‌ای دقیق و مفید آن را عملی کرد و از مزایای آن بهره‌مند شد. بسیاری از مردم بر این تصوّر هستند که مدیران شاخص و شناخته شده دارای توانایی‌های خدادادی در زمینه‌ی مدیریّت هستند و به همین دلیل است که در فعّالیت‌های روزمره بسیار موفّق‌تر از سایر افراد ظاهر می‌شوند ولی لازم به ذکر است که این ادّعا کاملاً غلط می‌باشد و شما می‌توانید با استفاده از آموزش‌های جامع و مفید توانایی‌های مدیریتی خود را بهبود ببخشید و از مزایای مدیریت ناب بهره‌مند شوید. امروزه به دلیل گسترده بودن مطالب و منابع در زمینه مدیریت ناب بسیاری از افراد توانایی کسب اطّلاعات واقعی و تشخیص مطالب صحیح از غلط را ندارند و به همین دلیل است که دیدگاه آن‌ها نسبت به این مسئله منفی است و گمان می‌کنند که تمامی این منابع و مطالب فاقد ارزش علمی و عملکردی هستند. با این حال، با کمی جستجو در منابع معتبر می‌توان اطّلاعات جامعی را در رابطه با مدیریت ناب و نحوه‌ی اجرای آن یافت ولی لازم به ذکر است که در برخی از مواقع موفّقیت در این مسیر و کسب اطّلاعات ارزشمند در رابطه با مدیران ناب به سال‌ها زمان نیاز دارد و این مسئله موجب شده است تا تعداد افرادی که موفّق به کسب پیروزی در این مسیر شده‌اند به میزان قابل توجّهی کاهش یابد. ما در ادامه قصد داریم تا روشی را به شما معرّفی نماییم که بتوانید به راحتی در زمینه‌ی مدیریت ناب و کاهش هزینه‌ها موفّق شوید و به جمع مدیران ناب بپیوندید.


مدیریت ناب دارای اصول و قواعد منحصر به فردی می‌باشد
 
درباره مدیریت ناب:
مدیران ناب یک گروه مشاوره‌ای بسیار کارآزموده و موفّق در زمینه ارائه‌ی مشاوره برای مدیریت صحیح امور می‌باشد و موفّق شده است تا مسیر پیشرفت شما در این زمینه را بسیار هموار سازد. بسیاری از افراد اطّلاعات کاملی را درباره مدیریت ناب در اختیار ندارند و به دلیل کمبود وقت، زمان کافی را برای کسب اطّلاعات در این زمینه صرف نمی‌کنند و در این مرحله است که اهمیّت بهره‌مندی از خدمات گروه مشاوره‌ای مدیران ناب نمایان می‌شود. این تیم مشاوره‌ای با بهره‌گیری از دقیق‌ترین و علمی‌ترین اصول مدیریّتی به شما در زمینه‌ی مدیریت صحیح کسب و کار و نحوه‌ی اجرایی کردن آن‌ها کمک خواهد کرد و شما می‌توانید با کم‌ترین هزینه‌ از اصول مدیریت ناب بهره‌مند شوید و به جمع مدیران ناب بپیوندید. همچنین، این گروه متخصص و کار آزموده از سال‌ها تجربه‌ی موفّق در زمینه‌ی ارائه‌ی خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌ی سیستم‌های مدیریتی برخوردار است و در طول این سال‌ها موفّق شده است تا خدمات مفید و باکیفیّتی را به صاحبان کارخانه‌ها و کسب و کارهای مختلف ارائه نماید. در کل، گروه مشاوره‌ای مدیران ناب یکی از بهترین و متخصص‌ترین گروه‌های مشاوره‌ای ایران می‌باشد و شما با بهره‌مندی از خدمات ارزنده‌ی این گروه می‌توانید مهارت‌های مدیریتی خود را به سطح قابل قبولی برسانید و در نهایت توانایی مدیریت مستقل کسب و کار خود را داشته باشید و طعم شیرین مدیریت ناب را تجربه کنید.



شما با بهره‌مندی از مشاوره‌ی تخصصی مدیران ناب می‌توانید در مدّت زمان کوتاهی توانایی‌های مدیریتی خود را ارتقاء دهید
راهکارهای موثر در حوزه اصول مدیریت کارخانه
 
مدیریت نیروی انسانی: مدیر یک مجموعه باید توانایی هماهنگی بین پرسنل خود را دارا باشد. در کارخانه‌ها‌ها اصولا سیستم مدیریت شبکه ای وجود دارد به این صورت که هر مجموعه ای از افراد تحت نظر یک مدیر فعالیت کرده و مجموعه مدیران نیز به مرتبه بالاتر یعنی مدیرعامل کارخانه گزارشات پیشرفت و امور جاری را ارائه می‌دهند.
مدیریت منابع مالی: امروزه پیشبرد 100 درصد امور ساخت و تولید وابسته به تامین مالی است. مدیر کارخانه باید در خصوص تمامی هزینه‌های کارخانه اعم از هزینه‌های خرید, حقوق پرسنل, اجاره بها و...اطلاعات لازم را داشته باشد تا دچار بحران مالی نشود.
 
راهکارهای موثر در حوزه اصول مدیریت کارخانه
هدف نهایی از هر راهکار مدیریتی در حوزه اصول مدیریت کارخانه, تبدیل مجموعه ای از مواد اولیه به یک محصول نهایی است. کارشناسان مدیران ناب, اصول مدیریت کارخانه را در 6 دسته مدیریت نیروی انسانی, مدیریت منابع مالی, مدیریت ماشین آلات, مدیریت مواد, مدیریت اصول و روش‌ها و مدیریت بازار فروش تقسیم بندی می‌کنند که در ادامه به صورت خلاصه به هر یک خواهیم پرداخت.