به روز شده در ۱۳۹۹/۰۵/۲۳ - ۱۲:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۲۰ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۲۲۲۱۹۴

خوراکی‌هایی که به بهبود آرتروز کمک می‌کنند

گروه علمی: این روز‌ها بسیاری از افراد از مشکل آرتروز رنج می‌برند. اگر شما به مشکلات آرتروز مبتلا باشید، با اضافه کردن میوه‌های خاصی به رژیم غذایی روزمره می‌توانید به کاهش علائم خود کمک کنید.
خوراکی‌هایی که به بهبود آرتروز کمک می‌کنند
آرتریت یک بیماری شایع در سراسر جهان است و بر روی چندین گروه سنی تأثیر دارد و بیشتر در مفاصل زانو، لگن، دست و پا تأثیر دارد. در حقیقت، آمار‌ها نشان می‌دهد که اختلال مزمن اسکلتی عضلانی شایعترین علت ناتوانی در ایالات متحده است که با درگیری همه ساختار‌های مفصلی در بدن ما مشخص می‌شود، معمولاً درد مفاصل، منجر به کاهش مشارکت در فعالیت‌های روزانه و کیفیت زندگی ضعیف‌تر می‌شود.

آلبالو
آلبالو به علت رنگ قرمز خود که از آنتوسیانین آنتی اکسیدان دریافت می‌کند، دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند به مفاصل شما کمک کند. آن‌ها همچنین فوق العاده خوشمزه هستند و می‌توانید به عنوان یک میان وعده سالم از آن استفاده کنید. یک مطالعه نشان داد که نوشیدن آب آلبالو تا دو بار در روز به مدت سه هفته منجر به کاهش قابل توجه وضعیت التهابی مفاصل می‌شود.

آووکادو
آووکادو که اساساً به عنوان یک میوه پرخاصیت در نظر گرفته می‌شود، به راحتی در دسترس است و برای افرادی که از آرتروز رنج می‌برند بسیار مفید است. آووکادو پر از ویتامین E. است، که یک ماده مغذی با قابلیت‌های ضد التهابی است و می‌تواند به کاهش خطر آسیب مفاصل که معمولاً در مراحل اولیه آرتروز دیده می‌شود، کمک کند.

هندوانه
هندوانه‌ها که اکثراً از آب تشکیل شده اند، نه تنها طراوت دارند بلکه با کاروتنوئید بتا کریپتوکسانتین نیز پر شده اند، که به کاهش خطر ابتلا به آرتریت روماتوئید کمک می‌کند. علاوه بر این، لیکوپن موجود در هندوانه نیز دارای اثرات ضد التهابی است و می‌تواند در سلامت قلب نقش داشته باشد.
برچسب ها: آرتروز