کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تاكید پمپئو بر ادامه تحریم تسلیحاتی ایران

20 تير 1399 ساعت 15:37


گروه سیاسی:وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد که کشورش متعهد به حفاظت از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در مقابله با تهدید موشکی ایران است. مایک پمپئو گفت: آمریکا از راه‌های مختلفی، به تقویت توان دفاعی این کشورها کمک می‌کند.
وی اعلام کرد، واشنگتن به شیوه‌های مختلف با متحدان عرب خود جهت مقابله با تهدید فزاینده موشکی ایران همکاری کرده است.مایک پمپئو  به ضرورت تمدید تحریم تسلیحاتی ایران اشاره کرد و گفت: اگر این تحریم‌ تمدید نشود ثبات خاورمیانه به خطر خواهد افتاد.او خاطرنشان ساخت که آمریکا متعهد به کمک به حفظ امنیت کشورهای عرب خلیج فارس در برابر توان موشکی رو به افزایش ایران است. مایک پمپئو برنامه موشکی ایران را نقض قطعنامه سازمان ملل متحد و "تهدیدی حیاتی" نامید که تمدید تسلیحاتی این کشور را ضروری می‌سازد. او با تأکید بر "خطر تأسف‌باری" که تسلیح ایران برای منطقه ایجاد می‌کند افزود، این مسئله آنقدر مهم است که جهان باید برای تمدید این تحریم‌ها که تنها چند ماه دیگر به پایان می‌رسد متحد شود.
پمپئو گفت:واشنگتن از راه‌های مختلفی به تقویت توان دفاعی کشورهای عرب منطقه در مقابله با تهدید ایران کمک کرده است که یکی از آن‌ها ترغیب این کشورها به اعمال فشار برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران و دیگری فروش تسلیحات به آن‌ها بوده است. راه‌های دیگری هم به‌کار گرفته شده که به گفته او، نمی‌توان آن‌ها را به اطلاع عموم رساند.
پمپئو تأکید کرد: هدف ایران بالا بردن توان موشکی خود در حدی است که بتواند "دفاع موشکی را در سراسر منطقه شکست دهد و به مکان‌هایی فراتر از همسایگی خود حمله کند."
وزیر خارجه آمریکا همچنین به پرتاب ماهواره توسط ایران اشاره کرد و گفت: ایران می‌گوید فعالیت‌هایش صلح‌‌آمیز است اما جهان زرنگ‌تر از آن است که نداند این برنامه عمیقا با "آرزوی آن‌‌ها برای داشتن سامانه موشک‌های دوربرد" ارتباط دارد.

 


کد مطلب: 222214

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/222214/تاكید-پمپئو-ادامه-تحریم-تسلیحاتی-ایران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir