کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خواهر اون: نیتی برای تهدید آمریکا نداریم

20 تير 1399 ساعت 16:33

گروه بین الملل: خواهر رهبر کره شمالی ضمن بعید دانستن نشست دیگر رهبر کشورش با آمریکا، برگزاری چنین نشست میان برادرش با ترامپ را در مقطع فعلی تنها برای واشنگتن مفید دانست اما گفت پیونگ یانگ "نیت تهدید کردن آمریکا" را ندارد.


 کیم یو جونگ، برگزاری نشست دیگری میان کیم جونگ اون، برادرش، با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سال جاری میلادی بعید است اما همچنان "اتفاقی غیرمنتظره ممکن است رخ دهد".
اخیرا کره شمالی ایده برگزاری مذاکرات جدید با آمریکا را رد کرده و کیم یو جونگ نیز بر اعتراض کشورش به آنچه که به عنوان سیاستهای خصمانه و خودمحور آمریکا خواند تاکید کرد.
خواهر رهبر کره شمالی گفت که احتمال دیدار مجددی بین کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سال جاری میلادی وجود ندارد و برگزاری چنین دیداری را "هدیه‌ای" به رئیس جمهور آمریکا دانست.او خاطر نشان کرد: ما می خواهیم تصریح کنیم که لزوما این به این معنی نیست که خلع سلاح هسته‌ای ممکن نیست. اما آنچه که منظور ما است این است که در مقطع فعلی چنین چیزی ممکن نیست.این اظهارنظرهای خواهر رهبر کره شمالی لحنی ملایم تر از اظهارات قبلی او داشته و او حتی متذکر شد که مجوزی ویژه برای تماشای ویدیوهای ضبط شده از مراسم های اخیر مربوط به روز استقلال آمریکا در تاریخ چهار ژوئیه دریافت کرده است.او ادامه داد: ما کوچکترین نیتی برای تهدید آمریکا نداریم. اگر که آنها ما را رها کنند و ما را تحریک نکنند همه چیز به آرامی به پیش خواهد رفت. کیم تاکید کرد: مشخص نیست آیا فرستادن پیام‌های مختلف در خصوص تعامل و اعمال فشار از جانب ترامپ و دستیارانش یک برنامه عمدی هستند و یا در نتیجه تسلط ضعیف رئیس جمهور بر قدرت رخ می دهند. او تصریح کرد، برادرش به او دستور داده برای ترامپ پیام تبریک فرستاده و برایش در کارش آرزوی موفقیت کند.
خواهر رهبر کره شمالی خاطر نشان کرد: حتی اگر روابط میان رهبران خوب باشد، واشنگتن بار دیگر خصومت را از سر می گیرد و کره شمالی نیاز دارد در تدارک برای مواجهه با رهبران دیگری غیر از ترامپ سیاستهایش را شکل دیگری بدهد.

 


کد مطلب: 222220

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/222220/خواهر-اون-نیتی-تهدید-آمریکا-نداریم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir