کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مرگ۷۰۰ عضو خانواده‌ داعشی در اثر گرسنگی

21 تير 1399 ساعت 0:26

گروه بین الملل: یک مقام رسمی در سازمان ملل متحد با ارائه گزارشی از وضعیت حاکم بر اردوگاه‌های شمال سوریه، جایی که اعضای خانواده‌ها و وابستگان داعش در آن نگهداری می‌شوند از مرگ دست‌کم ۷۰۰ نفر از این افراد خبر داده است.


ولادیمیر ورونتسوف، رئیس بخش مبارزه با تروریسم در سازمان ملل با اعلام این مطلب تصریح کرد که دفتر وی اطلاعاتی از دو اردوگاه‌ تحت کنترل کردهای شمال سوریه دریافت کرده که از وضعیت نابسامان ساکنان آنها حکایت دارد. به گفته این مسئول سازمان ملل شرایط حاکم بر این اردوگاه‌ها برای هفتاد هزار تن از نزدیکان و وابستگان گروه داعش که در آنجا نگهداری می‌شوند بحرانی است؛ به نحوی که تاکنون ۷۰۰ نفر از این افراد بر اثر بیماری و گرسنگی جان خود را از دست داده‌اند.
ورونتسوف به این موضوع اشاره کرد که در میان اسرای دو اردوگاه «روژ» و «الهول»، جایی که وضعیت برای ساکنان بحرانی گزارش شده، تعداد زیادی زن و کودک حضور دارند و اغلب ساکنان از نبود دارو و کمبود مواد غذایی رنج می‌برند.
به گفته رئیس بخش مبارزه با ترویسم سازمان ملل متحد، موارد مرگ گزارش شده موجی از «احساس خشم» را در میان ساکنان برانگیخته است. این در حالیست که سازمان هلال احمر منطقه کردستان ابتدای سال جاری اعلام کرده بود که ۵۱۱ تن از وابستگان داعش سال گذشته میلادی در الهول، بزرگترین اردوگاه شمال سوریه جان باخته‌اند.

در این گزارش به میزان بالای مرگ ومیر کودکان در اردوگاه‌های پرازدحام اشاره و در عین حال تاکید شده است که بر اساس نتایج آخرین بازدید هیچ مورد ابتلا به ویروس در اردوگاه‌های یاد شده شناسایی نشده است.رئیس بخش مبارزه با تروریسم سازمان ملل، اردوگاه‌های محل نگهداری افراد وابسته به داعش را یک «معضل بزرگ» نامید و از جامعه جهانی خواست که هرچه زودتر تکلیف افراد ساکن در این اردوگاه‌ها را مشخص کنند.وی با تاکید بر اینکه برخی از ساکنان این اردوگاه‌ها بسیار خطرناک هستند، هشدار داد که در صورت ادامه بی توجهی‌ها ممکن است مواد انفجاری در درون این اردوگاه‌ها ساخته و برای فعالیت‌های تروریستی در خاک سوریه و عراق مورد استفاده قرار گیرد. رئیس بخش مبارزه با تروریسم سازمان ملل همچنین خواستار بازگرندان اسرا و وابستگان داعش به کشورهایشان شده و کشورهای مختلف جهان را به تحویل گرفتن اتباع وابسته به داعش خود فراخوانده است.به گفته ولادیمیر ورونتسوف تنها شمار اندکی از کشورها از جمله کشورهای آسیای مرکزی، ایالات متحده و روسیه تاکنون اتباع خود را از این اردوگاه‌ها بازگردانده‌اند.

 


کد مطلب: 222246

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/222246/مرگ۷۰۰-عضو-خانواده-داعشی-اثر-گرسنگی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir