به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۵:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۲۱ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۲۲۲۲۷۸
آبریزش بینی و تهوع هم به فهرست علائم کرونا افزوده شدند

فهرست ۱۱ علامت کووید-۱۹

گروه علمی: مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) گرفتگی بینی و آبریزش بینی، تهوع یا استفراغ و اسهال را به فهرست نشانه‌های بالقوه عفونت با ویروس جدید کرونا افزود.
فهرست ۱۱ علامت کووید-۱۹
قبلا علائمی از جمله لرز، تب، درد عضلانی، سردرد، گلودرد و از دست رفتن جدید حس چشایی یا بویایی را برای عفونت با ویروس کرونا فهرست کرده بود. اکنون با اضافه شدن این علائم فهرست علائم کرونا شامل ۱۱ علامت می‌شود.
این ۱۱ علامت شامل این موارد می‌شوند:
- تب یا لرز
- سرفه
- تنگی نفس یا اشکال در نفس کشیدن
- خستگی
درد عضلانی یا بدن‌درد
- سردرد
- از دست دادن جدید حس چشایی یا بویایی
- گلودرد
- گرفتگی بینی یا آبریزش بینی
- تهوع یا استفراغ
- اسهال

افزوده شدن این علائم در حالی صورت می‌گیرد که پزشکان شناخت بیشتری از بیماری کووید-۱۹ به دست می‌آورند و مراقبت از بیماران دچار شکل شدید بیماری بهتر شده است.با این حال CDC هنوز علائم پوستی به صورت ضایعات ارغوانی‌رنگ در انگشتان پاهای بیماران (انگشت کووید) را به فهرست علائم اضافه نکرده است.علائم کووید-۱۹ از ۲ تا ۱۴ روز پس از عفونت با ویروس کرونا و در اغلب موارد در حدود ۴ تا ۵ روز پس از عفونت بروز می‌کند. افرادی که دچار کووید-۱۹ می‌شوند طیف گسترده‌ای از علائم را گزارش می‌کنند و در برخی از بیماران این علائم برای هفته‌ها و حتی ماه‌ها ادامه می‌یابد.افراد دچار کووید-۱۹ ممکن است یک یا دو روز پیش از ظهور علائم بیشترین واگیری را داشته باشند.افراد سالمند و افراد دچار بیماری‌های زمینه‌ای شدید مانند بیماری قلبی یا ریوی و دیابت ظاهرا در معرض خطر بالاتر دچار شدن به عوارض وخیم‌تر ناشی از بیماری کووید-۱۹ هستند.
برچسب ها: ویروس کرونا