به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۲۱ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۲۲۲۳۳۴

ریه یکی از بازیکنان استقلال به شدت درگیر است

گروه ورزشی: مربی تیم فوتبال استقلال گفت: سلامتی بازیکنان تیم ما بسیار مهم است و یکی از بچه های ما به شدت درگیر بیماری کرونا شده است.
ریه یکی از بازیکنان استقلال به شدت درگیر است
مجید نامجو مطلق گفت: معمولا مربیانی که در کنفرانس خبری شرکت می‌کنند در مورد شرایط تیم خودشان و تیم مقابل حرف می‌زنند، ولی ما بعد از بازی با سایپا تمرینی انجام ندادیم و نمی‌توانیم در مورد مسائل فنی صحبت کنیم. به خاطر اینکه ما برای بازی پارس جنوبی قرار بود به جم برویم و کارت پرواز هم گرفتیم، ولی به ما خبر دادند به جز هشت نفر اولی، تست کرونای پنج نفر دیگر هم مثبت شده است. میلیچ و امیرحسین کارگر دوباره تست شان مثبت شده است و با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند و اگر این تیم را به جم می‌فرستادیم، ممکن بود به سلامتی بازیکنان استقلال و مسافران بوشهر و بازیکنان تیم مقابل لطمه وارد شود.

سفر اهوازی که رفتیم قدری شبهه بر انگیز بود
او افزود: سفر اهوازی که ما رفتیم مقداری شبهه برانگیز بود، چون قبل بازی گفته شد ۵ بازیکن این تیم به کرونا مبتلا شدند. من نمی‌خواهم به تیمی اتهام بزنم. شاید در هواپیمای سفر به اهواز این مشکلات به وجود آمده است. حدود ۵ روز است که تمرین نکردیم و نمی‌شود درباره مسائل فنی صحبت کرد. ما کلا دیروز (پنج شنبه) با ۱۲ بازیکن تمرین کردیم. در این شرایط الان برای ما دیدار با تراکتور را برگزار می‌کنند. من نمی‌دانم لغو این بازی دست چه کسی است، چون به هر کسی که می‌گوییم، اظهار می‌کنند که دست ما نیست. سلامتی بازیکنان برای ما مهم است.

مسئولان قدری به فکر بازیکنان باشند
مربی استقلال اضافه کرد: من نمی‌دانم پس تعطیلی لیگ دست چه کسی است؟ خواهش می‌کنم آن نهادی که بازی دست آنها است کمی به فکر بازیکنان باشد، چون واقعاً بازیکنان با استرس تمرین می‌کنند. خواهش می‌کنم شرایط را درک کنند. متأسفانه تمرکز بازیکنان به‌هم ریخته است. یکی از بازیکنان ما شرایطش بحرانی و ریه‌اش درگیر شده است. نمی‌دانم چه کسی جواب این اتفاق را خواهد داد. ما پنج روز تمرین نکردیم و الان باید مقابل تیم خوب تراکتور بازی کنیم. همه جای دنیا فوتبال برای شادی و نشاط جامعه است، ولی متأسفانه ما در این شرایط فوتبال را با استرس بازی می‌کنیم و این تأثیر منفی روی روح و روان بازیکنان دارد. تیم ما الان با کمبود بازیکن مواجه است. خودمان غافلگیر شدیم. روز گذشته وریا غفوری تماس گرفت و گفت با توجه به کمبود بازیکن اجازه دهید من تست دوباره بدهم و در صورت منفی بودن در بازی شرکت کنم. این غیرت بازیکن را نشان می‌دهد، اما برای ما سلامت بازیکنان مهم است. من فکر می‌کنم با این شرایط کار برای همه تیم‌ها سخت است.


وی ادامه داد: به نظرم با تصمیم‌هایی که گرفته شد و مشکلات ناشی از این قضیه، این اتفاق در تاریخ ثبت می‌شود و امیدوارم همه ورزشکاران در تمام تیم‌ها سالم و سلامت باشند و اتفاق ناگواری نیفتد. حتی قبل از اینکه بازی‌ها شروع شود، مجیدی در جمعی که بودیم اظهار کرد تا کسی در این فوتبال نمیرد، بازی‌ها را لغو نمی‌کنند. الان داریم به حرف او می‌رسیم. فرهاد مجیدی به علت اینکه شرایط حضور در کنفرانس نداشت، من به جای او به نشست خبری آمدم. امیدوارم همه این‌ها ختم به خیر شود و خدایی ناکرده اتفاقی نیفتد و همه شرمنده تصمیم‌هایی که گرفتیم نباشیم. ۱۲ بازیکن تیم ما تست هایشان منفی بوده است و ۵ بازیکن تیم یعنی ریگی، دانشگر، قائدی، رضاوند و پورحمیدی اگر جواب تست شان منفی باشد، در تمرین حضور پیدا می‌کنند و با این شرایط باید بدون تمرین مقابل تراکتور حاضر شویم.

پرواز به اهواز مشکلات زیادی را برای ما ایجاد کرد
او درباره تست‌های جدید کرونایی تیمش هم گفت: ما به خاطر حفظ سلامتی بازیکنان خودمان، تیم مقابل و کسانی که در فرودگاه و هواپیما ممکن بود با ما تماس داشته باشند، این کار را انجام دادیم. با توجه به اینکه به حدنصاب ۲۵ درصد هم رسیدیم، برای بازی نرفتیم. در مورد ۲۵ درصد حدنصاب هم بگویم، سؤال من این است که در تیمی مثل ما، ۲۵ درصد شامل بازیکنان باشد، تکلیف تیم چیست؟ از روز اول گفتیم مقایسه شرایط ما با اروپا متفاوت است. اگر آلمان و برخی کشور‌های دیگر بازی‌ها را برگزار کردند، زیرساخت و شرایط انجام بازی‌ها را دارند. در آن کشور حتی اگر یک بازیکن هم کرونا می‌گرفت، به قرنطینه می‌رفت، اما اگر دو نفر کرونا می‌گرفتند کل تیم قرنطینه می‌شد، اما اینجا یکی از تبصره‌های دستورالعمل های ورزشی این است که در هر اتاق یک بازیکن باشد. هیچ باشگاهی اصلاً این مسئله را رعایت نمی‌کند. مثلاً رفت و آمد تیم‌های خارجی با اتوبوسی است که استاندار‌های بالایی دارد و به طور کامل در اختیار تیم است. ضمن اینکه فاصله شهر‌ها در آلمان یک یا دو ساعت است و تیم‌ها می‌توانند با اتوبوس خود بروند، ولی مثلاً پرواز به اهواز مشکلات زیادی برای ما ایجاد کرد.
نامجو مطلق در پایان افزد: ما در یک سری پست‌ها بازیکن نداریم و این کار ما را مشکل می‌کند. هر چه تلاش کردیم که بازی‌ها عقب بیفتد نتیجه‌ای نداشت و گفتند دست ما نیست. در فوتبال چه نهادی بالاتر از سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال است؟ وقتی می‌گویند دست آن‌ها نیست، نمی‌دانم چه بگویم. در هر صورت باید به فکر بچه‌ها بود.
برچسب ها: استقلال