به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۲۱ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب : ۲۲۲۳۹۴

ایران هیچ شانسی برای میزبانی لیگ قهرمانان ندارد

گروه ورزشی: شروط اعلامی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا نشان می‌دهد که لیگ برتر ایران فاقد استانداردهای بین المللی برای میزبانی ادامه مرحله گروهی و حذفی لیگ قهرمانان آسیا در فصل جاری است.
ایران هیچ شانسی برای میزبانی لیگ قهرمانان ندارد
به گزارش ایسنا، هنوز تاریخ دقیق برگزاری ادامه فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا از سوی AFC اعلام نشده ولی طبق گمانه‌زنی‌های انجام شده، این رقابت‌ها از شهریورماه به صورت متمرکز در یک کشور دنبال می شود تا پرونده فصل جاری بسته شود.پیش از این از کشورهای مختلفی در غرب آسیا به عنوان میزبان نام برده شده که می توان به قطر، امارات و حتی اردن به عنوان یک کشور بی طرف اشاره کرد اما هنوز AFC میزبان نهایی مسابقات را اعلام نکرده است. با این حال برگزاری مسابقات به صورت متمرکز در کنفدراسیون فوتبال آسیا نهایی شده است.
با این حال AFC به کشورهای عضو مهلت داده تا با در نظر گرفتن وضعیت و زیرساخت های موجود در کشورشان برای میزبانی این مسابقات در دو منطقه شرق و عرب اعلام آمادگی کنند و برای این موضوع هم شرایطی را در نظر گرفته است.با توجه به مسائل مختلفی از جمله محدودیت پروازهای خارجی، شروع موج دوم کرونا، نبود زیرساخت‌های لازم برای برگزاری تمرینات هر تیم در یک ورزشگاه، مجهز نبودن ورزشگاه های داخلی کشور به تکنولوژی خنک‌سازی یا تهویه برای حفظ سلامت عمومی و همینطور عدم وجود زیرساخت های لازم برای  مسائل بازرگانی، حق پخش و دیگر موضوعات اقتصادی مرتبط با لیگ قهرمانان آسیا، ایران در شرایط کنونی قادر به میزبانی این مسابقات نیست و باید خودش را برای حضور در کشور ثالث آماده کند.

* فشار مضاعف روی تیم‌های ایرانی
تیم های ایرانی برای حضور در کشور ثالث باید تمام هزینه ها را هم از جیب خود تقبل کنند که در این وضعیت فشار مضاعفی بر آنها وارد می شود. آنطور که از شواهد و قراین برمی‌آید، قطر میزبان این رقابت ها در منطقه غرب خواهد شد و در واقع باید گفت چهار تیم ایرانی باید خودشان را باید برای اقامتی حدودا ۲۰ روزه در قطر، از محل بودجه باشگاه  آماده کنند.استقلال، پرسپولیس، شهرخودر و سپاهان تیم های ایرانی حاضر در این مسابقات هستند که در فصل جاری هیچ گاه در شهرهای خود میزبانی نکردند و از حیث کسب امتیازات هم در وضعیت خوبی به سر نمی برند و این مسائل وضعیت برای دشوارتر از گذشته کرده است.