به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۲۲ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب : ۲۲۲۵۵۰

اهوازی‌ها در مصرف برق صرفه‌جویی کنند

اهوازی‌ها در مصرف برق صرفه‌جویی کنند
گروه جامعه:مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: اگر در اهواز هر مشترک به اندازه یک لامپ ۱۰۰ وات در مصرف برق صرفه‌جویی کند، میزان صرفه‌جویی شهر اهواز حدود ۶۰ مگاوات خواهد بود و این میزان صرفه‌جویی، پایداری برق را به دنبال خواهد داشت.
حسن کریمی، اظهار کرد: در شرایط ویژه‌ای که شاهد شیوع ویروس کرونا هستیم، اجرای راهکارهای صحیح مدیریت مصرف برق می‌تواند استمرار خدمات‌رسانی را به ویژه در ساعت پیک مصرف به دنبال داشته باشد.بالا رفتن دمای هوا در اهواز باعث بالا رفتن مصرف برق توسط شهروندان می‌شود و رعایت الگوی مصرف در این شرایط ویژه کرونا و گرمای هوا، موجب پایداری شبکه برق در اهواز خواهد شد.  اگر در اهواز هر مشترک به اندازه یک لامپ ۱۰۰ وات در مصرف برق صرفه‌جویی کند، میزان صرفه‌جویی شهر اهواز حدود ۶۰ مگاوات خواهد بود و این میزان صرفه‌جویی، پایداری برق را به دنبال خواهد داشت.

وی بیان کرد: ساعت پیک مصرف در شهر اهواز از ساعت ۱۳ تا ۱۷ و از غروب آفتاب تا ساعت ۲۳ است؛ در این ساعات شهروندان از استفاده از لوازم برقی غیرضروری و پرمصرف خودداری کنند و توصیه‌های مربوط به الگوی مصرف را رعایت کنند تا با خاموشی مواجه نشوند. رعایت این نکات از سوی شهروندان اهوازی می‌تواند به کاهش خطرات احتمالی در حوزه برق، کاهش خاموشی‌ها و همچنین کاهش مصرف برق در شهر اهواز کمک کند و موجب پایداری برق شود.


 
برچسب ها: برق مصرف