کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کاهش ۴۷درصدی مسافر در فرودگاه‌های کشور

22 تير 1399 ساعت 15:43

گروه جامعه: رئيس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران از جابه جايي بيش از دو ميليون مسافر در فرودگاه‎هاي تحت مالکيت شرکت فرودگاه‎ها و ناوبري هوايي ايران طي خرداد و رشد شاخص هاي فرودگاهي نسبت به ارديبهشت ماه امسال خبر داد.


 سیاوش امیرمکری  ضمن اعلام این خبر با اشاره به از سرگیری پروازها از اردیبهشت ماه اظهارداشت: در خرداد ماه نسبت به اردیبهشت ماه شاهد افزایش شاخص های فرودگاهی در سه حوزه نشست و برخاست، (55 درصد) اعزام و پذیرش مسافر(58 درصد) و ارسال و پذیرش بار(66 درصد) هستیم. وی گفت: در پروازهای بین المللی شاهد رشد 24 درصدی نشست و برخاست و افزایش 51 درصدی اعزام و پذیرش مسافر بوده‌ایم.

امیرمکری با تاکید بر تاثیر شیوع ویروس کرونا بر کاهش شاخص های فرودگاهی نسبت به سال گذشته، کاهش 47 درصدی جابجایی مسافر، کاهش 31 درصدی در نشست و برخاست و کاهش 53 درصدی ارسال و پذیرش بار در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت را طی خرداد امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته را مورد توجه قرار داد و گفت: فرودگاه‎های تحت مالکیت این شرکت در خرداد 99، با انجام 21 هزار و 695 فروند نشست و برخاست بیش از دو میلیون مسافر را به همراه بیش از 17 میلیون کیلوگرم بار و مرسولات پستی جابه جا کرده است. مدیرعامل شرکت فرودگاه ها گفت: در خرداد ماه 1399 حداقل80 درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتيب در ده فرودگاه مهرآباد، مشهد، کيش، شيراز، اصفهان، اهواز، بندرعباس، تبریز، امام خمينی(ره) و خليج فارس(عسلویه) انجام پذیرفته است



 


کد مطلب: 222554

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/222554/کاهش-۴۷درصدی-مسافر-فرودگاه-های-کشور

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir