به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۲۲ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب : ۲۲۲۵۵۸

وقتی که تانک‌ها و هواپیماها گلخانه می‌شوند

وقتی که تانک‌ها و هواپیماها گلخانه می‌شوند
گروه فرهنگی و هنری: تصور کنید که در جهان پساکرونا، کاربرد تانک‌ها، کشتی‌ها و هواپیماها تغییر کند و به گلخانه‌هایی بزرگ و عالی تبدیل شوند که بتوان در آنجا صدها نوع گل و گیاه را پروش داد. این ایدۀ مجموعه آثاری است که توسط نیکلاس عبدالقادر، طراح و هنرمند فرانسوی خلق شده؛ او مجموعه عکس‌های خود را که به کمک فتوشاپ خلق کرده «فوریتی برای کند شدن» نامیده است. نیکلاس عبدالقادر می‌گوید: «سبک زندگی کنونی ما مبتنی بر تولید انبوه و مصرف انبوه است؛ این مصرف‌گرا بودن گاه تا آنجا پیش رفته که به اصلی‌ترین ارزش ما تبدیل شده و باعث شده که ما بر اساس نوع مصرفمان خودمان را تعریف کنیم.»این هنرمند فرانسوی با اشاره به مهمترین چالش‌های عصر حاضر برای زندگی بشر می‌گوید: «تغییرات آب و هوایی، فروپاشی تنوع‌های زیستی و همزمان با آنها کاهش منابع طبیعی، همه اینها ناشی از سبک زندگی کنونی ماست. اینها مشکلات اصلی تمدن در عصر حاضر است که باید حل شوند.»

او می‌افزاید: «هنگامی که به تصمیماتی که برخی از کشورها برای دوران پساکرونا گرفته‌اند نگاهی می‌اندازیم، مثلا تصمیم ایالات متحده آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تزریق میلیاردها یورو به صنعت هوانوردی یا تصمیم چین برای ساخت نیروگاه‌های زغال سنگ، سوالات بسیاری برایمان مطرح می‌شود.»
نیکلاس عبدالقادر دوران قرنطینه و اعمال محدودیت‌های رفت و آمد را به ناچار در آپارتمانش در پاریس گذراند. او در این دوران، جهانی پساکرونا را تصور کرد که در آن «از زمانی که در اختیار داریم بهتر استفاده کنیم، کمتر کار کنیم، کمتر تولید کنیم، کمتر رشد کنیم و در مقابل زمان بیشتری را برای تفکر و تامل و زندگی بهتر در طبیعت و رفتار بهتر با طبیعت داشته باشیم.» او امیدوار است که ایدۀ آثارش، الهام‌بخش مردم در سراسر جهان برای دوستی با طبیعت باشد.

 
برچسب ها: تانک کرونا