به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۱:۰۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۲۳ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب : ۲۲۲۶۲۹

مازندران در مرز ۱۰۰۰ مبتلا به ویروس کرونا

گروه جامعه: شیوع کرونا در مازندران، همچنان با سرعت بالایی ادامه دارد و تعداد افراد مشکوک مبتلا شده به این ویروس در برخی شهرهای این استان، آمار بسیار زیادی را نشان می‌دهد، به طوری که بر اساس اظهار نظر سخنگوی وزارت بهداشت، مازندران، پس از چند روز مقاومت در وضعیت هشدار، اکنون در وضعیت قرمز شیوع این ویروس، قرار گرفته است.
مازندران در مرز ۱۰۰۰ مبتلا به ویروس کرونا
بر این اساس و به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، سید عباس موسوی رئیس این دانشگاه اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۱ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند. وی تصریح کرد: در همین مدت تعداد ۱۴۳ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.
موسوی تصریح کرد: هم اکنون ۸۰۸ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه علت اصلی افزایش نگران کننده تعداد مبتلایان این بیماری، تجمع در مراکز خرید، تالارها، دورهمی‌های خانوادگی و مکان‌های مسقف است، خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در کاهش ابتلای افراد به کووید۱۹ بسیار موثر است.

روند افزایشی در بابل ادامه دارد/ شمار بیماران بستری کل به ۱۸۴ رسید
از سویی دیگر، بر اساس اعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، در حال حاضر ۱۸۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.بر این اساس، در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ بیمار جدید بستری و ۳۲ بیمار هم ترخیص شدند.همچنین ۳۲ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز بر لزوم جدی گرفتن این بیماری از سوی مردم، تاکید کرد و گفت: استفاده از ماسک ۸۵ درصد از انتقال ویروس کرونا جلوگیری می کند.وی تاکید کرد که، ماسک از شما در مقابل ابتلا به کرونا محافظت می کند، فاصله ۱.۵ متر را رعایت کنید و دستهایتان را حداقل ۲۰ثانیه بشویید. در مجموع تا امروز، ۲۳ تیرماه، ۹۹۲ نفر در مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیرنظر دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل، بستری هستند.