کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

درگیری نظامی میان آذربایجان و ارمنستان

23 تير 1399 ساعت 22:24


گروه بین الملل: وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد دو سرباز ارتش این کشور در درگیری شدید در مرز آذربایجان و ارمنستان کشته و پنج سرباز دیگر زخمی شده‌اند. هر دو کشور یکدیگر را برای وقوع این درگیری که همچنان ادامه دارد متهم می‌کنند.آذربایجان و ارمنستان، دو کشور همسایه و متخاصم یکدیگر را برای وقوع حادثه درگیری در ایالت تووز واقع در شمال شرقی ارمنستان متهم کردند.
در بیانیه وزارت دفاع آذربایجان گفته شده است که دو نیروی نظامی این کشور کشته شده و پنج نفر نیز زخمی شده‌اند. منابع وزارت دفاع آذربایجان مدعی "تلفات سنگین" در میان نیروهای ارمنی است، اما وزارت دفاع ارمنستان می‌گوید هیچ کشته‌ای نداشته است.در بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان آمده است: «نیروهای مسلح ارمنستان با پشتیبانی آتش توپخانه به سمت نیروهای این کشور حمله کردند و در نتیجه دو سرباز آذربایجانی کشته و پنج سرباز دیگر زخمی شدند.»به گفته وزارت دفاع آذربایجان نیروهای نظامی ارمنستان نیز تلفاتی داشته‌اند اما سوشان استپانیان، سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان از طریق فیسبوک اطلاع داده که سربازان ارمنی تلفات جانی نداشته‌اند.ارمنستان کشور همسایه خود آذربایجان را متهم کرده که با حملات توپخانه‌ای قصد داشته است مواضع نیروهای ارمنی را تصرف کند. منابع ارمنی همچنین گفته‌اند که ارتش آذربایجان به عقب‌نشینی وادار و متحمل خسارات انسانی شده است.
ارمنستان و جمهوری آذربایجان حدود ۳۰ سال  است که بر سر کنترل منطقه منطقه قره‌باغ کوهستانی درگیر هستند. خبرگزاری فرانسه می‌نویسد که درگیری روز یکشنبه ۲۲ تیر به دور از این منطقه بحث‌برانگیز اتفاق افتاده است.الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان چند روز پیش انتقاد کرد که مذاکرات برای حل و فصل مناقشه قره باغ کوهستانی تابحال ثمربخش نبوده است. رئیس جمهور آذربایجان احتمال بروز یک جنگ جدید با ارمنستان را هم رد نکرد.


 


کد مطلب: 222763

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/222763/درگیری-نظامی-میان-آذربایجان-ارمنستان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir