به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۱ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۲۲۲۷۸

سیستم روشنایی در راه های برون​شهری

گروه اقتصادي: مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور درباره اولویت وزارت راه در نصب سیستم های روشنایی در راه‌های برون شهری گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی، در حال حاضر اولویت ارتقای ایمنی راه‌ها با اجرای سیستم روشنایی در تقاطع ها و نقاطی است که تعداد تصادفات رخ داده در شب، آن محل را به نقطه پرحادثه تبدیل کرده است.
سیستم روشنایی در راه های برون​شهری
داریوش امانی  درباره اجرای سیستم روشنایی در راه های برون شهری گفت: وزارت راه به عنوان متولی ایمن‌سازی راه‌های کشور، احداث سیستم روشنایی در راه‌ها را برای ارتقای ایمنی ضروری دانسته و پروژه‌های روشنایی دارای اولویت را در نقاط پرحادثه مثل گردنه ها، نقاط مه گیر، تقاطع های همسطح و غیر همسطح ، تونل ها، پل ها، میدان ها اجرا می‌کند. وی با بیان اینکه با توجه به وسعت راه های برون شهری و همچنین محدودیت منابع مالی، برقراری سیستم روشنایی باید در مکان هایی انجام شود که تاثیر مهمی در کاهش تصادفات در شب داشته باشد اظهار کرد: به همین منظور باید میزان ترافیک محور، میزان عبور عابران پیاده و وجود تقاطع ها بررسی شود.

کاربری تابلوهای محدودیت سرعت متغیر VSL در جاده‌ها
امانی درباره کاربری تابلوهای محدودیت سرعت متغیر VSL در جاده ها و با بیان اینکه بهره گیری از این تابلوها در برخی نقاط از راهها باعث توجه بیشتر رانندگان به رعایت سرعت مجاز مسیر عبوری می شود گفت: این تابلوها مانند تابلوهای ثابت انتظامی محدودیت سرعت برای نمایش حداکثر سرعت مجاز مسیر به کار می روند ولی متناسب با وضعیت جوی و ترافیک مسیر عبوری، نمایش سرعت آنها متغیر است، این تابلوها به 2 صورت دستی و خودکار بر اساس حسگرهای نصب شده بر روی آنها عمل می کنند.

نمایش پیام های ترافیکی متناسب با وضعیت لحظه ای راه
مدیر مرکز مدیریت راههای کشور همچنین درباره کاربری تابلوهای پیام متغیر VMS در جاده ها و با بیان اینکه کاربری این تابلوها در جاده ها، نمایش پیام های ترافیکی که متناسب با وضعیت لحظه ای راه تغییر می یابند، است بیان کرد: وقایع و رخدادهایی که در جاده ها اتفاق می افتند، پس از جمع آوری و تحلیل در مرکز مدیریت راهها، از طریق سامانه های اطلاع رسانی از جمله تابلوهای VMS به رانندگان اطلاع داده می شود. این تبادل اطلاعات با راننده به نحوی که تصمیم گیری سریع و مطمئن را در شرایط مختلف آب و هوایی ترافیکی میسر سازد، از اهداف اصلی به شمار می‌آید.
مرجع : ايسنا