به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۲۴ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب : ۲۲۲۸۹۷
سازمان جهانی بهداشت:اوضاع ممکن است از این نیز بدتر شود

کرونا همچنان خطرناک است

گروه بین الملل: سازمان جهانی بهداشت هشدار داده که پاندمی کرونا همچنان خطرناک است و اوضاع ممکن است از این نیز بدتر شود.
کرونا همچنان خطرناک است
دبیرکل این نهاد بین‌المللی  گفت: «بگذارید به صراحت بگویم که بسیاری از کشورها در مسیر نادرستی حرکت می‌کنند. کرونا همچنان دشمن شماره یک است اما بسیاری از کشورها و مردم این خطر را جدی نمی‌گیرند.»
 تدروس آدهانوم گفت: چنانچه مردم به اندازه کافی مراقب و محتاط نباشند، پاندمی کرونا می‌تواند "بدتر و بدتر و بدتر شود". او گفت ضرورت دارد که همگان برخی مقررات را رعایت کنند: فاصله‌گیری، شستن دست و زدن ماسک. وی تأکید کرد: وضعیت در آینده نزدیک عادی نخواهد شد.
در ایالت کالیفرنیا، پرجمعیت‌ترین ایالات آمریکا، به خاطر شیوع سریع پاندمی و افزایش موارد تازه کرونا، بسیاری از مقررات سختگیرانه پیشین بازگشته است. بارها و سینماها باید بسته شوند؛ رستوران‌ها اجازه ندارند در فضاهای بسته مشتری بپذیرند؛ برخی از "کانون‌های پاندمی" مانند کلیساها، ورزشگاه‌ها و آرایشگاه‌ها باید بسته بمانند.
 در کالیفرنیا حدود ۸۵۰۰ نفر دیگر به ویروس کرونا مبتلا شدند و ۷۲ نفر جان خود را از دست دادند. در این ایالت آمریکا تاکنون روی هم بیش از ۳۲۰ هزار نفر به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده‌اند. در ایالت‌هایی مانند فلوریدا، تگزاس و آریزونا نیز شمار افراد مبتلا به کرونا روزافزون است.آنتونی فاوچی، مشاور رسمی دولت آمریکا در امور مربوط به پاندمی کرونا، عقیده دارد که برداشتن برخی از مقررات مرتبط با کرونا، در شیوع پاندمی در این کشور دخیل بوده است. او در برنامه‌ای که مرکز پزشکی استنفورد برگزار کرده بود، گفت: «ما با کرونا سخت نگرفتیم اما این پاندمی با ما سخت گرفت.»فاوچی برآوردهای سازمان جهانی بهداشت را در مقابله با گسترش ویروس کرونا تأیید نموده، رعایت جدی مقررات را به شکل اکید توصیه می‌کند: با فاصله‌گیری اجتماعی، شستشوی مرتب دست‌ها، زدن ماسک به صورت و جلوگیری از اجتماعات بزرگ می‌توان به تدریج بر پاندمی غلبه کرد.کاخ سفید با دیدگاه‌های فاوچی موافقت چندانی ندارد و درست بر خلاف نظرات و رهنمودهای دانشمندان و کارشناسان حرکت می‌کند. برخی از رسانه‌های جمعی مانند "واشنگتن پست" و کانال خبری سی‌ان‌ان CNN گزارش داده‌اند که کاخ سفید با انتشار لیستی در پی آن است که "ارزیابی‌های نادرست و اشتباه‌آمیز" فاوچی را به اثبات برساند و رهنمودهای او را بی‌اعتبار جلوه دهد.بنا به آخرین گزارش بنیاد علمی دانشگاه جانز هاپکیز شمار افراد مبتلا به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان رو به افزایش است. بیش از ۱۳ میلیون نفر تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند؛ به عبارت دیگر ظرف پنج روز یک میلیون نفر دیگر به بیماری مبتلا شده‌اند.تاکنون بیش از ۵۷۱ هزار نفر به علت ابتلا به ویروس کرونا درگذشته‌اند.
برچسب ها: کرونا آمریکا