با توجه به این مطلب در یک چرخه منطقی و ساده، چنانچه وبسایتی محتویاتی مفید، کاربردی و قابل فهم برای قشر کثیر کاربرانش داشته باشد (این قابل فهم بودن لزوماً همه جا به معنی سادگی نبوده و ممکن است در حالی که مطالب آن برای عموم مردم سخت و گنگ است، برای فعالان حوزه ای خاص حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد ) افراد بیشتری به سمت آن سوق پیدا میکنند.مانند کلمه
شیشه فلوت برای سایت اردکان گلس.
با افزایش بازدیدهای این تارنما، گوگل تشخیص میدهد که این ترافیک سرازیر شده به سایت بی دلیل نبوده و افراد بدون وجود جاذبه ای پرطرفدار به سمت آن رهسپار نشده اند، پس حتماً مطالبی که در آن وجود دارد مفید بوده و از سویی دیگر میتواند گرهی از کار مراجعین دیگری نیز بگشاید. گوگل برای پوشاندن جامه عمل به این مقصود خود چاره ای به جز قرار دادن این سایت در ویترین یا پربازدید ترین نقطه ساختار خود ندارد، صفحه اول.
این فعل و انفعالات از این روی بسان یک چرخه عمل میکند که از یک سو چنانچه این سایت به صورت طبیعی، بر حسب صلاحیت و داشتن لیاقت حضور در این جایگاه یا همان سئوی کلاه سفید به این نقطه رسیده باشد، کاربرانی پرتعداد به صورت مداوم از آن دیدن میکنند و از سویی دیگر همین بازدیدهای پرشمار به تثبیت جایگاه این سایت در مکان ایده آل کنونیش کمک به سزایی میکند. این رویداد که ماحصل استفاده از سئو سایت اصولی و برنامه ریزی قاعده مند میباشد، به عنوان یکی از تخصصهای مجموعه سئویاب، بیش از یک دهه است که در آرمانی ترین شکل خود به منظور ارتقاء رتبه کارفرمایان محترم اعمال شده که تداوم همکاریهایی قدیمی و شروع عملیات بهینه سازی سایتهایی جدید که بواسطه آثار همین همکاریها به منصه ظهور رسیده اند گواهی بر توانایی، پایبندی به اصول حرفه ای و انجام تعهدات در قبال کارفرمایانش میباشد بهه عنوان نمونه میتوان کلمات کلیدی
خرید ورق استیل نسوز و
ویرایش مقاله را ذکر نمود.
در ادامه مطلب باید به این نکته هم اشاره داشت که گوگل سیاستهای کلی خود به منظور رتبه دهی به این سایتها را به همین میزان رضایت مخاطبین معطوف نکرده و این رده بندیها فراز و فرودهای فراوانی دارند ؛ گو اینکه اگر چنین بود سایتی که به رده ای ایده آل میرسید همان جا میماند، چرا که بیشترین میزان کلیک کاربران اینترنتی را دریافت کرده و بدین واسطه میدان فراختری برای عرض اندام دارد. این موتور جستجوگر در کنار اعمال سازوکارهای کاتوره ای و غیر قابل پیش بینی (اما قابل ردیابی) شرایطی را همواره فراهم میآورد که مفید ترین منابع اینترنتی (ولو وبلاگی محقر اما دارای عناصر بصری ایده آل و مطالب دست اول پر طرفدار) بتوانند در جایگاههای ابتدایی صفحه نخست در مورد کلمات کلیدی گوناگون قرار گیرند. در نتیجه اینکه وبسایتی که پویا نبوده و مطالب آن به روز نشود، بالاخره پس از چندی از رقبای خود عقب افتاده و بواسطه همین عدم ارائه مطالبی تازه، محکوم به سقوط به ردههای پایین تر و حتی صفحات بعدی میشود. گفتنیست که بهره گیری از خدمات یک مجموعه متخصص در امر سئو میتواند تا مدتها پس از اتمام پشتیبانی نیز این دامنه را در نقطه ای مطلوب و پر مخاطب نگاه دارد، اما همانطور که مشخص است پشتیبانی به تثبیت این جایگاه منجر شده و از سویی دیگر میزان رقابت در حوزههای مختلف نیز شاید مجال حضور طولانی مدت در اثر عدم رسیدگی دوره ای و کوتاه مدت را به این سایت ندهد.
از آنجایی که صحبت از رقابت شد، بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که امروز بر خلاف سالها قبل که دیجیتال مارکتینگ با شمایل مدرن خود مطرح نبوده و متدهای نوین بازاریابی جایی میان مجموعه یا افراد صاحب امتیاز سایتها نداشتند، سئو نوک پیکان تبلیغات و جذب مشتری میباشد و اگر نگوییم مجموعههای مختلف بنا به میزان وسعت، اعتبار و یا تعداد کارکنانشان، فرد یا گروهی را مسئول این کار قرار داده اند، میتوانیم ادعا کنیم بخشی از آنها که در پی پیشرفت و کسب درآمد بیشتری هستند، با برون سپری سئو، رسیدگی به امور شبکات اجتماعی، تولید محتوا و دیگر پدیدههایی که به جذب مشتریان راه دور میانجامد به این مهم نائل میشوند. در پایان لازم به تاکید است که این میزان رقابت که در همه زمینهها نیز به یک میزان نیست تاثیر مستقیمی روی شدت رقابت گذاشته و تفاوت میان فعالان این حوزه را نمایان میکند.