به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۲۵ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب : ۲۲۲۹۹۷

بازیگرانی که هوس کاری متفاوت به سرشان زد

بازیگرانی که هوس کاری متفاوت به سرشان زد
گروه فرهنگی: بعضی از بازیگران پس از مدتی فعالیت در عرصه بازیگری و کسب تجربه، وارد حوزه‌های دیگری مانند تهیه‌کنندگی و کارگردانی می‌شوند و فیلم خود را جلوی دوربین می‌برند. نیکی کریمی، فرامرز قریبیان، مجید صالحی و مهران احمدی از چهره‌هایی هستند که بیشتر به عنوان بازیگر شناخته می‌شوند اما تجربیاتی هم در زمینه کارگردانی فیلم یا سریال دارند. به تازگی بازیگران دیگری مانند حمیدرضا آذرنگ، ستاره اسکندری و هادی حجازی‌فر نیز تصمیم گرفته‌اند توانایی خود را در زمینه کارگردانی محک بزنند و اولین فیلم خود را بسازند.

حمیدرضا آذرنگ
حمیدرضا آذرنگ معمولا در کنار سینما، حضور پررنگی در تئاتر داشته و علاوه بر بازیگری، در زمینه نمایش نامه‌نویسی و کارگردانی تئاتر هم فعالیت کرده است. تئاتر «خنکای ختم خاطره» از معروف‌ترین نمایش‌هایی است که روی صحنه برده. نتیجه سال‌ها فعالیت او در تئاتر، جوایز و افتخارات مختلفی بوده که تاکنون کسب کرده است. این بازیگر تاکنون در فیلم‌هایی مانند «غلامرضا تختی»، «تنگه ابوقریب»، «پیلوت»، «آسمان زرد کم‌عمق» و «ملکه» ایفای نقش کرده است و علاوه بر بازی در آثار غیرکمدی و اجتماعی، سابقه بازی در سریال‌های طنزی مانند «نون. خ» و «آرماندو» را نیز دارد. آذرنگ پس از سال‌ها بازی در آثار سینمایی، اکنون قصد دارد اولین فیلم خود به نام «روزی روزگاری آبادان» را بسازد. قرار است فیلم برداری این فیلم اواخر تابستان آغاز شود. آذرنگ در خوزستان بزرگ شده و نخستین فیلم او، می‌تواند ادای دینی به این خطه از کشورمان باشد.

ستاره اسکندری
ستاره اسکندری که بیشتر به عنوان بازیگر شناخته می‌شود، تصمیم دارد در اولین تجربه کارگردانی خود در سینما، فیلم «خورشید آن ماه» را به تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی و نوشته سمیه تاجیک، جلوی دوربین ببرد. ستاره اسکندری در طول سال‌های فعالیت خود، بیشتر در زمینه بازیگری فعالیت و حضور خود را همزمان در سینما و تلویزیون حفظ کرده است. او پیش از این فیلم، کارگردانی دو تله‌تئاتر را برعهده داشته و تهیه‌کننده چند نمایش نیز بوده است بنابراین سابقه زیادی در کارگردانی ندارد و ساخت یک فیلم سینمایی برای او چالش مهم و جدیدی خواهد بود. ستاره اسکندری به زودی مقدمات ساخت این فیلم را که به تازگی مجوز ساخت آن صادر شده، فراهم خواهد کرد. از جزئیات داستان و بازیگران این فیلم خبری منتشر نشده است.

هادی حجازی‌فر
از شهرت هادی حجازی‌فر در عرصه بازیگری، زمان زیادی نمی‌گذرد  اما او در این مدت، فعالیت خود را تنها به بازیگری محدود نکرده است و سال گذشته با نگارش فیلم نامه «آتابای» به کارگردانی نیکی کریمی، اولین تجربه خود را در زمینه فیلم نامه‌نویسی رقم زد. او پس از این تجربه جدید خود، در سال جدید پا به عرصه کارگردانی گذاشته و به سراغ ساخت یک سریال تلویزیونی رفته است. هادی حجازی‌فر قصد دارد یک مینی‌سریال هفت قسمتی درباره زندگی شهید «مهدی باکری» بسازد و علاوه بر کارگردانی این سریال، نقش شهید را ایفا کند. او پیش از این، با بازی در فیلم «ایستاده در غبار»، تجربه بازی در نقش سردار احمد متوسلیان را هم داشته است. فعالیت هادی حجازی‌فر در تلویزیون به عنوان کارگردان یا بازیگر نشان می‌دهد او نیز جزو هنرمندانی‌است که همزمان با سینما، فعالیت خود را در تلویزیون هم پیگیری می‌کند.

مسیر هموار بازیگران برای ساخت فیلم
این روزها هزینه‌های ساخت فیلم سینمایی بسیار بالا رفته و تولید یک اثر گران شده است، به همین دلیل جذب سرمایه و فراهم کردن بودجه ساخت یک فیلم، نسبت به قبل سخت‌تر شده است. افزایش هزینه تولید و سختی‌های جذب سرمایه، باعث شده کارگردانان جوان و کمترشناخته‌شده برای ساخت فیلم خود با مشکلات زیاد و بحران تامین بودجه روبه‌رو باشند و حتی نتوانند فیلم‌شان را بسازند اما بازیگران به واسطه شهرتی که دارند، مشکلات کمتری برای جذب سرمایه و مسیر هموارتری برای تامین سرمایه تولید فیلم‌ خود دارند بنابراین شرایط ساخت فیلم برای آن‌ها بهتر فراهم می‌شود و راحت‌تر می‌توانند فیلم‌شان را بسازند.
برچسب ها: سینمای ایران