به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۲۵ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۲۲۳۰۱۸

روحانی: تسلیم زور و فشار نمی‌شویم

گروه سیاسی: رئیس جمهور گفت: ایران تسلیم زور و فشار از طرف قدرت‌های بزرگ بویژه آمریکا نبوده و امروز هم تسلیم نخواهد شد.
روحانی: تسلیم زور و فشار نمی‌شویم
 حجت الاسلام حسن روحانی  در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: از آغاز حرکت ما در برجام یک مثلث شوم با آن مخالف بود. این مثلث شوم صهیونیسم، ارتجاع و تندروهای آمریکا بودند. تلاش آنها از اول این بود که این توافق به نتیجه نرسد.روحانی گفت: صهیونیست‌ها و ارتجاع منطقه در جریان مذاکرات به اروپا رفتند تا توافقات را برهم بزنند. البته تاخیر ایجاد کردند زیرا قرار بود در آذر ۹۳ توافق نهایی شود، بنابراین برای نابودی این توافق ناموفق بودند اما همین مثلث شوم روند خود را ادامه داد مخصوصا در سال ۹۵ که شاهد بودند ایران و منطقه از این توافق منتفع می‌شوند بنابراین با قدرت بیشتری به میدان آمدند.وی ادامه داد: رژیم فعلی آمریکا که در توهمات بود و تندروها در حال فعالیت بودند و نتایج حرکت های خود را نمی‌توانستند درست ترسیم کنند. هدفشان این بود که شکستن این توافق به گردن ایران بیافتد یعنی آمریکا حرکتی انجام دهد و متقابلا ایران از توافق خارج شود و بعدا بگویند ایران این توافق را کنار گذاشته است.
رئیس‌جمهور گفت: هوشمندی ایران این بود که نگذاشت این توطئه محقق شود و ثابت کرده است که مقصر اصلی قانون شکنان آمریکا هستند. البته دولت فعلی آمریکا معیار هیچ چیزی نیست.
روحانی تصریح کرد: ما روند پایان تحریم تسلیحاتی ایران را با دقت تحت نظر قرار دادیم. کشورهای ۱+۴ باید بدانند در این مساله تنها بحث منافع ایران و روابط ایران با آنها یا روابط ایران با کشورهای منطقه مطرح نیست بلکه حفظ حقوق بین الملل و چند جانبه گرایی و ارزش توافقات بین المللی مطرح است.وی افزود: اگر ۱+۴ با دقت عمل نکنند و تحت تاثیر آمریکا قرار بگیرند ضربه اساسی به مقررات بین المللی زدند و این به ضرر همه خواهد بود.تا امروز آمریکا در حرکت های سیاسی و حقوقی در طول ۲ سال گذشته شکست خورده است و امیدواریم با هوشیاری کشورها بخصوص ۱+۴ آمریکا همچنان ناموفق باشد و ما بتوانیم در شرایط مناسب جبران آنچه برای این توافق پیش آمده را توسط ۱+۴ شاهد باشیم. روحانی اظهار کرد:  ایران منزوی نشده و نخواهد شد. اگر بتوانند حرکت‌های توسعه‌ای ایران را هم کند کنند، اما این حرکت‌ها متوقف نخواهد شد.

 
برچسب ها: روحانی آمریکا