به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۲۵ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب : ۲۲۳۰۸۸

کرونا ممکن است برای باردوم شدیدتر هم بشود

کرونا ممکن است برای باردوم شدیدتر هم بشود
گروه علمی: “صبر کن. من دوبار می توانم کووید۱۹ را بگیرم؟ ” در آغاز ماه ژوئیه بیمار ۵۰ ساله ای از پزشک خود پرسید، وقتی او به تازگی برای SARS-CoV-2 ، ویروسی که باعث Covid-19 می شود ، برای بار دوم – سه ماه پس از یک عفونت قبلی، آزمایش او مثبت اعلام شده بود.در حالی که هنوز چیزهای زیادی در مورد مصونیت از این بیماری جدید درک نشده است، در تعداد کمی از موارد در حال رشد پاسخ مثبت است. Covid-19 ممکن است برای بار دوم شدید تر هم بشود.به گزارش یکی از پزشکان، بله این مورد ممکن است، اما بعید است که، یک بیمار یک عفونت واحد داشته باشد که سه ماه به طول انجامد. به نظر می رسد برخی از بیماران (Covid-19 که امروزه لقب “ناقل طولانی مدت” دارند) دچار عفونت و علائم مداوم می شوند.تاکنون تحقیقات محدود در مورد بیماران Covid-19 بهبود یافته نشان می دهد که همه بیماران پس از عفونت، تولید آنتی بادی نمی کنند.
علاوه بر این، تکرار عفونت ها در یک دوره کوتاه مدت بسیاری از ویروس ها از جمله سایر ویروس های کرونی است. بنابراین اگر بعضی از بیماران Covid-19 پس از قرار گرفتن در معرض دوم مجدداً دچار عفونت شوند، غیر عادی نخواهد بود.به طور کلی، ناشناخته های پاسخ ایمنی به SARS-CoV-2 در حال حاضر از معلومات پیشی می گیرند. هنوز مشخص نیست که چقدر باید ایمنی فرد مبتلا به ویروس آلوده شده را انتظار داشته باشیم، دانشمندان نمی دانند که این ایمنی چه مدت ممکن است دوام بیاورد، و نمی دانند که چه مقدار آنتی بادی مورد نیاز است تا بتواند پاسخ موثری را ایجاد کند.

قبل از بهبودی کامل این بیماری، نیاز به عفونت جمعی در مورد Covid-19هست. رویای ایمنی جمعی، و محافظت از یک عفونت Covid-19 از سوی پزشکان با آزمایش آنتی بادی مثبت وعده داده شده است.در هفته های اخیر، کارشناسان برجسته پزشکی تصریح کرده اند که ممکن است روند صعودی فعلی پرونده ها منجر به مصونیت جمعی در اوایل سال ۲۰۲۱ شود که البته این حالت در خوش بینانه ترین حالت امکان دارد.مسیر ابتلا به یک عفونت اولیه متوسط و به دنبال آن دوباره عفونت شدید نشان می دهد که این کرونا ویروس ممکن است برخی از تمایلات سایر ویروس ها مانند تب دنگو را داشته باشد، که در هر زمان انقباض بیماری می توان بیماری شدیدتری را متحمل شد.علیرغم امیدهای علمی برای ایمنی سلولی یا با آنتی بادی یا سلولی، شدت دومین مورد بیمار با Covid-19 نشان می دهد که چنین پاسخهایی ممکن است آنقدر که می خواهیم امیدوارکننده نباشند.بسیاری از افراد ممکن است محافظت خود را پس از آلوده شدن رها کنند زیرا آنها معتقدند که ایمنی یا ناتوان از کمک به گسترش اجتماع هستند. البته با این فرضیات هم سلامتی خودشان را در معرض خطر قرار می دهد و هم سلامتی افراد نزدیک به خود را تهدید می کنند.اگر مجدداً امکان ابتلا به بیماری در چنین بازه زمانی کوتاه امکان پذیر باشد، پیامدهایی برای اثربخشی و ماندگاری واکسن های تولید شده برای مبارزه با بیماری وجود دارد.با مشاهده موارد پزشکی متعدد این قانون به اثبات می رسد که، بسیاری از افراد می توانند Covid-19 را بیش از یک بار و با شدت غیرقابل پیش بینی بگیرند.بدون اطمینان از مصونیت شخصی و نه تسکین از طریق مصونیت جمعی، کار سخت ضرب و شتم این بیماری همه گیر در کنار هم ادامه دارد. تلاش ها باید فراتر از انتظار صرف درمان های واکسن باشد. آنها باید شامل پیشگیری مداوم از طریق استفاده از ماسک های صورت پزشکی محافظ صورت شستن دست و دور شدن جسمی و همچنین تست های گسترده، ردیابی و جداسازی موارد جدید باشند.این یک بیماری جدید است: منحنی های یادگیری شیب دار هستند و ما باید هنگام ظهور به حقایق ناخوشایند توجه کنیم. ایمنی جمعی طبیعی تقریباً فراتر از درک ما نیست. ما نمی توانیم امیدهای خود را بر آن تحمیل کند.
برچسب ها: ویروس کرونا