به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۲۵ ساعت ۱۹:۳۱
کد مطلب : ۲۲۳۱۰۳

هشدار درباره سرعت شیوع کرونا در یمن

هشدار درباره سرعت شیوع کرونا در یمن
گروه بین الملل: سازمان ملل نسبت به سرعت بالای شیوع ویروس کرونا در یمن در سایه کمبود کمک‌های انسانی و بحران سوخت که نتیجه محاصره یمن از سوی ائتلاف متجاوز عربی است، هشدار داد. دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل در یمن در گزارشی با هشدار درباره ادامه شیوع سریع این ویروس در یمن اعلام کرد مردم یمن به دلیل در دسترس نبودن مراکز درمانی در خطر هستند.
در ادامه این گزارش آمده است، بحران سوخت موجود در یمن دسترسی به غذا، انجام وظایف بیمارستان‌ها و امدادرسانی‌های آبی که برای ممانعت از انتقال ویروس ضروری است را تهدید می کند.
براساس این گزارش، اقدامات انسانی در یمن برای مقابله با کرونا همچنان با کمبود شدید بودجه روبروست و این مساله به تشدید شیوع کرونا دامن زده و پتانسیل شرکای اقدامات انسانی را به خطر می‌اندازد.اوایل ژوئیه سازمان ملل اعلام کرد، از اصل یک میلیارد و ۳۵ میلیون دلاری که حامیان مالی حدود دو ماه پیش برای حمایت از اقدامات انسانی در یمن متعهد شده بودند تنها ۵۵۸ میلیون دلار تحویل داده شده است.یمن برای ششمین سال متوالی صحنه جنگ و درگیری است که به یکی از بدترین بحران‌های انسانی در جهان بدل شده است تا جایی که ۸۰ درصد مردم این کشور به کمک نیاز دارند و میلیون ها تن هم گرسنه هستند. این درگیری‌های یمن با مداخله برخی از کشورهای منطقه پیچیده‌تر شده است؛ از مارس ۲۰۱۵ ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان برای حمایت از دولت مستعفی در مقابل انصارالله در یمن دست به عملیات نظامی می‌زند.

 
برچسب ها: یمن کرونا