به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۲۶ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : ۲۲۳۱۴۵

راه اندازی بورس املاک و مستغلات

راه اندازی بورس املاک و مستغلات
گروه اقتصادی: رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در هفته گذشته با وزارت اقتصاد و مدیران بازار سرمایه کشور توافق کردیم که به زودی بورس املاک و مستغلات کشور را راه اندازی کنیم که ایجاد ظرفیت‌سازی برای اقتصاد کشور و پیشبرد پروژه مولدسازی از کارکردهای آن است.
محمد رضا پور ابراهیمی افزود: تاکنون ۳۵۰ هزار ملک دولتی با ارزش پنج هزار میلیارد تومان در کشور ارزیابی شده است که اگر برای ۱۰ درصد از این املاک بازدهی ایجاد شود به اندازه ۱۸۰ هزار میلیارد تومان سهم بودجه کشور ترفیع پیدا می‌کند.
وی تصریح کرد: مجموع کل دارایی‌های که دولت بر اساس قانون باید در کل کشور شناسایی کند، طبق برآوردها ۹ برابر حجم نقدینگی در سال ۹۸ است و باید برای آن تصمیم گیری شود. مولدسازی به معنای ایجاد ارزش افزوده است که حجم بسیاری از این دارایی‌ها در بانک‌ها حبس شده است و طبق شواهد موجود مدیران در مقابل پروژه مولدسازی مقاومت می‌کنند.
وی تاکید کرد: مدیران فکر کنند اقتصاد نفتی مرده و دیگر نفت نداریم و اقتصاد مولد امروز در دستور کار است و با تغییر کاربری املاک انتفاع جدید برای نظام ایجاد کنند.
پور ابراهیمی افزود: در نخستین جلسه شورای عالی سران قوا در سال جدید برخلاف برخی جوسازی رسانه‌ها به خوبی و با همدلی برگزار شد و درصدد این هستیم که چگونه می‌توانیم اکنون به دلیل فشار شدید اقتصادی آمریکا که قصد دارد ما را پای میز مذاکره بکشاند تصمیمات عاقلانه گرفته شود.در داخل باید وحدت داشته باشیم، نگاه نداشتن به دشمن، تلاش در داخل با نگاه علمی، کارشناسانه و اقتصادی باید باشد و جمهوری اسلامی هرگز از مواضع خود کوتاه نمی‌آید و ظرفیت های اقتصادی ایران اینقدر بالاست که از این فشارها عبور می کند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دسترسی به منابع ارزی از مسائل مهمی است که با هماهنگی سران قوا پیگیری می شود که از جمله آن ۲۷ میلیارد دلار از منابع ارزی حاصل از فروش نفت تسویه نشده و با تعیین تکلیف سرفصلهای مهم می توانیم التهابات داخل کشور را در بحث ارز مدیریت کنیم.
وی تاکید کرد: همه مدیران تا زمانی که مسئولیت دارند باید با قدرت کار را ادامه بدهند و امروز نظام در خطر است و تفکیک قوه مجریه و مقننه مطرح نیست و باید همه تحت فرامین مقام معظم رهبری کار را دنبال بکنیم.
برچسب ها: مسکن بورس