به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۲۷ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : ۲۲۳۲۷۷

قرارداد با چین پیشنهاد ایران بود

قرارداد با چین پیشنهاد ایران بود
گروه سیاسی: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه پیش زمینه های همکاری بلندمدت ایران و چین از چند سال گذشته و با بیانیه مشترک رئیس جمهور دو کشور کلید خورد، ادامه داد: این پیشنهاد ایران بود که به سمت همکاری های بلند مدت با چینی‌ها برویم و شریک تجاری درازمدتی در سطح منطقه و جهان داشته باشیم.
عباس مقتدایی گفت: البته تا کنون قراردادی بین ایران و چین امضا نشده است که مفاد و بندهای آن مشخص شود و پیش از این اقدام برخی شایعات سازان به شایعاتی دامن می‌زنند که واقعیت ندارد.
وی با تاکید بر اینکه امروز شعار چینی ها این است که سرمایه را به بیرون از این کشور ببرند،گفت: امروز چینی‌ها میلیاردها دلار برای سرمایه‌گذاری دارند که می خواهند در خارج از این کشور سرمایه گذاری کنند که این فرصت مناسبی است تا ما بتوانیم بخشی از این سرمایه را به داخل کشور بیاوریم و باعث رونق شویم.
مقتدایی با بیان اینکه در چند سال گذشته دولت تلاش کرد غربی‌ها را مجاب کند تا در ایران سرمایه‌گذاری کنند اما موفق نبود گفت: اروپایی ها پس از خروج آمریکا از برجام هرگز نتوانستند به وعده های خود عمل کنند به همین دلیل امروز سیاست نگاه به شرق از سوی ایران دنبال می شود و قرارداد 25 ساله نیز با چینی‌ها در همین راستا است. پس از نهایی شدن این قرارداد و امضای آن از سوی روسای جمهور دو کشور باید این قرار داد به مجلس ارجاع شود تا از سوی نمایندگان تصویب شود.

 
برچسب ها: چین ایران