به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۲۷ ساعت ۱۸:۰۹
کد مطلب : ۲۲۳۲۹۸

تعطیلی دوباره در چین و اسپانیا به خاطر كرونا

گروه بین الملل: آمار رسمی مبتلایان به کرونا در برزیل به دو میلیون نفر ودر هند به یک میلیون رسید.در هر دو کشور، تعداد مبتلایان شناسایی شده ظرف کمتر از یک ماه دو برابر شده است.
تعطیلی دوباره در چین و اسپانیا به خاطر كرونا
با وجود افزایش روزانه شمار مبتلایان، میزان مرگ در اثر کرونا ثابت بوده است.در سراسر جهان بیش از ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار مبتلا به کرونا شناسایی شده و بیش از ۵۸۹ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.در همین حال رهبران اتحادیه اروپا، برای اولین بار از زمان شیوع کرونا، در بروکسل در نشست این اتحادیه حاضر شدند. از زمان شیوع کرونا، این نشست آنلاین برگزار می‌شد.
کمک مالی به کشورهایی که بیشترین آسیب را از کرونا دیده‌اند موضوع این جلسه است.دیروز سازمان ملل متحد برای مبارزه با همه‌گیری کرونا درخواست ۱۰ میلیارد و سیصد میلیون دلار کمک کرد که بزرگترین درخواست از این نوع در تاریخ این سازمان است.سازمان ملل همچنین هشدار داد به دلیل همه‌گیری، ممکن است تا پایان سال، ۲۶۵ میلیون نفر در جهان با قحطی مواجه شوند.
مسئولان بهداشتی هند  اعلام کردند در شبانه روز گذشته ۳۵ هزار مبتلای جدید شناسایی شده‌اند که کل مبتلایان در این کشور را به بیش از یک میلیون نفر می‌رساند.شمار مبتلایان به کرونا فقط در دو کشور آمریکا و برزیل بیش از هند است. هند با ۲۵ هزار و ۶۰۲ مورد مرگ در رتبه هشتم دنیا قرار دارد.بالاترین میزان شیوع کرونا در ایالت مهاراشترا است. در این ایالت که مرکز آن شهر مومبای است بیش از ۲۸۰ هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند؛ اما اخیرا شیوع کرونا در دو ایالت کارناتاکا و آندرا پرادش در جنوب و دو ایالت بیهار و بنگال غربی در شرق افزایش یافته است.پس از شناسایی چند مورد ابتلا به کرونا، دولت چین صدها پرواز شهر اورومچی در استان سین کیانگ را لغو کرد.همچنین فعالیت مترو و تعدادی از اتوبوس‌های شهری متوقف شده است.
در شبانه روز گذشته در این شهر شش مبتلای دارای نشانه‌های بیماری و ۱۱ فرد آلوده به کرونای بدون نشانه شناسایی شده‌اند.برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گویند از مردم خواسته شده در خانه‌های خود بمانند.منطقه سین‌کیانگ چین که اکثریت ساکنان آن را مسلمانان اویغور تشکیل می‌دهند، به شدت تحت کنترل دولت چین است.
کاهش محدودیت‌ها در بریتانیا
بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا صبح جمعه در جلسه مطبوعاتی، ابراز امیدواری کرد محدودیت‌ها از اواسط ماه نوامبر، "به میزان قابل ملاحظه‌ای عادی شود" و بتوانند بقیه محدودیت‌ها را تا کریسمس بردارند.او در مرحله جدید کاهش محدودیت‌ها گفت از اول ماه اوت، حدود دو هفته دیگر، سالن‌های زیبایی، باشگاه‌های بدن سازی و کازینوها می‌توانند فعالیت خود را شروع کنند اما کلوپ‌های شبانه همچنان تعطیل خواهند بود.تماشاچیان فوتبال اواسط اکتبر ماه اجازه خواهند یافت به ورزشگاه بروند و کنفرانس‌ها و مراسم عروسی با حدود ۳۰ نفر اجازه برگزاری خواهند داشت.
بر اساس تصمیم دولت بریتانیا از شنبه هفته آینده،زدن ماسک یا پوشاندن صورت در فروشگاه‌ها اجباری می‌شود.
بازگشت محدودیت‌ها به کاتالونیا
مقامات محلی کاتالونیا در شمال شرق اسپانیا، محدودیت‌هایی برای خروج از خانه را دوباره به اجرا گذاشتند. این تصمیم به دنبال افزایش موارد ابتلا از هفته پیش در این منطقه است.آنها از ساکنان شهر بارسلون خواستند که تا حد امکان در خانه هایشان بمانند و در صورت امکان از طریق اینترنت خرید کنند.افراد فقط می‌توانند برای کار یا خرید از خانه خارج شوند و توصیه شده که افراد در گروه‌های بیش از ده نفر دور هم جمع نشوند.مقامات کاتالونیا ابراز امیدواری کردند که با این محدودیت‌ها بتوانند آمار مبتلایان را کاهش دهند و نیازی به قرنطینه کامل نباشد. کاتالونیا و منطقه آراگون در مقایسه با سایر مناطق اسپانیا با شدیدترین شکل همه گیری کرونا رو به رو شدند. مقامات محلی گفته اند که دیدارهای خانوادگی و جمع شدن دوستان علت اصلی شیوع و سرایت بیماری بوده است.
برچسب ها: کرونا چین اسپانیا