به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۲۹ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : ۲۲۳۵۸۴

معرفی گوشی Note 10 Plus سامسونگ

معرفی گوشی Note 10 Plus  سامسونگ
گروه فناوری: گوشی هوشمند Galaxy Note 10 Plus بزرگ‌ترین و قوی‌ترین تلفن همراه سامسونگ به حساب می‌آید و همچنین رنگ‌آمیزی بدنه آن لوکس‌گرایی و طراحی فوق‌العاده این شرکت را به خوبی نمایش می‌دهد.
گوشی بزرگ سامسونگ با صفحه نمایش ۶.۸ اینچی به صورتی تحسین برانگیز با قلم S Pen این شرکت همخوانی دارد. گوشی Galaxy Note 10 Plus باطری بسیار قدرتمندی نیز دارد که باعث شده حجم زیادی از خریداران را به سوی خود جذب کند. با این حال از ایراداتی که به پرچمدار شرکت سامسونگ وارد است می‌توان به دوربین‌های اصلی آن اشاره کرد که با توجه به پرچمدار بودن گوشی، بهترین کیفیت و یا سریع‌ترین پردازش را ندارد.گوشی هوشمند گلکسی نوت ۱۰ پلاس از مدل‌هایی است که به کاربران ثابت می‌کند بزرگ‌شدن صفحه نمایش تلفن‌های همراه محدودیتی ندارد. طراحی این گوشی نیز به صورتی شکل گرفته است که می‌تواند بسیاری از بینندگان را به خود جذب کند. وجود پنج دوربین در پشت این گوشی توانسته تا حدودی کیفیت کم دوربین اصلی را جبران کند و خریدار خود را مشغول نگه دارد. این گوشی از قابلیت‌ها و ویژگی‌های بسیاری برخوردار است که طی این گزارش به آن‌ها پرداخته شده است. می‌توان گفت گوشی هوشمند Samsung Galaxy Note 10 Plus آخرین پرچمدار بزرگ شرکت سامسونگ پیش از معرفی مدل‌هایی مانند Galaxy Note 20 به حساب می‌آید.

صفحه نمایش گلکسی نوت ۱۰ پلاس
صفحه نمایش ۶.۸ اینچی گلکسی نوت ۱۰ پلاس به قدری بزرگ است که کاربر زمان استفاده از آن احساس نیاز شدیدی به یک گوشی تاشو مانند گلکسی فولد را پیدا می‌کند. صفحه نمایش مورد نظر روی تمامی قسمت‌های گوشی قرار گرفته است و حتی دو طرف گلکسی نوت ۱۰ پلاس را پوشش می‌دهد. صفحه نمایش قوس دار پرچمدار شرکت سامسونگ تا میزان قابل قبولی زاویه دارد و عملکرد گوشی را تحت تأثیر نکات منفی قرار نداده است. شرکت سامسونگ در صفحه نمایش خود از رنگ‌های قوی، کیفیت صفحه Quad HD Plus و روشنایی صفحه قدرتمند استفاده کرده است. قابلیت روشنایی صفحه جدید به صفحه نمایش AMOLED گلکسی نوت ۱۰ پلاس این اجازه را می‌دهد که مانند یک الماس بدرخشد.نکته منفی درباره صفحه نمایش این گوشی آن است که نرخ تازه‌سازی گلکسی نوت ۱۰ پلاس به میزان قابل انتظار روان نیست و نتوانسته قدرت 90Hz خود را به درستی پیاده کند. همچنین بخش‌های زاویه‌دار گوشی باعث می‌شوند که صفحه نمایش دستورات اشتباهی را به عنوان لمس کاربر دریافت کند. صفحه ۶.۸ اینچی گوشی آن‌قدر‌ها که به نظر می‌رسد بزرگ نیست و در واقع چند میلی‌متر از صفحه نمایش گوشی iPhone XS Max نیز کوچک‌تر است. شرکت سامسونگ همچنین دوربین سلفی را به حالت یک نقطه در قسمت بالایی صفحه قرار داده است که ۲۶ درصد از دوربین قرار گرفته شده بر روی گلکسی S10 کوچک‌تر است.

طراحی گلکسی نوت ۱۰ پلاس
طراحی این پرچمدار به گونه‌ای صورت گرفته که کاربر ناچار است گوشی هوشمند خود را محکم نگه دارد چرا که این تلفن همراه استعداد خاصی در لیز خوردن دارد. در کنار قابلیت بالا در افتادن، این گوشی کمی بزرگ است و خریداران پس از مدتی متوجه می‌شوند که بهترین راه برای حفاظت از گوشی هوشمند گران قیمت خود، دو دستی نگه داشتن آن است. طراحی بدنه نیز حس گیج کننده‌ای به خریدار می‌دهد؛ از طرفی رنگ‌بندی دستگاه با هوشمندی بالا و خلاقیت اجرا شده و از طرفی بدنی گوشی به راحتی و با شدت بالا آلوده می‌شود و کاربر نیاز دارد همواره آن را تمیز کند.صفحه نمایش گسترده و دوربین سلفی کوچک این گوشی باعث شده که سامسونگ از قرار دادن اسکنر چهره صرف نظر کند. با این حال برای پر کردن این خلاء، شرکت سامسونگ یک سنسور اثر انگشت روی صفحه نمایش قرار داده است که سریعاً قفل گوشی را باز می‌کند. کلید روشن کرد دستگاه نیز حالا در سمت چپ بدنه قرار دارد و تنها کلید موجود بر بدنه گلکسی نوت ۱۰ پلاس است. از دیگر نکات منفی طراحی این گوشی عدم وجود ورودی هدفون ۳.۵ میلی‌متری است که حالا جای خود را به پورت USB C داده و کاربران می‌توانند هدفون خود را به آن متصل کنند. گفتنی است؛ شرکت سامسونگ هدفون‌های خود را با پورت USB C در جعبه دستگاه قرار داده است.

دوربین‌های گلکسی نوت ۱۰ پلاس
گوشی Galaxy Note 10 Plus پنج دوربین را با قابلیت‌های، کیفیت‌ها و زاویه نمایش‌های متفاوتی را در اختیار خریدار خود قرار می‌دهد و تا حدی یادآور گوشی شش دوربینه LG G8 است. پرچمدار سامسونگ چهار دوربین در پشت بدنه خود دارد که نمونه اصلی کیفیتی مطابق با ۱۲ مگا پیکسل را به خود اختصاص می‌دهد. این دوربین قدرتی همانند گوشی Samsung Galaxy S10 دارد و ویژگی بسیار متفاوتی را ارائه نمی‌دهد. دوربین‌های این گوشی با استفاده از قابلیت حالت شب حالا می‌توانند تصویربرداری با کیفیتی را در شب داشته باشند و نور کم را به راحتی کنترل می‌کنند.با این حال بدون وجود قابلیت حالت شب، چهره کاربران در تصویر مانند عکس‌های قدیمی ویرایش شده توسط فتوشاپ می‌شود. با فعال بودن این قابلیت کاربران از ویرایش کمتری بر روی تصاویر خود برخوردار می‌شوند که عکس‌ها را طبیعی‌تر به نمایش می‌گذارد. در حالی که ویژگی جدید گوشی گلکسی نوت ۱۰ پلاس تقریباً از هر گوشی دیگری بهتر است، اما همچنان گوشی هوشمند Pixel 3 شرکت گوگل در صدر بهترین‌ها با این قابلیت قرار دارد. نکته مثبتی که این گوشی نسبت به پرچمدار شرکت گوگل دارد آن است که گلکسی نوت ۱۰ پلاس دوربین Ultra Wide با قابلیت زوم دو برابر را دارد که زوایای جالبی را در اختیار خریدار قرار می‌دهد.

باطری گلکسی نوت ۱۰ پلاس
باطری گوشی هوشمند گلکسی نوت ۱۰ پلاس می‌تواند نیاز خریدار خود را تا بیش از یک روز برآورده کند و همچنین بسیار سریع‌تر از دیگر گوشی‌های گلکسی شارژ می‌شود. کاربران می‌توانند پس از استفاده بی‌رویه از گوشی خود همچنان ۲۰ الی ۳۰ درصد شارژ در Galaxy Note 10 Plus داشته باشند و این امر به دلیل وجود باطری ۴۳۰۰ میلی‌آمپری امکان‌پذیر است. از دلایل دیگر حفظ شارژ بالای این گوشی مدیریت ستودنی سامسونگ در کنترل انرژی دستگاه است که توانسته با وجود صفحه نمایش قدرتمند، بزرگ و با کیفیت همچنان باطری قادر به پردازش و ذخیره شارژ است. سامسونگ همچنین سرانجام شارژر سریع خود را به ۴۵ والت ارتقا داد. گفتنی است؛ شارژر‌های سریع گوشی‌های سامسونگ بیش از این تنها قدرتی مطابق با ۱۵ وات داشت.با این حال باید گفت که شارژر‌های موجود در بسته گوشی ۲۵ وات قدرت دارند و برای تهیه نمونه‌های قدرتمندتر کاربر نیاز دارد تا جداگانه خرید خود را صورت دهد. باطری‌های ۴۵ واتی می‌توانند شارژ گوشی Samsung Galaxy Note ۱۰ Plus را در ۳۰ دقیقه تکمیل کنند و این شارژ نیز یک روز و نیم دوام خواهد داشت. در ادامه قابلیت شارژ بی‌سیم این گوشی نیز با ارتقا روبه‌رو بوده که حالا به ۱۵ وات رسیده است.

پردازش گلکسی نوت ۱۰ پلاس
همان‌طور که انتظار می‌رفت پرچمدار جدید شرکت سامسونگ از سری‌ترین گوشی‌های موجود در بازار است، اما با این حال می‌توان گفت جای بهتر بودن نیز برای آن وجود داشت. گوشی آیفون سال گذشته و برخی از تلفن‌های همراه اندرویدی قدرتمند از این دستگاه سریع‌تر عمل می‌کنند. رم دوازده گیگی این گوشی هوشمند بیش از نیاز یک کاربر قدرتمند است و می‌تواند به راحتی فعالیت‌های گوناگون را پیش بگیرد. گوشی Galaxy Note 10 Plus همانند نمونه عادی خود از تراشه پردازنده Snapdragon 855 و یا Exyons 9825 بهره‌مند است که بر اساس هر کشور متفاوت است. از دیگر برتری‌های گلکسی نوت ۱۰ پلاس نسبت به گلکسی نوت ۱۰ آن است که این دستگاه قابلیت استفاده از حافظه جانبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
برچسب ها: سامسونگ Note 10 Plus