به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۲۹ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : ۲۲۳۶۳۳

اپل یک مداد "جادویی" اختراع کرد

اپل یک مداد "جادویی" اختراع کرد
گروه فناوری: اپل به تازگی اختراع جدیدی را در دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده ثبت کرده است که نشان می‌دهد به زودی می‌توان مدادهای اپل را که رنگ‌ها را از دنیای واقعی می‌گیرند و به دنیای دیجیتال می‌برند، مشاهده کرد.این حق ثبت اختراع یک قلم رایانه‌ای را تشریح می‌کند که ممکن است دارای حسگر رنگ باشد. این حسگر احتمالا دارای شناساگر یا حسگر نور خواهد بود که می‌تواند نور را از کانال‌های رنگی مختلف اندازه گیری کند. 
این امر به آن امکان می‌دهد از رنگ یک شیء در دنیای واقعی نمونه برداری کند و آن را در دستگاه دیجیتال از نو بسازد. حسگر نور یا فوتودیتکتور(Photodetector)  در واقع یک مقاومت متغیر است که مقدار آن با توجه به نور محیط تغییر می‌یابد.  در صورتی که نور محیط افزایش یابد مقاومت فتوسل کاهش یافته و جریان بیشتری از آن عبور می‌کند.
اپل گفته است که قابلیت شناسایی رنگ در این قلم می‌تواند در نوک آن قرار داشته باشد یا از طریق یک راهنمای نور به نوک آن وصل شود.در این حق ثبت اختراع آمده است: حسگر رنگ ممکن است دارای تعداد زیادی حسگر نور باشد که هر کدام از آنها نور را برای کانال رنگی متفاوت و مخصوص خود اندازه‌گیری می‌کنند. حسگر رنگ همچنین ممکن است دارای یک یا چند دستگاه منتشر کننده نور باشد. این قلم از دستگاه‌های منتشر کننده نور برای روشن کردن یک جسم و از حسگرهای نور برای اندازه‌گیری نور منعکس شده و تعیین رنگ آن جسم استفاده می‌کند.این فناوری به کاربران این امکان را می‌دهد تا نوک مداد اپل را به راحتی به هر جسمی که رنگ آن را دوست دارند، نشانه بروند و آن رنگ را در پالت رنگ خود در یک برنامه نقاشی داشته باشند.اپل همچنین ادعا می‌کند که این حسگر رنگ می‌تواند برای مقاصد دیگری مانند کالیبراسیون نمایشگرها و چاپگرها و اندازه‌گیری‌های مربوط به سلامتی استفاده شود. با اینکه به نظر می‌رسد این محصول تا رسیدن به واقعیت فاصله داشته باشد، لازم به ذکر است که چنین حسگرهای نوری هم اکنون نیز وجود دارند.اپل در حال حاضر می‌تواند از رایانه‌ها نمونه رنگ بگیرد، پس چرا در دنیای واقعی این کار را نکند؟ البته باید توجه داشت که اپل اختراعات زیادی را ثبت می‌کند و کرده است که تاکنون هرگز ساخته نشده‌اند. در حال حاضر اپل هیچ گزارشی راجع به این نمونه بردار رنگ از دنیای واقعی منتشر نکرده است، بنابراین می‌توان تصور کرد که حداقل فعلاً چنین دستگاهی ساخته نخواهد شد، اما چه کسی از آینده خبر دارد؟
برچسب ها: اپل