به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۰۳
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب : ۲۲۳۶۷
کواکبیان: دولت براي رفع حصر كاري نكرده است

در این 100روز چیزی جهت توسعه‌سیاسی ندیدیم

گروه سياسي: دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: هرچند ما ارزیابی مثبتی از عملکرد دیپلماتیک و سیاست خارجی دولت یازدهم داریم اما در عملکرد اقتصادی و تحول اداری و توسعه سیاسی اقدام خاصی ندیده‌ایم.
در این 100روز چیزی جهت توسعه‌سیاسی ندیدیم
به گزارش فارس، پنجاه و یکمین همایش فصلی حزب مردم‌سالاری با هدف بررسی مسایل جاری کشور و تعیین راهبرد حزب برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین انتخابات مجلس خبرگان، امروز جمعه اول آذرماه در دفتر مرکزی حزب مردم‌سالاری برگزار شد. در این همایش فصلی که با حضور دبیر کل حزب، اعضای شورای مرکزی و دفتر سیاسی و دبیران استان‌ها و شهرستان‌های حزب برگزار شد، میرزابابا مطهری‌نژاد عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری، طی سخنانی به تشریح اهمیت فعالیت‌های حزبی در شرایط کنونی کشور پرداخت.

همچنین در ادامه جلسه مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم‌سالاری طی سخنانی، به بررسی شرایط فعلی کشور پرداخت و با اشاره به عملکرد دولت یازدهم در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و دیپلماسی گفت‌: ما منتظر ارائه گزارش صد روزه دولت توسط حجت‌الاسلام روحانی به مردم هستیم.

وی با اشاره به اینکه منتظر انتشار گزارش عملکرد 100 روزه دولت روحانی هستیم، گفت: متاسفانه در صد روزه اول هیچ اقدام خاصی جهت توسعه سیاسی نداشتیم کما اینکه هنوز اقدام ویژه‌ای برای حل مشکل جدی اقتصاد همراه با رکود تورمی صورت گرفته نشده است. به عبارت دیگر هرچند ما ارزیابی مثبتی از عملکرد دیپلماتیک و سیاست خارجی دولت یازدهم داریم اما از عملکرد اقتصادی و تحول اداری و توسعه سیاسی اقدام خاصی ندیده‌ایم.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری، راهبرد این حزب در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان را تشریح کرد و گفت‌: اگر مجلس شورای اسلامی، هماهنگی و تعامل خوبی با دولت ندارد، حاصل عدم جدیت اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نهم است.

وی با اشاره به اینکه حزب مردم‌سالاری تنها حزب اصلاح‌طلبی بود که در آن انتخابات، لیست ارائه داد گفت: البته این کار با مشکلات فراوانی همراه بود چرا که بسیاری از اصلاح‌طلبان تمایلی به شرکت در انتخابات نداشتند و حتی به ما اتهاماتی وارد می‌کردند که چرا قصد حضور در انتخابات مجلس را داریم و به همین دلیل شاهد حضور کمرنگ اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نهم و از دست دادن کرسی‌های موجود بودیم. در حالی که به مرور زمان، حقانیت نظر حزب مردم‌سالاری اثبات شد.

کواکبیان، هدف حزب مردم‌سالاری را در انتخابات مجلس با عنایت به «جایگاه رفیع خانه ملت» و «در راس امور بودن مجلس شورای اسلامی»، حضوری فعال در انتخابات مجلس دهم و راهیابی کاندیداهای حزب به مجلس اعلام کرد و گفت‌: ما در صدد تشکیل مجلسی اصلاح‌طلب و معتدل هستیم و راهبرد خود را برای تحقق این هدف طبق یک برنامه مدون زمان‌بندی شده پیگیری خواهیم کرد تا طبق هماهنگی با شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در سراسر کشور شاهد راهیابی کاندیداهای اصلاح طلب سراسر کشور به مجلس دهم باشیم.

دبیر کل حزب مردم‌سالاری، در ادامه، جدول زمان بندی جهت ارائه لیست انتخاباتی را به اعضا ارائه داد و معیارهای معرفی نامزدهای انتخاباتی مجلس توسط حزب مردم‌سالاری را تشریح کرد. وی در پاسخ به پرسش‌های متعدد درباره علت تداوم حصر آقایان کروبی و میرحسین موسوی گفت: چون مصوبه شورای عالی امنیت ملی در زمان آقای احمدی‌نژاد برای حصر همچنان وجود دارد صرفا باید با مصوبه جدید شورای عالی امنیت ملی که ریاست آن با آقای رئیس‌جمهور جدید است و مصوبات آن باید به تایید مقام معظم رهبری برسد موضوع حل و فصل شود که تاکنون ظاهرا شورای عالی امنیت ملی هیچ مصوبه جدیدی نداشته است. کواکبیان همچنین به ایراد برخی اعضا در مورد عزل و نصب مدیران در دولت روحانی پاسخ داد که دولت روحانی خودش هم خود را اصلاح‌طلب نمی‌داند.

سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۰۹:۴۹
آقای کواکبیان ما 3 سال پیش انتخاباتو تحریم کردیم!3 سال تو مجلس داریم نتیجشو می بینیم!من اهل شاهرودم ولی تو انتخابات مجلس جدید حتی اگه لازم باشه میام سمنان به شما رای میدم ! (174996)
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۸:۰۷
دوست عزیز زمانی که کاندید اصلاح طلب واقعی جزو تایید شدگان شورای نگهبان نبود می خواهید بروید به کی رای بدهید؟! من هم امیدوارم انتخابات مجلس شاهد حضور پررنگ اصلاح طلبان باشیم و برویم به انها رای دهیم ولی ساده انگاری است که فکر کنیم به آنها اجازه می دهند بیایند رقابت کنند مگر در دوره های مجلس های قبلی به انها اجازه دادند؟! (175448)
فرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۹:۰۰
فعلا که اقای جنتی از کنار گذاشتن مدیران مورد علاقه خود ناراحت هستند و احتمالا در تائید صلاحیت های مجلس جبران خواهند کرد (175499)
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۲۰:۴۶
برو بابا از همین حالا بهانه رو شروع کردید ... نمی دونم چرا فکر می کنید مردم اصلاح طلبا رو می خوان... (175552)
راد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۰۹:۵۱
البته راست میگه سکه داشت میشد یک میلیون پانصد،ششصد،... و میلیون... حالا شده زیر یک میلیون اتفاقی نیفتاده.... (174999)
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۱:۴۶
بی خود حرف نزن.اون جهانی هست دست روحانی نیست (175076)
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۴:۱۴
تو بیخود حرف نزن،خیلی زود دلار 4000 تومانی رو فراموش کردی (175278)
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۵:۳۸
حرف سیف هم شما فراموش کردی که نمیذاره از 3000 تومن دلار پایین بیاد علیرغم نظر تمام کارشناسا (175368)
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۷:۴۵
برو از اونی انتقاد کن که دلارو از 1000 رسوند به 3500!!! حالا که این اتفاق افتاده نمیشه یهویی و بی حساب کتاب آوردش پایین. باید با بقیه شاخصها که اونها هم در این 8 سال طلایی(!!) به گند کشیده شده بخونه. زمان میبره. به سرعت نمیشه. مفهومه؟ (175431)
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۸:۰۱
فعلاً كه دلار داره پايين مياد (175445)
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۲:۲۱
قیمت طلا وسکه جهانی پایین اومد (175099)
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۳:۰۱
ما انتظار داشتیم روحانی به وعده هاش عمل کنه کجا عمل کرد?!!موسوی و کروبی که تو حبسن هر روز آمار کشته ها تو جاده ها بالا میره ولی گمرک ماشین های خارجی رو برنداشته با پول پراید میشه ماشینی خرید که جونتو تضمین میکنه سکه هم که ارزون شده بازار جهانی تحریم ها هم که کم نشدن من خودم به روحانی رای دادم اونم فقط به خاطر حرفرییس جمهور اصلاحات مگر نه رای من عارف بود حالا کسایی که میگن روحانی خیلی کارای خوبی کرد بیاد توضیح بده ببینم چه کار کرده منم بفهممم
زنده باد اصلاحات نه محافظه کارایی که هیچ وقت خودشو اصلاح طلب هم خطاب نکرد (175173)
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۰۹:۵۳
شما لطفا اظهار نظر نکن که اصلا بهت نمیاد تو کار بزرگان دخالت کنی (175001)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۲۲:۴۲
در این صد روز ما بیشتر به بی پایه اساس بودن اظهارات دولت بودیم ...
تا عمل...
دولت ترس و ... که جرات هیچ گونه اظهار نظری هم نداشته (175632)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۰:۰۳
در کشور ما هم مردم بی تدبیر شده اند و هم مسئولین
مردم اگر تدبیر داشتند اون 8 سال آیت الله هاشمی رئیس جمهور بود نه کسی مثل احمدی نژاد که مملکتو(از نظر اقتصادی و سیاسی) به ویرانی تبدیل کرد
و مسئولین اگر تدبیر داشتند که این اوضاع سیاسی و اقتصادی نبود (175007)
سبحان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۰:۱۱
موافقم دلوت برای رفع حسر نگیم کار نکرده کم کاری کرده آقای روحانی یادتون نره سران اصلاحات تو حبس خانگین ملت به خاطر آزادی اونا بهتون رای دادن (175014)
حامدمم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۲۲:۴۵
این دولت بیشتر نشون داد که ... یک محافظ کار واقعیست تا...
یک اصلاح طلب.... دولت بی ... (175636)
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۰:۱۴
کاملا موافقم (175019)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۰:۲۳
رفع حصر مطالبه ملي (175027)
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۳:۲۱
داداش ! جو نگيردت
رفع حصر شايد كار خوبي باشه ولي مطالبه ملي نيست
مطالبه ملي مسائل اقتصاديه
ما كه توي مردميم نمي بينيم كسي اسمي از اين دو نفر بياره (175214)
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۶:۰۲
رفع حصر به معنی آزادی 3نفر نیست به معنی آزادی صدای میلیونها ایرانی است (175387)
المیرا
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۸:۱۴
کواکبیان هم جز اصحاب فتنه است.باید حصر خانگی شود (175456)
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۲۲:۲۱
برو بابا دوباره فتنه بازی راه انداختین ؟ (175603)
مهرداد
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۰:۲۳
رفع حصر رو خوب اومدی ، احمدی نژاد 1 چیز مثبت داشت و اون هم این بود ، به تمام مطالبات مشروع و غیر مشروع گروه حامی خود رسیدگی کرد . ما فقط یک چیزه کاملا مشروع از شما خواستیم آقای روحانی ، رفع حصر .... همین. (175028)
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۷:۵۹
قبيله پرستي چيز مثبتي است ؟ (175443)
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۹:۴۵
رفع حصر مطالبه ملي (175524)
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۰:۳۱
بنظر میرسد با توجه به اوضاع کلی قولی که دولت برای صد روز داد احساسی و چندان حساب شده و از روی شناخت نبود لذا زمان نیاز است تا به ارزیابی بپردازیم . (175034)
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۱:۰۱
تازه عملکرد دیپلماتیک دولت ها هم بر اساس خواسته نظام است . (175054)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۱:۰۵
هرچند بنده از عملکرد دولت روحانی اصلا راضی نیستم اما معتقدم که موضعگیری های کواکبیان با بادسنجش تنظیم می شه! مثل این بشر ابن الوقت من کم دیده ام.
ایکاش یک ذره ای از صداقت و آزادگی آقای اعلمی تو وجود این آقا هم بود که همیشه مواضع خودش را صریح بیان می کنه (175056)
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۲:۳۱
از عملكرد دولت روحاني " اصلاً " راضي نيستي ؟
روي اصلاً هم تاكيد مي كني؟
به نظرمن لياقتت همون ا ح م د ي ن ژ ا ده ؟ (175105)
بنیامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۱:۰۶
اقای کوابیان شما و حزبتان باید با جبهه ای که عضوی از آن هستید هماهنگ عمل کنید و می کردید . هر چند تصمیمات خرد جمعی در نهایت اشتباه باشد. (175057)
سورنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۱:۱۴
شما واسه موفقیت در انتخابات برنامه ریزی میکنید، شورای نگهبانم واسه عدم موفقیت شما داره برنامه ریزی میکنه!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (175061)
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۱:۵۹
رفتارهای آقای کواکبیان مصداق گل به خودی است! (175087)
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۱:۴۲
دقیقا همینطوره . فعلا چیز خاصی ندیدیم . درسته تعاملات با دنیا قدری بهتر و امیدوار کننده تر شده اما در داخل تورم و گرانی که تقریبا ادامه دارد و گشت ارشاد و .. هم هنوز سر جای خودشان هستند . در مورد مساله حصر هم که دیگه همه میدونن قضیه چجوری پیش میره . ظاهرا دولت چنان تمایلی برای حل این قضیه نداره (175071)
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۲:۱۴
آقاي كواكبيان
ااگر شما رئيس جمهور مي شديد در صد روز خيلي پيشرفت مي كرديم . مطمئنم ! (175093)
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۲:۱۹
هنوز یادمون نرفته حرفای شما بعد از انتخابات 88 را دشمنی در لباس دوست...
ای که چه زود فراموش کردید...خوارج اصلاحات (175098)
يكي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۳:۴۹
وقتي به حصر بدون محاكمه فكر ميكنم ياد محاكمه عمر مختار مي افتم كه در مقابل ايتالياييها گفت تنها چيزي كه ميخواهم اينست كه مرا علني محاكمه كنيد هرچند با قوانين خودتان وانها اين شهامت را داشتند واين بزرگي را در مقابل تاريخ انجام دادند (175249)
عابدین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۳:۵۰
اقای کواکبیان هنوز دولت کاری نکرده افراطی ها شروع یه سنگ اندازی می کنند وای به روزی که بخواهد کاری کند. در مورد رفع حصر درست هست هیج اقدام عملی صورت نگرفته هست. (175251)
ورهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۴:۰۱
ابن آقای کواکبیان بازم کاسۀ داغتر از آش شد.
لطفاً چهرۀ رئیس جمهور رو خراب نکنید.
به دهان بزرگانی مثل هاشمی و خاتمی نگاه کنید. (175264)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۵:۳۴
به دهان كي نگاه كنيم؟؟؟!!!
اينكه ميشه تقليد كوركورانه!
اين طرفداراي بهارم هر كدوم سوژه ايي هستنا (175362)
امیر اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۸:۰۵
هموطن!

یه بار دیگه به جمله آخرت فکر کن....

این جمله هرگز منش یک اصلاح طلب نیست!!! (175447)
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۸:۵۰
نباید از بزرگانمون بت بسازیم.... (175493)
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۲۲:۲۴
نباید مثل طرف مقابل از بزرگان بت ساخت (175607)
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۵:۴۹
کواک جون تو بالاخره نگفتی سمت عروسی سمت دومادی یا زبونم لال ....... (175374)
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۸:۱۰
ایشان و عملکردشان در گذشته نشان داده که سمت منافع خودشان هستند. (175451)
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۵:۵۳
درود بر آزادگی و شهامت کواکبیان
کاش همه اصلاح طلبان مثل او بودند (175380)
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۸:۱۱
کاش که کواکبیان مانند دیگر اصلاح طلب های واقعی بود. (175452)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۸:۳۰
دوستان محترم انگار یادشان رفته از کجا به کجا رسیدیم ما از وضعیت 100 درصد منفی تازه داریم به صفر می رسیم سپس باید به سمت مثبت حرکت کنیم دولت تازه دارد چاله های دولت قبل را پر می کند رشد اقتصادی منفی تازه در حال توقف وتغییر جهت است ، تورم جدیدا در حال تغییر جهت است ، فضای نقد و انتقاد در حال شکل گیری است عرصه سیاست خارجی در حال ثمردهی است وشاید مهمترین دستاورد دولت در این مدت کوتاه تغییر فضای جامعه است که خود پایه گذار تحولات بعدی خواهد شد (175479)
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۸:۳۴
شما مطمئن باشید طوفانی که یک شبه بیاید یک شبه هم می رود اگر بر تغییرات ضربتی و فوری بدون پرداختن به زمینه ها و مقدمات آن اقدام کنیم نتیجه ای جز خسارت یک طوفان در پی نخواهد داشت اما زمانیکه چون نسیم دلنوازی وزیدیم همه از تغییر فضای محیط پیرامون خود لذت خواهند برد (175481)
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۲۲:۴۸
جناب آقای کواکبیان شما که در رسانه میلی دعوت میشودید
چرااا اون موقع محکم از مطالبات بحق .. مردم دفاع نمیکردید؟؟!! (175639)
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۸:۵۱
آقای کواکبیان ما شما را اطلاح طلب درون اصول گرایان می دانیم وبه همان اندازه هم به شما احترام می گذاریم و برایتان آرزوی توفیق داریم (175494)
م.الف.عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۱۹:۲۷
دوستان اصلاحات فقط محدود به چند نفر نیست. من نوع موضع گیری های حزب مردم سالاری رو قبول ندارم ولی این حزب هم در جهت اهداف جبهه ی اصلاحات قدم های مفیدی برداشته. فراموش نکنید که تحریم انتخابات مجلس به ضررمون شد. به هر حال گستره ی اصلاحات وسیع. آقای کواکبیان رو محکوم نکنید. (175508)
lمحمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۲۰:۳۱
عالي دستون درد نكنه موفق باشيد! (175543)
علي
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۲۱:۲۶
درباره تحول اداري توقع مردم بيشتر بود اينو راست مي گه خب (175565)
ميثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۲۲:۲۶
سلام به تمام ايرانيان عزيز من فكر مي كنم خبر گزاري فارس در تحريف كردن حرف ها استاد است من عضوي از ايران هستم و اينكه هيچ انساني به اندازه كواكبيان از دكتر روحاني حمايت نكرده است و در روز مراسم نيز ايشان به صراحت از دولت دكتر روحاني حمايت كرد البته ايشان اعتقاد داشتند دكتر روحاني بايد توقعات مردم را بيشتر مد نظر داشته باشند چون مردم 8 سال در رنج و عذاب و تحقير به سر بردند و اينكه دكتر روحاني در شعار انتخاباتي خود گفتند من حصر را ميشكنم و صحبت از اميد كردند دوستان سيدو شيخ بيش از 1000روز در حصر هستند ودر اخر اگر كواكبيان چيزي نگويد هيچ كس صدايش در نمي ايد لطفا كمي انصاف داشته باشيد ممنون (175611)
۱۳۹۲/۰۹/۰۲ ۲۳:۱۷
آقای روحانی زودتر یادت نره قولهایی که دادی (175667)