به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۴/۳۱ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : ۲۲۴۰۵۵

همه‌گیری کرونا به پایان نزدیک نیست

همه‌گیری کرونا به پایان نزدیک نیست
گروه بین الملل: مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در پیامی نوشت: همه‌گیری کرونا به پایان نزدیک نیست؛ اگرچه بسیاری از کشورها پیشرفت‌هایی داشته‌اند، اما در سطح جهان همه‌گیری در حال افزایش است و همه ما درگیر این موضوع هستیم و راه طولانی در پیش داریم.
تدروس آدهانوم، در پیام خود گفت: ما در ماه های آینده به مقاومت، صبر، فروتنی و سخاوتمندی بیشتری نیاز خواهیم داشت. ما چیزهای زیادی از دست داده ایم، اما نمی توانیم امید را از دست بدهیم. اکنون زمان تجدید تعهد ما برای توانمند سازی جوامع، سرکوب زنجیره انتقال، نجات جان انسان، تسریع در تحقیقات و رهبری سیاسی و اخلاقی است. زمان آن فرا رسیده است که همه کشورها تعهد خود را نسبت به پوشش جهانی بهداشت به عنوان سنگ بنای توسعه اجتماعی و اقتصادی و ساختن جهانی ایمن تر، عادلانه تر، سبزتر و فراگیرتر تجدید نمایند.
وی در این پیام با اشاره به اینکه شش ماه از زمان دریافت اولین گزارش از خوشه موارد مبتلا به پنومونی ناشی از علت ناشناخته در چین می گذرد، نوشت: ششمین ماه شیوع این بیماری با رسیدن به ۱۰ میلیون مورد مبتلا و ۵۰۰ هزار مرگ و میر همزمان شده است. اکنون لحظه ای است که همه ما می توانیم به پیشرفتی که داشته ایم و درس‌هایی که آموخته ایم، تأمل کنیم و به انجام هر کاری برای نجات زندگیمان، توصیه کنیم.