به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۰۲ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب : ۲۲۴۱۹۶

شرکت مازند چوب آریا (MCA) تولید کننده بهترین ترمووود و چوب نما ایرانی

گروه کسب و کار:

شرکت مازند چوب آریا (MCA) سابقه ای بیست ساله در صنعت چوب کشور دارد بصورتی که با داشتن یکی از مدرن ترین کارخانه های تولید چوب بری در کشور روسیه تحت نام OOO PARSA در ( شهر کتلاس استان Arkhangelsk Oblast استان آرخانگلسک) قادر به تولید ماهانه ۴ تا ۵ هزار متر مکعب چوب آلات سوزنی برگ است که این محصولات (انواع تخته نراد روسی) تحت نام تجاری MM به بازار عرضه می گردد....

ترمووود چیست؟
چوب‌نما یا ترمووود در سال 2020 انگیزه مردم دنیا به استفاده از متریال های مدرن در زندگی افزایش پیدا کرده است و از بارز ترین آنها می توان به استفاده از از چوب ترمووود اشاره کرد. روزانه طراحی ساختمان ها از طراحی های سنتی فاصله می گیرد. به کارگیری متریال های مدرن در طراحی ساختمان و نما یکی از ملزومات دیزاین در دنیای مدرن است.
به کارگیری از چوب در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی استخر، ساختمان، ویلا و … در 2020 بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به کار بردن چوب در نما جلوه و زیبایی منحصر به فردی به نمای خارجی و داخلی ساختمان میدهد لذا در طراحی و اجرا پروژه های ساختمانی مورد توجه طراحان و معماران قرار گرفته است.

تعریف چوب نما
ترمووود (Thermo wood) یا چوب حرارت ‌دیده به انگلیسی Thermowood فرآیندی است که چوب در آن تیمار می شود و با استفاده از عملیات حرارتی و بخار آب که نتیجه آن افزایش دوام و طول عمر چوب می باشد.
فرآیند تیمار چطور انجام می شود
فرآیند چوب تیمار بستگی به حجم و رطوبت اولیه، نوع چوب دارد اما طور میانگین بین ۹۶ تا ۴۸ ساعت زمان خواهد برد. فرآیند تیمار چوب به 3 بخش اصلی تقسیم می شوند:
•    خشک کردن در دمای بالا
•    عملیات حرارتی
•    خنک کردن
در این فرآیند، درجه حرارت بسیار بالایی به چوب اعمال می شود که از بین رفتن عوامل جذب یا باعث سوختن و کاهش عمر چوب نظیر رزین (صمغ)، اسید سیتریک، گلوکز که در قسمت داخلی چوب هستند می‌شود به پروسه گفته شده متبلور کردن چوب گفته می شود.
انجام عوامل گفته شده موجب کاهش چشمگیر جذب رطوب شده و دفع آفات چوب را باعث بهبود خواص فیزیکی، رنگ عالی و طول عمر بسیار بالا می‌شود.

تنش های محیطی و روش های مقاوم سازی چوب
جاب است بدانید که در واقع چوب یک ماده زنده است و برای مقاوم کردن آن در برابر تنش محیط باید در فضای باز با روش هایی نظیر فرآوری با روغن داغ، اشباع و فرآوری با حرارت بهینه شود. جدیدترین روش مقاوم سازی چوب، ترمووود (ترموود) میباشد.

چوب نمای استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟
1.    طبیعی و خالص است
2.    دارای ثبات می باشند ابعاد آن
3.    از ماندگاری بالایی در انواع شرایط آب و هوایی برخوردار است و سبک است

استاندارد های ذکر شده امکان استفاده از چوب ترمو را در انواع فضاها مانند استخر، ویلا، صنعت مبلمان و نمای ترموود و نمای چوبی داخل ساختمان مهیا می کند.
لیست قیمت چوب نما در سال ۱۳۹۹
قیمت هر متر مربع چوب نما با توجه به افزایش شدید قیمت ارزی که در سال ۹۹ اتفاق افتاد قیمت نما چوب از نوسانات زیادی برخوردار شد لذا می بایست برای استعلام قیمت با شرکت مازند چوب آریا تماس بگیرید.