کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کرونا کودکان را با خطر فقر مواجه کرد

2 مرداد 1399 ساعت 17:37

گروه بین الملل: نتایج یک تحقیق در آلمان نشان می‌دهد که از هر پنج کودک و نوجوان در این کشور، یک نفر در شرایط فقر رشد می‌کند. کارشناسان نگران آن هستند که به دلیل بحران اقتصادی ناشی از گسترش ویروس کرونا شرایط زندگی کودکان سخت‌تر شود.


میلیون‌ها کودک و نوجوانان در آلمان در خانواده‌هایی بزرگ می‌شوند که با مشکلات اقتصادی زیادی روبرو هستند. سال‌ها است که بهبود شرایط زندگی و رشد کودکان و نوجوانان به یکی از چالش‌های عمده اجتماعی در این کشور تبدیل شده است.
بر اساس نتایج تحقیق "بنیاد برتلسمن" ، حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار کودک و نوجوان در آلمان در شرایط فقر رشد می‌کنند؛ این رقم برابر است با بیش از ۲۰ درصد کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال در این کشور.در این پژوهش نشان داده شده که از شش سال پیش تا کنون نیز پیشرفتی نسبی در این خصوص در سطح آلمان به دست نیامده است و همچنان از هر پنچ کودک یا نوجوان بیش از یک نفر در خانواده‌ای با شرایط اقتصادی دشوار بزرگ می‌شود. این آمار در نقاط مختلف آلمان متفاوت است.تحقیق بنیاد برتلسمن بر اساس بررسی وضعیت زندگی کودکان در خانواده‌هایی صورت گرفته که درآمد ماهیانه آنها حدود ۶۰ درصد کمتر از میانگین درآمد یک خانواده در آلمان است و یا در خانواده‌هایی که از طریق دریافت کمک‌های دولتی زندگی خود را تامین می‌کنند.این بنیاد تاکید می‌کند که مشکلات حل‌نشده فقر کودکان عواقب قابل توجهی را در رشد، رفاه و فرصت‌های آموزشی و آینده این کودکان خواهد داشت.بر اساس این تحقیق، شهرهای مختلف آلمان به گونه‌ای متفاوت با این مشکل روبرو هستند. به ویژه در برمن و برلین بسیاری از کودکان و نوجوانان در خانواده‌هایی رشد می‌کنند که از نظر اقتصادی ضعیف هستند. این وضعیت در شهرهایی مانند گلزن‌کیرشن، هرنه، دویسبورگ، مونشن‌گلادباخ و دورتموند نیز به چشم می‌خورد. در مقابل در شهرهای ایالت‌های بایرن و یا بادن-وورتمبرگ کودکان در شرایط بهتر اقتصادی رشد می‌کنند.
در این تحقیق آمده است که کمبود امکانات مالی خانواده، وضعیت کودکان و امکانات رفاهی آنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به عنوان نمونه دو سوم کودکان در خانواده‌های فقیر امکان رفتن به مسافرت‌های تفریحی، حتی برای سفری یک هفته‌ای در سال را هم ندارند. در این خانواده‌ها پول کافی برای یک بار در ماه رفتن به سینما و یا کنسرت و یا رفتن به رستوران نیز در دسترس نیست.
برای کودکان در خانواده‌هایی که با مشکلات اقتصادی درگیرند، فراهم آوردن پول برای سفرهای کودکان از طریق مدرسه نیز با دشواری روبرو است.


 


کد مطلب: 224206

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/224206/کرونا-کودکان-خطر-فقر-مواجه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir