به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۰۵ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۲۲۴۶۴۷
همه چیز درباره بیت کوین؛

از بیت کوین چه می‌دانید؟

گروه فناوری: این روز‌ها، از بیت کوین به عنوان یک انقلاب پولی یاد می‌شود. پولی دیجیتال که علاوه بر کاربرد در امور روزمره، می‌توان از آن به عنوان مقصد سرمایه‌گذاری نیز استفاده کرد. اما به راستی بیت کوین چیست و چطور توانسته، اقتصاد دنیا را متحول کند؟
از بیت کوین چه می‌دانید؟
بیت کوین چیست؟
بیت کوین در واقع، شکلی از پول دیجیتال است که در نتیجه محاسبات ریاضی پیچیده‌ای ایجاد می‌شود. نگهداری اطلاعات تراکنش‌های بیت کوین، به وسیله فناوری بلاک چین امکان‌پذیر شده است. بیت کوین، هیچ پشتوانه‌ای مانند طلا یا کالای قابل مبادله ندارد و از ارزشی مبتنی بر اعتماد مردمی برخوردار است. فراموش نکنید که ارز‌های رایج نیز در واقع پشتوانه‌ای ندارند و به صورت قراردادی معامله می‌شوند.
مزایای ویژه بیت کوین
بیت کوین بدون مدیریت هیچ حکومت یا نظام اقتصادی، در سراسر جهان قابل استفاده است. از آن جایی که تمام تراکنش‌های بیت کوین در بلاک چین انجام می‌شوند، می‌توان گفت که معاملات این رمز ارز در لایه‌های امنیتی پیچیده‌ای انجام گرفته و غیر قابل جعل هستند.
شبکه غیر متمرکز بیت کوین که تراکنش‌ها را در شفافیت کامل و سرعت بالا صورت می‌دهد، توجه افراد زیادی را به سوی این صنعت معطوف کرده است. سرمایه‌گذاران زیادی بر این باور هستند که بیت کوین می‌تواند مقصد مناسبی برای دارایی آن‌ها باشد؛ چرا که می‌توانند بدون پرداخت مالیات یا هزینه اضافی، دارایی خود را افزایش دهند.
تعداد کل بیت کوین‌هایی که می‌توانند وارد چرخه شوند، ۲۱ میلیون واحد بوده که همین امر تاییدی بر ضد تورم بودن پروتکل پادشاه رمز ارز‌ها است.
سرمایه‌گذاران حوزه رمز ارز‌ها، با استفاده از کیف پول‌های دیجیتال، دارایی مورد نظر خود را به سایر کیف پول‌ها انتقال می‌دهند. کیف پول‌های امن رمز ارز ، نرم افزارهایی هستند که به منزله یک رابط بین شما و بلاک چین‌های مختلف عمل کرده و نقل و انتقالات آن‌ها را ممکن می‌سازند.
بیت کوین، گزینه‌ای برای افراد ریسک‌پذیر
شبکه غیر متمرکز بیت کوین تحت نظارت هیچ سازمانی نیست و همین امر حاکی از آن است که هر فرد مسئول حفظ امنیت دارایی خویش است. با توجه به این که تراکنش‌ها روی بلاک چین انجام می‌گیرند، بدیهی است که معاملات قابل بازگشت هستند و در صورت بروز اشتباه از سوی فرد، سرمایه او باز نخواهد گشت.
بیت کوین، سیستمی نوین محسوب می‌شود که فرد برای بهره‌مندی از امتیاز‌های آن ملزم به یادگیری مفاهیم اولیه این صنعت است. هر کسی در هر نقطه‌ای از دنیا می‌تواند با دانش کافی از نوسانات قیمتی بیت کوین در راستای یک سرمایه‌گذاری موفق گام بردارد.
امنیت؛ واژه‌ای کلیشه‌ای اما حیاتی
حفظ امنیت در دنیای رمز ارز‌ها، امری ضروری به شمار می‌رود و انتخاب بستری مناسب برای معاملات رمز ارزی، در واقع می‌تواند به دو مسیر کسب سود یا از دست دادن دارایی منتهی شود. روشن است که موفقیت در تجارت دیجیتال، ملزم به حفظ امنیت اصل دارایی و معاملات فرد است. معامله‌گر می‌تواند با انتخاب کیف پولی امن و مطمئن، امنیت سرمایه خود را تضمین کرده و با خیال راحت به معامله و ترید (trade) بپردازد.
با توجه به تحریم‌های اعمال شده از سوی صرافی‌های خارجی، بهترین گزینه برای علاقه‌مندان ایرانی، ثبت نام در سایت‌های مطمئن و ایمن داخلی است که در صورت بروز هر گونه مشکل احتمالی، آن‌ها را در امر نگهداری از دارایی‌هایشان یاری می‌دهند.
کیف پول امن سامانه دانش بنیان اکسکوینو
اکسکوینو یک شرکت دانش بنیان ثبت شده است و تا امروز، گام‌های بزرگی در جهت تامین امنیت دارایی سرمایه‌گذاران ایرانی برداشته است. این سامانه توانسته اعتماد بسیاری از کاربران را جلب نماید. کاربران ایرانی می‌توانند از سایت اکسکوینو قیمت لحظه‌ای بیت کوین و سایر ازرهای دیجیتال را دریافت نمایند، هم‌چنین این سامانه، کیف پول‌های امن و اختصاصی هر کاربر را توسط یک اپلیکیشن با رابط کاربری آسان در اختیار وی قرار می‌دهد. دارندگان این کیف پول‌ها به راحتی می‌توانند رمز ارز مورد نظر خود را به ارزهای دیگر تبدیل کرده و از معاملات خود سود کسب کنند.