به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۰۵ ساعت ۱۹:۰۶
کد مطلب : ۲۲۴۷۵۸

اقدام جالب ازبکستان برای جذب توریست

اقدام جالب ازبکستان برای جذب توریست
گروه بین الملل: کشور ازبکستان اعلام کرد که به هر توریستی که در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شود ۳ هزار دلار خواهد داد. درحالیکه بسیاری از کشور‌ها برای مبارزه با کرونا ارتباط خود را با دیگر کشور‌ها قطع کرده اند ازبکستان در قاره آسیا دست به اقدام جالبی زد.این کشور اطمینان دارد که می‌تواند فضای امن و بدور از کرونا را برای مسافران مهیا کند.
دولت ازبکستان برنامه‌ای خاص و بی نظیر را برای جذب گردشگر در نظر گرفت تا جایکه اعلام کرد به هر گردشگری که در این کشور به ویروس کوید ۱۹ مبتلا شود ۳ هزار دلار پرداخت خواهد کرد. «سوفی ایبوتسون» سفیر ازبکستان در آمریکا اعلام کرد که کشورش می‌خواهد به گردشگران اطمینان دهد که در هر زمانی می‌توانند از این کشور بازدید کنند، زیرا که دولت نسبت به اقدامات پیشگیرانه‌ای که اخیرا برای مبارزه با کرونا در نظر گرفت بسیار اطمینان دارد.او با بیان اینکه این اقدامات در همه نقاط گردشگری برای حمایت از توریست‌ها در برابر کرونا انجام خواهد شد، خاطر نشان کرد که رئیس جمهور قول داده است که به هر گردشگری که در زمان حضورش در ازبکستان به کرونا مبتلا شده است ۳ هزار دلار پرداخت کند.
دولت ازبکستان برای گرفتن این مبلغ پیش شرط‌های قرار داده است از جمله اینکه فرد گردشگر حتما باید با یک راهنمای تور معتبر سفر کند که با دستورالعمل‌های ایمنی و بهداشت آشنا باشد همچنانکه باید اماکن و اقامتگاه‌های توریستی نیز همه پروتکل‌ها بهداشتی و درمانی را طبق آنچه که دولت اعلام کرده رعایت کنند و مجوز لازم را دریافت کرده باشند.
ازبکستان هم یکی از کشور‌های آسیایی است که ویروس کرونا در آن نفوذ کرده است تا جایکه ۱۹ هزار ۳۰۰ نفر در این کشور به ویروس کوید ۱۹ مبتلا شده اند این درحالی است که ۱۰۶ نفر هم جان خود را از دست داده اند.طبق اعلام وزارت بهداشت ازبکستان تا ۲۴ جولای حدود ۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر از مبتلایان بهبود پیدا کرده اند.

 
برچسب ها: کرونا ازبکستان