به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۹:۳۴
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۲۲۴۸۰

لغو تحریم واردات قطعات هواپیمای مسافری

گروه اقتصادي:​ بر اساس توافق هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 در ژنو، ایران می‌تواند به قطعات هواپیماهای مسافری دسترسی داشته باشد.
لغو تحریم واردات قطعات هواپیمای مسافری
به گزارش بلومبرگ، با تعمیرات مربوط به ایمنی و بازرسی‌های داخل ایران برای برخی از ایرلاین‌های ایرانی موافقت شده است. تحریم فروش وسایل و قطعات هواپیماهای مسافری به ایران از دلایل عمده ایجاد نقص فنی و سوانح هوایی در ایران عنوان شده است.


 گامی مهم برای نوگرایی در صنعت هوایی
در پی لغو تحریم واردات قطعات هواپیماهای مسافری، رییس سابق سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: توافقات ژنو، گامی مهم برای نوگرایی در صنعت حمل و نقل هوایی و تامین قطعات مورد نیاز این صنعت با قیمت و زمان کمتر است.حمیدرضا پهلوانی اظهارکرد: در زمان تحریم‌ها مجبور بودیم برای کسب ایمنی هواپیماها هزینه‌ زیادی را صرف کنیم و با توجه به اینکه شرکت‌های هواپیمایی باید همه پارامترهای مشخص شده سازمان هواپیمایی را برای تامین امنیت رعایت می‌کردند هزینه و زمان زیادی برای این کار صرف می‌شد.

وی افزود: ایرلاین‌ها برای تامین قطعات مصرفی مورد نیاز خود ممکن بود چندین کشور را دور بزند تا بتوانند قطعات را تهیه کنند ولی به دنبال این توافق هزینه‌های جاری برای ایرلاین‌ها کاهش خواهد یافت.پهلوانی با تاکید بر اینکه شرکت‌های هواپیمایی به جای صرف هزینه‌های زیاد برای پیدا کردن قطعات مورد نیازشان می‌توانند تلاش خود را برای افزایش تعداد هواپیماها از نظر کمی و کیفی متمرکز کنند، تصریح کرد: از سوی دیگر ایرلاین‌ها برای تامین امنیت خود از این پس می‌توانند با هزینه‌ کمتر و فرآیند زمانی کوتاه‌تری به اهداف خود برسند.

رییس سابق سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: بر اساس مطالعاتی که در سال گذشته برای خرید هواپیماها انجام شد به این نتیجه رسیدیم که حداقل یک دهم قیمت کارخانه‌ای هواپیماها را باید به عنوان مبلغی مازاد برای خرید پرداخت می‌کردیم اما با شرایط فعلی این موضوع کنسل شده و از طرفی ارتباط ما با کارخانه‌های سازنده نیز بدون واسطه انجام می‌شود که همین موضوع بسیاری از هزینه‌ها را کاهش داده و در مدت زمان کمتری به نتیجه می‌رسیم.پهلوانی تاکید کرد: با این فرآیند قطعا برآورد هزینه‌های جاری ایرلاین‌ها تسهیل و شفاف‌تر می‌شود و شرکت‌های هواپیمایی در دامنه‌ مناسب‌تر و در فضای رقابتی بهتری می‌توانند فعالیت کنند.

گفتني است در پی توافق هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 در ژنو، ایران می‌تواند به قطعات هواپیماهای مسافری دسترسی داشته باشد و بر اساس این توافق‌نامه با تعمیرات مربوط به ایمنی و بازرسی‌های داخل ایران برای برخی از ایرلاین‌های ایرانی موافقت شده است.

مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۳:۴۵
خدا رو شکر (176115)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۳:۴۷
لغو تحریم دارو هم هست؟لطفا بهم یکی بگه ممنون (176120)
امید
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۲۳:۴۵
بله هست، از طریق مسیری که در توافقات پیش بینی شده دارو و کالاهای حیاتی وارد کشور میشوند. (176875)
یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۳:۴۹
تبریک ........ (176125)
گچساران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۳:۵۳
مچکریم ظریف (176132)
دکترحاتمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۳:۵۷
ایران برای خریدبوئینگ777اقدام کند. (176142)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۴:۱۳
اميدوارم قيمت بليط هم در همين راستا كاهش محسوس پيدا كند. (176177)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۱۸:۵۹
انشاالله هر چه زودتر هم قرار داد با قطر ایر وی رو هم منتفی کنیم........ (176551)
۱۳۹۲/۰۹/۰۳ ۲۱:۲۱
آخعه قيمت بليط چي کار داره به تحريم؟ (176700)