به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۰۷ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۲۲۵۰۵۲

سیر کاهشی برگزاری نماز جمعه در کشور

گروه سیاسی: رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گفت: در حال حاضر حدود ۴۰۰ نماز جمعه در شهرها با وضع سفید و زرد با رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور انجام می شود.
سیر کاهشی برگزاری نماز جمعه در کشور
حجت الاسلام  محمد جواد حاج علی اکبری افزود: از زمانی که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد شهرهای با وضع سفید و زرد می‌توانند نماز جمعه را برپا کنند حدود ۷۰۰ نماز جمعه در کشور بازگشایی شد. ولی بتدریج با رسیدن وضع قرمز و هشدار به برخی از شهرها، این روند با سیر کاهشی در این هفته حدود به ۴۰۰ شهر رسیده است.در کل کشور حدود ۹۰۰ نماز جمعه برگزار می‌شود. وی افزود: شورای سیاستگذاری ائمه جمعه جزو اولین مجموعه‌هایی بوده که با ستاد ملی کرونا بصورت هماهنگ عمل کرده و نمازهای جمعه را برای حفظ سلامت مردم و قطع زنجیره شیوع تعطیل کردیم.بعد از تعطیلی نماز جمعه برای پشتیبانی از نهاد سلامت، فعالیت جدیدی با عنوان همکاری و هماهنگی با ستاد ملی کرونا در بخش شرعی و حضور در میدان آغاز شد. تمامی مصلی‌های نماز جمعه کشور که بسیاری از آنها مساجد هستند به پایگاه یاری رسان به مجموعه سلامت تبدیل شدند.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه ادامه داد: این پایگاه‌های یاری رسان یکی از خدمات آنها تولید ماسک و رسیدگی به افراد آسیب دیده از کرونا بوده است و این روند تا نیمه شعبان بعنوان رزمایش همدلی اعلام شد و قرارگاه‌های شهرستانی، شهری و استانی توسط ائمه محترم جمعه و نماینده مقام معظم رهبری در استان‌ها شکل گرفت و پیرامون این قرارگاه‌ها مجموعه‌های نهادی و مردمی با محوریت مساجد سازماندهی پیدا کردند.وی افزود: مردم مشاهده کردند اگر نماز جمعه را ندارند نهاد جمعه هست و همه روزهای هفته در صحنه حاضر هستند و ائمه جمعه عملکرد بسیار خوبی داشتند و این حرکت نشان دهنده ظرفیت نماز جمعه، ستادهای نماز جمعه و نهاد نماز جمعه برای همبستگی ملی و مسئولیت اجتماعی بود. حاج علی اکبری درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرهایی که نماز جمعه در آنجا برگزار می‌شود نیز گفت: ما بصورت هفتگی برای برپایی نماز جمعه با وزیر بهداشت و درمان هماهنگی‌هایی داشتیم و این ۵ ماه هیچگاه از طرف شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و ستاد نماز جمعه فشاری برای بازگشایی نماز جمعه وجود نداشت.

 
برچسب ها: نماز جمعه