کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هواپیمایی امارات مسافران را بیمه کرونا می‌کند

7 مرداد 1399 ساعت 19:12


گروه اقتصادی: شرکت هواپیمایی امارات، برای جذب بیشتر مسافران، بیمه رایگان کووید- ۱۹ به مسافران خود ارائه داد.مسافرانی که به این بیماری مبتلا شوند از خدمات درمانی، قرنطینه در هتل و حتی مراسم تدفین و خاکسپاری رایگان برخوردار خواهند بود؛ امارات اولین شرکتی است که چنین خدماتی ارائه کرده است.این بیمه ۳۱ روز از آغاز سفر معتبر است و فعلا تا پایان ماه اکتبر اجرایی است.
این در حالیست که بسیاری از بیمه‌های مسافرتی، بیماری کووید را شامل نمی‌شوند.
بیمه امارات برای تمامی مسافران صرفنظر از کلاس پروازی آنها (عادی یا تجاری) یا حتی مقصد آنها رایگان خواهد بود؛ مسافران نیازی به ثبت نام در این بیمه ندارند و بطور خودکار برای مسافران اعمال می‌شود.این بیمه تا سقف ۱۷۶ هزار دلار از خدمات پزشکی و درمانی مسافران را در بر می‌گیرد و در صورت لزوم تا دو هفته مبلغ هتل را تا حدود صد یورو (برای یک شب) پرداخت می‌کند.هزینه تدفینی که این شرکت در صورت فوت ناشی از کرونا گفته متبل آن می‌شود حدود ۱۵۰۰ یورو اعلام شده است.اخیرا این شرکت هواپیمایی گفته بود حدود ۹۰۰۰ شغل را حذف می‌کند. با شیوع ویروس کرونا در جهان و بسته شدن مرزها، سفرهای هوایی به شدت کاهش یافت که خسارتهای عمده‌ای را برای شرکتهای هواپیمایی در بر داشت.
ماه پیش انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) هشدار داده بود سال جاری میلادی (۲۰۲۰) بدترین سال مالیست؛ این نهاد خسارت شرکت هواپیمایی را امسال ۸۴ میلیارد دلار تخمین زده است.
کاهش تقاضای سفر به کاهش هزینه‌های این شرکت‌ها و اخراج کارکنان از جمله خلبانان و کادر پروازی هم منجر شده است.شرکت هواپیمایی امارات حدود سه هفته پیش اعلام کرد به همین دلیل حدود ۹۰۰۰ نفر از کارکنانش را اخراج می‌کند.پیش از اتفاقات اخیر هواپیمایی امارات حدود ۶۰ هزار کارمند داشت. این شرکت ۲۷۰ هواپیمای ایرباس ۳۸۰ و بوئینگ ۷۷۷ در ناوگانش دارد
پیشتر رویترز گزارش داده بود که امارات به کارکنانش اطلاع داده که کاهش حقوق آنها به خاطر شرایط جاری را به مدت سه ماه تا سپتامبر ۲۰۲۰ تمدید کرده است.
پروازهای خطوط هوایی امارات به تهران پس از شش ماه توقف، ۲۷ تیر ماه مجددا از سر گرفته شد.

 


کد مطلب: 225116

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/225116/هواپیمایی-امارات-مسافران-بیمه-کرونا-می-کند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir