به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۰۷ ساعت ۱۹:۱۹
کد مطلب : ۲۲۵۱۱۹

اون: با سلاح‌ هسته‌ای جنگی وجود نخواهد داشت

اون: با سلاح‌ هسته‌ای جنگی وجود نخواهد داشت
 گروه بین الملل: رهبر کره شمالی  از قدرت هسته‌ای کشورش به عنوان «تضمین کننده امنیت» کره شمالی یاد کرد و گفت: با وجود فشارهای خارجی و تهدیدهای نظامی «به لطف سلاح‌های هسته‌ای، دیگر جنگی وجود نخواهد داشت.»
این سخنان کیم جونگ‌اون که در جریان شصت و هفتمین سالگرد برقراری آتش‌بس میان دو کره ایراد شد، نشانگر آن است که او قصد رها کردن زرادخانه تسلیحاتی خود را ندارد.
اون با تاکید بر ماهیت دفاعی برنامه‌های نظامی کشورش اعلام کرد که تسلیحات هسته‌ای را توسعه داده است تا بتواند برای جلوگیری از درگیری مسلحانه دیگری به «قدرت مطلق» دست یابد.
او اعلام کرد: «به لطف قدرت بازدارنده هسته‌ای موثر ما، دیگر سخنی از جنگ در این سرزمین بر زبان نمی‌آید. امنیت ملی ما و آینده کشورمان برای همیشه تضمین شده است. اکنون ما قادر هستیم تا در برابر هر نوع فشار و تهدید نظامی از سوی نیروهای امپریالیستی و قوای خصم، از خود دفاع کنیم.»کره شمالی علاوه بر تنش سیاسی با ایالات متحده آمریکا، با همسایۀ جنوبی خود نیز روابطی تیره دارد. روابط پیونگ‌یانگ و سئول پس از بهبودی موقت و کوتاه مدت در دو سال گذشته، بار دیگر در پی شکست گفتگوهای کیم جونگ‌-اون و دونالد ترامپ، به تیرگی گرایید.
حدود ۳ میلیون کره‌ای در جریان درگیری‌ها سه سالۀ ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ میلادی میان دو کشور همسایه کشته شدند. وضعیت آتش‌بس میان آنها هرگز به صلح تبدیل نشد و این دو کشور همچنان از نظر فنی در حالت جنگ قرار دارند.علاوه بر تنش در روابط دو همسایه، پیونگ‌یانگ اصرار دارد که به زرادخانه هسته‌ای خود برای جلوگیری از حملۀ احتمالی آمریکا نیز نیاز دارد.
کره شمالی چندین دهه را صرف توسعه این زرادخانه کرده و در نتیجۀ این کار، در سطح بین‌الملل منزوی شده و هدف مجازات‌های متعدد شورای امنیت قرار گرفته است.

 
برچسب ها: کره شمالی