به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۰۸ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب : ۲۲۵۱۴۵

شناسایی ۶ نوع بیماری کرونا با علائم مختلف

شناسایی ۶ نوع بیماری کرونا با علائم مختلف
گروه علمی: مطالعه محققان بریتانیایی نشان می دهد بیماری کووید۱۹ تنها یک بیماری نیست بلکه ۶ نوع متفاوت بیماری است. به گفته محققان، هر یک از این ۶ نوع بیماری کووید ۱۹ از لحاظ شدت بیماری و میزان نیاز به حمایت تنفسی در طول بستری بودن در بیمارستان متفاوت هستند.سرفه، تب و از دست دادن حس بویایی از علائم شایع بیماری کووید ۱۹ هستند، اما طیفی از علائم دیگر نظیر سردرد، درد عضلانی، خستگی، اسهال، سردرگمی و گیجی، از دست دادن اشتها، تنگی نفس و موارد دیگر هم می توانند وجود داشته باشند.
محققان کالج کینگ لندن در این مطالعه داده های ۱۶۰۰ فرد بیمار را بررسی کردند.
۶ گروه علائم از کمترین شدت تا بیشترین شدت به ترتیب عبارتند از:
- سردرد، از دست دادن حس بویایی، درد عضلانی، سرفه، گلودرد، درد قفسه سینه، بدون تب.
- سردرد، از دست دادن حس بویایی، سرفه، گلودرد، کوفتگی، تب، از دست دادن اشتها.
- سردرد، از دست دادن حس بویایی، از دست دادن اشتها، اسهال، گلودرد، درد قفسه سینه، بدون سرفه.
- سردرد، از دست دادن حس بویایی، سرفه، تب، کوفتگی، درد قفسه سینه، کسالت و خستگی.
- سردرد، از دست دادن حس بویایی، از دست دادن اشتها، سرفه، تب، کوفتگی، گلودرد، درد قفسه سینه، خستگی و کساالت، سردرگمی و گیجی، درد عضلانی.
- سردرد، از دست دادن حس بویایی، از دست دادن اشتها، سرفه، تب، کوفتگی، گلودرد، درد قفسه سینه، خستگی و کسالت، سردرگمی و گیجی، درد عضلانی، تنگی نفس، اسهال، درد شکمی.
محققان اذعان می کنند سه نوع آخر با شدیدترین حالت بیماری مرتبط هستند.دکتر «کلیر استیوز» سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: این یافته ها دارای مفاهیم مهمی برای درمان و کنترل افرادی است که بسیار در ابتلا به کووید ۱۹ اسیب پذیر هستند.این تحقیقات نشان می‌دهد تنها ۱۶ درصد از بیماران گروه یک نیاز به مراجعه به بیمارستان دارند در حالی که تقریباً نیمی از بیماران نوع ۶ نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند. همچنین نوع پنجم و ششم می توانند کشنده باشند. همچنین بیماران مبتلا به انواع شدت یافته اغلب از میان سالمندان و افرادی با پیش زمینه بیماری و ضعف سیستم ایمنی هستند.
برچسب ها: ویروس کرونا