به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۱۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۰۸ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : ۲۲۵۲۱۱

آشنایی با فواید نگهداری گل و گیاه مناسب برای آپارتمان

گروه جامعه: افرادی که خرید گیاه آپارتمانی انجام داده اند و قرار است و در منزل خود از آنها نگهداری کنند، بدانند که نگهداری گل مناسب آپارتمان فواید زیادی دارد. البته افراد بدانند که نگهداری از گیاه مناسب آپارتمان نکته هایی دارد که باید رعایت شود. در ادامه شما را با این مسائل بیشتر آشنا خواهیم کرد،پس با ما همراه باشید.

  اولین نکته ای که بعد از خرید گیاه آپارتمانی و نگهداری آن باید در نظر گرفت این است که برای نگداری کردن گل مناسب آپارتمان به نور کافی و مناسب نیاز است.
 به غیر از محیط برای نگهداری گیاهان آپارتمانی، بایستی در معرض نور خورشید قرار گرفتن را نیز در نظر گرفت. با رعایت این موارد میتوانید بعد از خرید گیاه آپارتمانی با خیال راحت از گل خود در آپارتمانتان نگهداری کنید.
 
گیاهان آپارتمانی که نگهداری از آنها ساده است
توجه داشته باشید که همیشه نگهداری از گل‌های آپارتمانی، کار ساده ای نیست. برخی از گل‌های مناسب آپارتمان نیاز به توجه ی 24 ساعته دارند، برخی دیگر از گونه‌های گیاه مناسب آپارتمان را نمی توان در خانه تنها گذاشت، برخی دیگر از گل‌های آپارتمانی دوست ندارند برگ‌های آنها را لمس کنید و حتی برخی دیگر از گونه‌های گل‌های آپارتمانی دوست ندارد در کنار آنها گل دیگری وجود داشته وباشد و دوست دارند تنها باشند.
 اما معمولا بیشتر افراد به دنبال گل و گیاهی هستند که این همه دردسر نداشته باشد، ما به افرادی که حوصله ی این دردسرها را ندارند، گیاه برگ انجیری را توصیه می‌کنیم. این گل مناسب آپارتمان آب و هوای متعادل برایش مناسب است و حتی به راحتی می‌تواند با تغییر دما و آب و هوا خود را وقف دهد. یکی دیگر از گل‌هایی که شما می‌توانید به راحتی در آپارتمان خود از آنها نگهداری کنید، گیاه برگ قاشقی است فقط تنها موردی که برای این گل مناسب آپارتمان وجود دارد این است که نباید هوای اطرافش خیلی گرم باشد زیرا اگر گرما بیش از حد باشد موجب می‌شود که برگ‌های آن شروع به ریختن کند.
یکی دیگر از گل‌های مناسب آپارتمان که نگهداری از آن کار راحت و آسانی است و همین طور بسیار زیبا می‌باشد، گیاه سانسوریا می‌باشد.بنابراین اگر به دنبال گیاهانی هستید که نگهداری از آنها کار سختی نیست، بهتر است یکی از این گل‌ها را خریداری کنید.
 
نگهداری از کدام گل آپارتمانی بی دردسر است؟
 یکی از مواردی که نگهداری از گیاه آپارتمانی را ساده تر و راحت تر می‌کند، سازگار بود گیاه مناسب آپارتمان با نور کم است.

همان طور که تقریبا اکثر افراد می‌دانند بیشتر گیاهان به نور زیادی احتیاج دارند و ویژگی طبیعی گیاهان طالب نور بودن است. اما بهتر است بدانید که برخی از گیاهان مناسب آپارتمان، می‌توانند به راحتی با نور کم کنار بیایند و زیبایی خود را حفظ کنند. از جمله از این گل و گیاهان که با نور کم مشکلی ندارند گیاه برگ عبایی است. این گل مناسب آپارتمان بسیار زییا، فضای روشن را ترجیح می‌دهند و حتی  در محیط‌های کم نور و بی نور نیز دوام می‌آورد.
یکی دیگر از گیاهانی که در نور کم به راحتی زندگی می‌کند و رشد می‌کند گیاه زامیوکالکاس می‌باشد.
 این گل مناسب آپارتمان جزو گیاهانی اسن که به نور کم علاقه مند است و همین طور توجه داشته باشید بهتر است در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرد.
 یکی دیگر از گیاهانی که به راحتی با نور کم کنار می‌آید گیاه بسیار زیبای عنکبوتی می‌باشد. این گیاه زیبا به فضای روشن مناسب نیاز دارد ولی توجه داشته باشید در نور کم نیز مشکلی برایش ایجاد نمی شود. این گیاه در نور مصنوعی نیز رشد می‌کند، فقط تولید مثل کمتری دارد.
 
معرفی روش‌هایی برای خشک کردن گل
همانطور که در بخش قبلی گفتیم خیلی اوقات پیش می‌آید که بخواهیم تاج گل مراسم نامزدی یا خواستگاری خود را نگه داریم اما ندانیم که بهترین روش برای خشک کرد آن چیست. در این مطلب به ادامه ی معرفی روش‌های خشک کردن سبد گل طبیعی و ... می‌پردازیم.
 
- روش خشک کردن دسته گل با استفاده از شن:
جالب است بدانید برای خشک کردن تاج گل مراسم مورد علاقه تان می‌توانید از شن‌های ساحل دریا استفاده کنید. برای این کار باید شن‌ها را بشویید تا کاملا تمیز شوند. سپس دسته گل را داخل شن‌ها بخوابانید البته توجه داشته باشید در میان شن‌ها نباید سنگریزه‌های درشت وجود داشته باشد چون باعث آسیب رسیدن به گلبرگ‌ها می‌شود. می‌توانید در کنار گیاه مخصوص آپارتمان از این گل‌های خشک شده نیز برای تزئین خانه ی خود نیز استفاده کنید.
 
- روش خشک کردن گل با مواد شیمیایی:
یکی از ماده‌های شیمیایی که از آن برای خشک کردن گل استفاده می‌کنند سیلیکا ژل است که رنگی آبی آسمانی دارد. این ماده شیمیایی زمانی که رطوبت رابه خود جذب می‌کند صورتی رنگ می‌شود. باید دانید همه ی مواد شیمیایی خشک شده را بعد از هر بار استفاده باز هم می‌توانید مصرف کنید. سیلیکا ژل رطوبتی که در تاج گل مراسم وجود دارد را می‌گیرد و باعث خشک شدن آن می‌شود. می‌توانید در کنار گیاه مخصوص آپارتمان از این گل‌های خشک شده نیز برای تزئین خانه ی خود نیز استفاده کنید.
معولا دانه‌های این مواد شیمیایی درشت هستند به همین دلیل برای استفاده ابتدا باید آن‌ها را به وسیله آسیاب یا وسایل دیگر خرد کنیم و سپس با استفاده از یک صافی آن را روی دسته گل بپاشیم تا دانه‌های درشت روی گل‌ها نیوفتد. به هر شکلی که دسته گل را در این مواد قرار دهید به همان شکل خشک می‌شود. برای خشک کردن گل‌های حساسی مثل لیلیوم و آنتوریوم از مواد شیمیایی استفاده می‌کنند تا از تغییر شکل ظاهر گل جلوگیری کنند. برای ارسال جعبه گل به فرد مورد نظرتان به سایت وی آی پی شاپ مراجعه کنید. می‌توانید در کنار گیاه مخصوص آپارتمان از این گل‌های خشک شده نیز برای تزئین خانه ی خود نیز استفاده کنید.
 
-روش پرس کردن دسته گل با کتاب:
زمانی که برای خشک کردن گل‌های یک سبد گل طبیعی دستگاه مخصوص پرس کردن نداشته باشیم از کتاب‌های سنگین استفاده می‌کنیم. برای این کار باید گل‌ها را لای کاغذ قرار دهید و آن را بین صفحه‌های پایینی کتاب بگذارید. بعد یک آجر یا هر وسیله ی سنگین دیگری را روی کتاب قرار دهید. برای این کار باید از روزنامه یا کاغذی که چاپ مشکی دارد استفاده کنید چون چاپ رنگی رطوبت را جذب نمی کند. روزهای ابتدایی کار باید هر 12 ساعت به گل‌ها سر بزنید و در صورت امکان کاغذ یا روزنامه را عوض کنید تا زودتر خشک شوند. این روش خشک کردن سبد گل طبیعی 10 الی 12 روز طول می‌کشد و برای گل‌هایی مثل بنفشه، ژریرا و ... مناسب است. برای سورپرایز کردن اطرافیانتان می‌توانید از خدمات ارسال جعبه گل ما استفاده کنید. می‌توانید در کنار گیاه مخصوص آپارتمان از این گل‌های خشک شده نیز برای تزئین خانه ی خود نیز استفاده کنید.
 
- روش خشک کردن گل در محلول گلیسیرین و آب داغ:
برای شاخه‌های اکالیپتوس می‌توان از این روش استفاده کرد. برای این کار یک قسمت گلیسیرین را با دو قسمت آب مخلوط کنید و سپس شاخه‌ها را داخل آن فرو ببرید. توجه داشته باشید از قبل کمی نمک را در آب داغ حل کنید. با استفاده از این روش برگ‌ها نرمی و لطافت خود را از دست نمی دهند. از این روش می‌توانید برای خشک کردن گل رز، کاملیا و ... استفاده کنید.
 
- خشک کردن گل با اتو:
باری سریع تر خشک شدن گل‌های که با ارسال جعبه گل به دست شما رسیده است می‌توانید از اتو استفاده کنید. برای این کار ابتدا گل را لای دستمال کاغذی قرار دهید و چند روزنامه را زیر و روی آن بگذارید سپس با استفاده از اتو آن را خشک کنید. پیشنهاد می‌کنم از این روش برای دسته گل‌های مورد علاقه تان استفاده نکنید چون این روش کمی رنگ گل را عوض می‌کند.