به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۰۸ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۲۲۵۲۱۴

چه تشکی برای ما مناسب است؟ تشک طبی یا سایر تشک‌ها؟

گروه کسب و کار:
برای خرید یک تشک خوب باید به این نکته توجه کنید که هنگام خواب بیشترین فشار روی نقاط برآمده ی بدن مثل سرشانه، باسن و انحنای کمر وارد می‌شود. اگر تشک یک نفره یا تشک دونفره ای که قصد خرید آن را دارید نوع فنربندی و فوم مصرفیش جوری باشد که نتواند گود کمر و سایر نقاط حساس بدن را پوشش دهد بعد از مدتی دچار کمر درد خواهید شد. حال در این مطلب می‌خواهیم کمک کنیم تا تشکی که مناسب خودتان است را پیدا کنید.

- چه موقعی باید تشک نوزاد یا سایر تشک‌ها را عوض کنیم؟
اگر شرایطی که در زیر ذکر می‌شود به وجود آید شما باید تشک یک نفره یا تشک دونفره خود را تعویض کنید:
1- اگر تشک مورد استفاده بیشتر از 7 سال عمر کرده باشد.
2- هنگام خواب روی تشک احساس راحتی نداشته باشید و از خواب بپرید.
عوامل زیادی وجود دارد که روی طول عمر تشک نوزاد ، تشک طبی و سایر تشک‌ها اثر می‌گذارد. برخی تشک‌ها مثل تشک‌های بادی نسبت به سایر تشک‌ها دوام بیشتری دارند و احتمال پارگی و فرسودگی آن‌ها کمتر است. مسئله دیگری که روی طول عمر تشک یک نفره یا دونفره تاثیر می‌گذارد عادات خواب است. قاعدتا تشکی که بیشتر مورد استفاده قرار گیرد زودتر نیز کهنه می‌شود. طبق قاون عمومی که در این رابطه وجود دارد باید هر 7 سال یک بار بدون توجه به وضعیت تشک آن را تعویض کنید.
 
چگونه یک تشک نو انتخاب کنیم؟
برای انتخاب یک تشک نو باید به این نکته که چگونه می‌خوابید توجه داشته باشید. با توجه به نوع خوابیدنتان می‌توانید دایره انتخاب‌هایتان را محدودتر کنید و راحت تر تصمیم بگیرید. قبل از اینکه بخواهید تشک یک نفره یا تشک دونفره را خریداری کنید پیشنهاد می‌کنیم حتما قبلش آن را امتحان کنید.
 
شما چگونه می‌خوابید؟
۱- وضعیت خواب:
هر فردی در دنیا مدل خوابیدن ورد علاقه خود را دارد که هر کدام از این مدل‌های خواب نیازمند پشتیبانی‌های متفاوتی هستند. پس نوع تشک انتخابی شما بستگی به این موضوع دارد که عادت دارید به پهلو، پشت یا شکم بخوابید یا عادت دارید وضعیت خواب خود را دائما عوض کنید.
معمولا افرادی که به پشت یا روی شکم می‌خوابند تشک‌های سفت تر را ترجیح می‌دهند اما افرادی که عادت دارند به پهلو بخوابند تشک‌های نرم برایشان مناسب تر است و احساس راحتی بیشتری با آن می‌کنند.

۲ – وزن:
افرادی که وزن بالایی دارند هنگام خوابیدن بدنشان گرم تر می‌شود و نسبت به کسانی که وزن پایینی دارند فرورفتگی بیشتری را در تشک‌های نرم تجربه می‌کنند. بیشتر افرادی که وزن پایینی دارند برای تشک یک نفره یا دو نفره تشک‌های نرم را انتخاب می‌کنند اما افراد با وزن بالا روی تشک‌های سفت راحت تر هستند.
 
3- آیا هنگام خواب گرمتان می‌شود یا سردتان؟
بعضی از تشک‌ها هستند که بیشتر از سایر تشکها باعث گرم شدن فرد می‌شوند. مثلا تشک رویا نرم و راحت اجازه عبور و جریان هوا را نمی دهد و نسبت به تشکی که سفت است بیشتر گرما را درون خود حبس می‌کند. مواد سازنده ی تشک نیز تاثیر زیادی روی برگرداندن گرما دارد مثل تشکی که دارای فوم تشکی است که هسته پشتیبان خشک و یک تکه دارد.
اگر تنظیم دما برای شما از اهمیت زیادی برخوردار است نباید به تشک نوزاد فکر کنید بلکه باید به فکر خریدن تشک هیبریدی باشید. این تشک‌ها اجازه می‌دهند جریان هوا گردش داشته باشد و هسته ی خنک تری نیز دارند.
 
راهنمای انتخاب سایز مناسب برای تشک
 یکی از مهم ترین چیزهایی که در داشتن یک خواب خوب بسیار تاثرگذار است فضایی است که هنگام خواب به شما تعلق دارد. به همین دلیل زمانی که قصد خرید تشک یک نفره یا تشک دونفره را دارید برای اینکه خواب راحتی داشته باشید باید به اندازه تشک نیز توجه کنید تا فضای کافی برای خواب را در اختیار داشته باشید. برای اطلاع از قیمت تشک به سایت خوابستان مراجعه کنید.
اندازه‌هایی که برای تشک دنلپ، تشک فالومو و سایر تشک‌ها برای افراد بزرگسال مناسب است queen و king است اما در این مطلب اندازه‌های دیگری را نیز به شما معرفی می‌کنیم تا زمان خرید تشک راحت تر بتوانید تصمیم بگیرید.
 
- تشک یک نفره سایز 200*90 (Twin)
در حالت کلی این سایز برای کودکان و یا افراد بالغی که اندام متوسطی دارند مناسب است. اگر می‌خواهید کودکتان خواب راحت تری داشته باشد و یا تشک یک نفره را برای شخصی می‌خواهید که اندام‌های بزرگی دارد بهتر است از تشک Twin-XL که در ادامه معرفی می‌شود استفاده کنید.
 
- تشک یک نفره 200*120 (Twin-XL)
 این اندازه همانطور که گفتیم برای کسانی مناسب است که اندام بزرگی دارند و یا افرادی که می‌خواهند هنگام خواب فرزندشان را همراهی کنند. این اندازه یعنی Twin-XL رای خواب فضای زیادی را در اختیار شما می‌گذارد اما باید توجع داشته باشید که برای استافده از این تشک به تخت بزرگتری نیاز خواهید داشت بنابراین فضای اتاق بیشتر اشغال می‌شود.

اندازه ی استاندارد برای تشک یک نفره Twin است و لحاف‌ها و روتختی‌های یک نفره نیز به همین اندازه هستند. بنابراین زمانی که شما سایز Twin-XL را برای تشک فالومو، دنلپ و ... انتخاب می‌کنید حق انتخاب و تنوع کمتری در انتخاب تخت، رو تختی و غیره خواهید داشت.
 
 - تشک دونفره 200*140 (Full)
 سایزی که معمولا برای تشک دونفره استفاده می‌شود Full است و برای کسانی مناسب است که در اتاق خوابشان فضای زیادی برای تخت ندارند. در این سایز تشک هر فرد 70 سانتی متر فضا در اختیار دارد که برای غلت خوردن در خواب و ج به جایی فضای کمی می‌باشد.
برای خریدن روتختی و سایر ملزومات برای این سایز ممکن است کمی دچار مشکل شوید چون تنوع محصولات این سایز کم است اما اگر از رو تختی‌های استاندارد استفاده کنید آویز بیشتری نسبت به سایز Queen و king خواهید داشت. در ادامه به معرفی سایز Queen که جزو سایزهای محبوب برای تشک فالومو، دنلپ و ... است می‌پردازیم.
 
 - تشک دونفره 200*160 (Queen)
 محبوب ترین و پرفروش ترین سایزی که برای تشک دونفره وجود دارد سایز Queen است که  یک فضای 80 سانتی متری را در اختیار هر فرد قرار می‌دهد. شما با خرید این سایز از تشک انتخاب‌های راحت تری را برای خرید روتختی و سایز ملزومات دارید چون سایز استاندارد برای روتختی 200*160 و 200*180 می‌باشد.
در حالت کلی با توجه به فضای اتاق‌های امروزی و اینکه همه دوست دارند خواب راحت تری را تجربه کنند Queen بهترین سایز برای تشک‌های دو نفره است. برای اطلاع از قیمت تشک در سایزهای مختلف به خوابستان مراجعه کنید.

- تشک دونفره 200*180 (King)
بزرگ ترین سایزی که برای تشک‌های دونفره در نظر گرفته شده است King است که فضایی به اندازه 90 سانتی متر را در اختیار هر نفر قرار می‌دهد. این سایز برای افرادی که دوست دارند هنگام خواب فضای زیادی داشته باشند و زمانی که خواب هستند زیاد جا به جا می‌شوند بسیار مناسب است. برای اینکه بدانید قیمت تشک رویا با این سایز چقدر است روی لینک کلیک کنید. تشک‌هایی با سایز King فضای زیادی را در اتاق اشغال می‌کنند به همین دلیل باید اتاق بزرگی داشته باشید تا بتوانید از این سایز استفاده کنید.