به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۰۹ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۲۲۵۲۷۱

راهنمای متقاضیان تزریق ژل

گروه سلامت و زیبایی:
تزریق ژل یکی از راه‌های حجیم‌سازی و شکل دهی به لب‌ها است. در واقع‌ ژل‌ها یا فیلرها (Deraml Fillers) پرطرفدارترین راه حجم دهی به لب هستند و متقاضیان زیادی هم دارد. امروز می‌خواهیم موضوع تزریق ژل به لب را به طور کامل بررسی کنیم. از مواد و برندهای مورد استفاده گرفته تا خطرات و ایمنی این روش زیبایی، در مورد همه چیز صحبت خواهیم کرد.

انواع ژل‌ها
ژل‌ها یا فیلرها بسیار متنوع‌اند. از لحاظ ماندگاری، می‌توان آن‌ها را در سه دسته‌ی جای داد:
•    ژل‌های کم دوام: ژل‌هایی که تنها از کلاژن ساخته شده‌اند در این دسته جای می‌گیرند. این‌ها دوام بسیار کمی دارند و معمولاً طی ۳ تا ۴ ماه جذب بدن می‌شوند.
•    ژل‌های موقت: ژل‌های موقت آن‌هایی هستند که هیالورونیک اسید، هیدروکسی آپاتیت یا پلی‌لاکتیک اسید (PLLA) ساخته شده‌اند. این‌ ژل‌ها به ترتیب تا ۱۲، ۱۸ و ۲۴ ماه پایداری دارند. از هیدروکسی آپاتیت نمی‌توان برای تزریق ژل به لب استفاده کرد. تزریق PLLA هم حداقل به سه جلسه درمانی نیاز دارد. به همین خاطر ژل‌های حاوی هیالورونیک اسید پراستفاده‌ترین و ایمن‌ترین ژل‌ها به حساب می‌آیند.
•    ژل‌های طولانی دوام یا دائمی: تنها ژل دائمی که از سوی سازمان FDA تایید شده، ماده‌ای به نام PMMA یا پلی متیل متیاکریلات است. البته FDA استفاده از این ماده برای حجم دهی به لب را تایید نکرده و از نظر این سازمان تنها استفاده از آن برای از بین بردن خطوط خنده و چین و چروک‌های اطراف لب مجاز است. هرچند که هنوز از ژل‌های دائم برای حجم‌دهی به لب استفاده می‌شود، معمولاً پزشکان متخصص آن‌ها را توصیه نمی‌کنند چون عوارض و خطرات زیادی دارند.


ژل‌های هیالورونیک اسید
پس از بین ژل‌های مختلفی که در بازار وجود دارد، بهترین انتخاب ژل‌های حاوی هیالورونیک اسید است. دوام این ژل‌ها از فیلرهای کلاژنی بیشتر است و از فیلرهای دائمی بسیار ایمن‌تر هستند. هیالورونیک اسید یکی از مواد طبیعی موجود در بافت‌ها است و سیمان بین بافتی بدن محسوب می‌شود. در واقع دلیل ایمنی بالا و دوام متوسط این ژل‌ها، همان ساختار طبیعی‌شان است.
به جز ژل‌ها، از تزریق چربی به صورت هم می‌توان برای حجم دهی به لب استفاده کرد. معمولاً دوام این روش بسیار بیشتر از ژل‌ها است؛ اما خطرات و عوارض جانبی بیشتری دارد. چون برای استخراج چربی از روشی نسبتاً تهاجمی به نام لیپوساکشن استفاده می‌شود.
ماندگاری ژل‌های هیالورونیک اسید به طور معمول بین ۶ تا ۱۸ ماه است. بعد از آن برای حفظ حجم، باید دوباره برای تزریق ژل به لب مراجعه کنید.
انواع ژل‌های بر پایه‌ی هیالورونیک اسید در بازار ایران وجود دارند که بهترین‌هایشان شامل موارد زیر است:
•    ژل ژوویدرم - شرکت Allergan آمریکا
•    ژل تئوسیال - شرکت Teoxane سوئیس
•    ژل استایلج - شرکت Vivacy فرانسه
•    ژل آلیاکسین - شرکت IBSA ایتالیا
•    ژل بلترو - شرکت Merz آلمان
به جز این موارد برندهای دیگری هم وجود دارد که معمولاً ارزان‌تر و کم‌کیفیت‌ترند. کیفیت پایین ژل، هم خطر عوارض جانبی را بیشتر می‌کند و هم دوام آن را کاهش می‌دهد. به همین علت برندهایی که در بالا نام بردیم، بهترین‌ها هستند. نحوه‌ی تزریق ژل در تمامی برندها یکسان است و معمولاً نتایج مشابهی هم به همراه دارند. برخی از ژل‌ها حاوی لیدوکائین هم هستند که یک داروی بی‌حسی موضعی است.



فواید ژل‌های هیالورونیک اسید
ژل‌های هیالورونیک اسید سه تاثیر بر لب‌های شما می‌گذارند:
1.    بهبود شکل هندسی
2.    حجم‌دهی
3.    اصطلاح ساختار
فواید ژل‌های هیالورونیک اسیدی شامل موارد زیر است:
•    کنترل حجم لب:
پزشک می‌تواند میزان تزریق ژل به لب را کنترل کند.
•    امکان تزریق در چند جلسه: می‌توان تزریق ژل هیالورونیک اسیدی را در چند جلسه انجام داد تا به مرور به ظاهر دلخواهتان برسید.
•    برآمدگی‌ها به سادگی رفع می‌شوند: هر برآمدگی یا گوله شدنی که بر اثر حرکت لب ایجاد شود، به سادگی برطرف می‌شود.
•    کبودی کمتر: کبودی و تورم ناشی از تزریق ژل معمولاً در مورد ژل‌های هیالورونیک اسیدی کمتر است.
•    ماندگاری منطقی: این ژل‌ها نه کم دوام هستند و نه دائمی.
•    تخلیه ساده در صورت عدم رضایت: اگر از ظاهر خود راضی نبودید، با تزریق یک آنزیم می‌توان اثرات تزریق ژل به لب را به سادگی از بین برد. ژل‌های دائم باید با جراحی خارج شوند و در مورد ژل‌هایی مانند هیدروکسی آپاتیت و PLLA هم باید تا زمان جذب شدن‌شان صبر کنید.
•    نادر بودن واکنش‌های آلرژیک: چون هیالورونیک اسید به طور طبیعی در بدن ما وجود دارد، تقریباً واکنش آلرژیک ناشی از تزریق آن دیده نمی‌شود. بیشتر حساسیت به تزریق ژل ناشی از آلرژی به داروی لیدوکائین است. اگر به لیدوکائین حساسیت دارید، حتماً به پزشک خود بگویید.

راهنمای متقاضیان تزریق ژل به لب
•    در کلینیک خانه سفید تنها از برندهای معتبر و مورد تایید سازمان‌های کنترل سلامت استفاده می‌کنیم.
•    تجربه و مهارت پزشک در تزریق ژل به لب بسیار مهم است. تزریق ژل در محل‌های مناسب باعث ایجاد نتایج زیباتر می‌شود. اگر تزریق به درستی صورت نگیرد، عدم تقارن یا غیرطبیعی بودن لب‌ها را شاهد خواهیم بود.
•    تزریق ژل به لب بسیار سریع انجام می‌شود و دوره‌ی ریکاوری یا نقاهت ندارد.
ک    معمولاً برای تزریق ژل نیازی به تزریق داروی بی‌حسی به لب‌ها نیست و یک داروهای بی‌حسی موضعی کفایت می‌کند.
•    پس از مشخص کردن دقیق نواحی تزریق، با استفاده از سوزن بسیار نازکی ژل را به لب‌ها تزریق می‌کنیم.
•    بعد از تزریق ممکن است به شما کمپرس سرد بدهیم تا اگر احساس درد یا ناراحتی دارید بهبود یابد و تورم ناشی از تزریق نیز مدیریت شود.
ن    معمولاً نتایج اولیه تزریق ژل به لب بلافاصله قابل مشاهده است. بعد از رفع کبودی و تورم، ظاهر نچرال و طبیعی لب‌ها نمایان می‌شود.
•    تزریق ژل روشی بسیار ایمن است. بیشتر عوارض ناشی از آن موقت بوده و ظرف چند روز برطرف می‌شوند. مواردی مانند خونریزی محل تزریق، کبودی و ورم، قرمزی، دردناک بودن لب هنگام لمس، ظاهر شدن تبخال (اگر سابقه تبخال زدن داشته باشید) از جمله عوارض محتمل و موقت تزریق ژل هستند.
•    در صورتی که تزریق ژل به لب در مراکز غیرمعتبر و به دست افراد غیرپزشک یا پزشکان کم تجربه انجام شود، احتمال عوارض جدی‌تر، بسیار زیاد می‌شوند. عوارض خطرناک تزریق ژل شامل موارد زیر است:
o    کبودی و تورم طولانی مدت (تا ۱۰ روز)
o    نامتقارن شدن لب‌ها
o    برآمدگی و گوله شدن
o    عفونت
o    ایجاد زخم و اسکار
o    سفت شدن لب

هزینه تزریق ژل
هزینه تزریق ژل به میزان ژل مورد نیاز بستگی دارد. اکیداً از تزریق ژل‌های ارزان و کم‌کیفیت خودداری کنید تا خدایی نکرده دچار عوارض جبران ناپذیری نشوید. برای دریافت هزینه تزریق ژل با شماره 09122252731 و یا شماره خط ویژه کلینیک 54503-021 تماس بگیرید.
 
منبع : وب سایت کلینیک خانه سفید