کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کرونا در همه جای سوریه پخش شده است

9 مرداد 1399 ساعت 17:08

گروه بین الملل: سازمان ملل هشدار داد که ویروس کرونا در تمامی استان‌های سوریه شیوع پیدا کرده است. طبق آمار رسمی دولت سوریه تنها "چند صد نفر" به کرونا مبتلا شده‌اند اما سازمان ملل آمار واقعی کرونا در سوریه را بیشتر می‌داند.


مارک لوکا معاون امور بشردوستانه و کمک‌های اضطراری سازمان ملل اعلام کرده که موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در همه استان‌های سوریه تایید شده است. به گفته لوکا مشکل فعلی در سراسر کشور آن است که موارد ابتلا به ویروس کرونا تنها از سوی مقامات سوریه تایید می‌شوند و دولت شمار مبتلایان به کرونا را اندک و فقط "چند صد مورد" اعلام کرده است اما سازمان ملل تعداد واقعی آمار مبتلایان به کرونا در سوریه را بیشتر از تعداد رسمی می‌داند. دانشگاه جانز هاپکینز هم بر اساس داده‌های رسمی آمار ابتلا به کرونا در سوریه را ۷۷۰ مورد و تعداد فوتی‌ها را نیز ۴۰ نفر اعلام کرده است. به گفته معاون کمک‌های انساندوستانه دبیرکل سازمان ملل متحد تعدادی از اعضای گروه‌های امدادرسانی این سازمان در سوریه نیز به ویروس کرونا مبتلا شدند.
سوریه به دلیل جنگ داخلی و تحریم‌هایی که توسط کشورهای غربی اعمال شده در بحران شدید اقتصادی قرار دارد و این وضعیت مهار کرونا را در این کشور جنگ‌زده دشوار کرده است. میلیون‌ها نفر به کمک‌های بشردوستانه از جمله مواد غذایی، کمک‌های پزشکی سازمان ملل نیاز دارند.سازمان ملل متحد اواسط ماه ژوئیه تحت فشار روسیه موافقت کرد که تحویل کمک‌های امداد رسانی و بشردوستانه مرزی سازمان ملل به مناطقی که تحت کنترل دمشق قرار ندارند فقط از طریق یک گذرگاه مرزی به میزان محدودی ادامه یابد.
به گفته مارک لوکا، معاون امور بشردوستانه و کمک‌های اضطراری سازمان ملل تصمیمات جدیدی که تحت فشار روسیه در سازمان ملل گرفته شده شرایط امداد رسانی را در سوریه با چالش روبرو کرده است.


 


کد مطلب: 225292

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/225292/کرونا-همه-جای-سوریه-پخش-شده

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir