به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۰۹ ساعت ۲۱:۳۵
کد مطلب : ۲۲۵۳۰۶

درخواست ترامپ برای تعویق انتخابات آمریکا

درخواست  ترامپ برای تعویق انتخابات آمریکا
گروه بین الملل: رئیس‌جمهور آمریکا  برای نخستین بار خواستار تاخیر در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور شد و دلیل اصلی آن را احتمال «تقلب بالا» در نتیجه رای‌گیری پستی دانست.در واکنش به بروز بحران ویروس کرونا، بسیاری از مسئولان در ایالات متحده گزینه رای‌گیری گسترده از طریق پست را مطرح کرده‌اند. دونالد ترامپ با طرح این موضوع در یک پیام توئیتری نوشت که «به باور او در سیستم رای‌گیری کنونی ایالات متحده احتمال تقلب بالاست.»به گفته رئیس‌جمهور آمریکا، «با رأی‌گیری همگانی از طریق پست (و نه رأی‌گیری غیابی که امر خوبی است)، ۲۰۲۰ تبدیل به غیردقیق‌ترین و پرتقلب‌ترین انتخابات تاریخ خواهد شد. این مایه خجالت ایالات متحده خواهد بود».او افزوده است: «انتخابات را به تأخیر بیندازیم تا مردم بتوانند به‌درستی، با اطمینان و با امنیت رأی بدهند؟»پیشتر ویلیام بار، دادستان کل ایالات متحده، نیز در جلسه کمیته مجلس نمایندگان آمریکا گفته بود که به باور او رأی‌گیری پستی «ریسک بالایی» دارد و به «تقلب انبوه» منجر خواهد شد.تاریخ انتخابات فدرال در آمریکا توسط کنگره این کشور مشخص می‌شود و در قانون اساسی ایالات متحده محمل قانونی برای ایجاد تأخیر در انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد.
زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که نخستین سه‌شنبه ماه نوامبر در هر چهار سال است، در قانون فدرال به ثبت رسیده و تغییر آن نیازمند تصویب کنگره است. در حال حاضر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا در اختیار دمکرات‌هاست و بعید است که آنها با تغییر زمان انتخابات موافقت کنند.انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا حتی در زمان جنگ داخلی در قرن نوزدهم بدون تاخیر برگزار شده است.
پیام تازه  ترامپ پس از آن منتشر می‌شود که دولت آمریکا اعلام کرد به خاطر بحران کرونا اقتصاد این کشور در دوره ماه آوریل تا ژوئن دچار انقباضی ۳۹.۲ درصدی در نرخ سالانه خود شده است، که رکوردی تاریخی به حساب می‌آید.دونالد ترامپ در حال حاضر در نظرسنجی‌های عمومی در موقعیت پایین‌تری نسبت به رقیب دمکرات خود قرار دارد.
نظرسنجی‌های تازه نشان می‌دهد که دونالد ترامپ در بسیاری از ایالت‌ها، ازجمله در ایالت‌هایی که در انتخابات ۲۰۱۶ در آنها به آسانی برنده شده بود، در جایگاه پایین‌تری نسبت به جو بایدن قرار گرفته است.این اختلاف برای نمونه در فلوریدا ۴ امتیاز است (بایدن: ۵۰ درصد، ترامپ: ۴۶ درصد) و بنا بر گزارش‌ها، تازه‌ترین نظرسنجی‌ها به طور میانگین اختلافی ۵ تا ۶ امتیازی در ایالت‌ها، به سود بایدن، نشان می‌دهند. در یکی از اولین واکنش‌ها به توئیت دونالد ترامپ، پیت بوتجج، از نامزدهای سابق دمکرات برای ریاست‌جمهوری امسال ایالات متحده در توئیتی نوشت که «ایالات متحده در جریان جنگ داخلی هم انتخابات برگزار کرد و ما ۹۶ روز دیگر چنین خواهیم کرد.»به گفته یکی از خبرنگاران، سناتور لیندسی گراهام نیز در واکنش به پرسشی مربوط به درخواست ترامپ برای تأخیر در برگزاری انتخابات گفته است که «فکر نمی‌کنم ایده خیلی خوبی باشد.»بن کاردین، سناتور ایالات مریلند از حزب دمکرات نیز در توئیتی دونالد ترامپ را متهم کرده که «حکومت قانون را درک نمی‌کند.»