کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پرواز به پاریس؛ شهر نور و شکوه و زیبایی

11 مرداد 1399 ساعت 14:35

گروه گردشگری:


پاریس پایتخت فرانسه، شهر عاشقان و شهر نور و زیبایی است. پاریس نه تنها نگین کشور فرانسه بلکه نماد قاره اروپا و صنعت گردشگری آن هم به شمار می‌رود. همه گردشگرانی که فهرستی از شهرهایی که می‌خواهند به آن سفر کنند دارند، حتما بلیط هواپیما پاریس را در جایی در بالای فهرستشان جای داده‌اند. پاریس به دلایل گوناگونی توانسته به این موقعیت شگفت آور دست پیدا کند. اگر زمانی ویزای شنگن خود را دریافت کردید و گذرتان به پاریس خورد حتما آنچه در ادامه درباره زیبایی‌های پاریس می‌گوییم را به چشم خواهید دید:
 
پاریس موزه ای به بزرگی یک شهر
پاریس را برخی یک شهر موزه می‌دانند، زیرا شهری است که پیکربندی تاریخی خود را حفظ کرده است. شما در هر کدام از کوچه پس کوچه‌های پاریس می‌توانید یا یک موزه واقعی را بیابید و یا معماری خود آن بخش، یک نوع موزه یا شاهکار معماری است. کافی است در یک نقطه خلوت و دنج در مرکز پاریس، در میز و صندلی‌های کافه‌های کنار خیابان بنشینید و یک فنجان قهوه مخصوص فرانسوی را مز مزه کنید. محیطی که می‌بینید چه از نظر فضای اجتماعی شهر و چه از دید معماری و شهرسازی، نمایانگر یک شهر اصیل با فرهنگی فرانسوی و منحصر به فرد است. پاریس شاید به موزه لوور شناخته شود، اما تعداد موزه‌های پاریس خیلی بیشتر از هر شهر دیگری است. موزه‌هایی که هنر مدرن اروپایی تا تاریخ فرانسه و اروپا و جهان را به نمایش می‌گذارند.
 
پاریس و رود مشهور سن
پاریس یکی از آن دست شهرهایی است که رودخانه‌ای از میان آن می‌گذرد و حیات خود را از آن رودخانه به دست آورده است. رود سن که با پیچ و تاب‌های مخصوص به خود از میان قلب شهر گذشته است، هویت ویژه‌ای به پاریس بخشیده است. پل‌های متعددی در گذر سالیان دراز زندگی مردم پاریس در این شهر بر روی این رود ساخته شده‌اند. هر کدام از این پل‌ها داستان و مناسبتی تاریخی را یدک می‌کشند. گونه‌ای از گردشگری در شهر پاریس، با قایق سواری در طول رود سن انجام می‌شود. مشهورترین جاذبه‌های پاریس مانند برج ایفل، موزه لوور و کلیسای نوتردام و سنت شپل هم در کناره این رود جای گرفته‌اند.
 
مرکز تاریخی و پیرامون مدرن

چرا خرید بلیط هواپیما پاریس همیشه جذاب است؟ در شهرسازی معاصر پاریس، یک اصل اساسی در نظر گرفته شده است و آن هم اینکه بافت مرکزی و تاریخی شهر به صورت سنتی و کلاسیک حفظ شده است و بخش‌های مدرن شهر در پیرامون پاریس رشد پیدا کرده است. به این ترتیب بر خلاف بسیاری از شهرهای جهان، رشد شهری موجب تخریب میراث فرهنگی نشد. بلکه مرکز شهر پاریس به همان شکل تاریخی خود باقی ماند و برج‌ها، مراکز خرید مدرن، شهربازی‌ها و باقی سازه‌های جدید در پیرامون پاریس ساخته شدند.
میدان‌های پاریس بخش مهمی از هویت شهری ارزشمند این شهر هستند. میدان ووژ که نخستین میدان طراحی شده فرانسه است، میدان باستیل و میدان شارل دو گل از دیگر میدان‌های مشهور پاریس اند.
 
مشهورترین جاذبه‌های گردشگری پاریس

اگر بخواهیم فهرستی از جاهای دیدنی پاریس ارائه دهیم، با فهرست طولانی رو به رو خواهیم بود. اما شاید بتوان برخی از یادگارهای پاریس را یاد کرد که به شکل ویژه ای برجسته و به یادماندنی هستند. برج ایفل که نخستین بار برای یک نمایشگاه صنعتی ساخته شد، نماد کشور فرانسه است و با اسکلت فلزی و طراحی زیبایش در یادها مانده است. موزه لوور با دارا بودن آثاری از دوران‌های گوناگون تاریخ و هنر فرانسه و جهان مشهورترین موزه جهان است. خیابان شانزه لیزه هر چند به ظاهر تنها یک خیابان است، اما از معروف ترین خیابان‌های اروپا و جهان است. کاخ‌های سلطنتی فرانسه مانند کاخ ورسای، باغ‌های لوکزامبورگ و باغ تویلری، اقامتگاه‌های سلطنتی هستند که امروزه به موزه یا بوستان همگانی تبدیل شده‌اند. آرامگاه پانتئون با الهام از معماری روم باستان، ساختمان یادبود مشاهیر این کشور است. موزه انولید که زمانی مرکز نگهداری از سربازان از کار افتاده ارتش فرانسه بود، امروز یک موزه نظامی و مرکز اسناد چندمنظوره است. دو باغ و قلعه بزرگ در دو سوی پاریس جای گرفته‌اند. یکی پارک بولونی در شرق پاریس و پارک و قلعه ونسن در غرب پاریس که یادگار قلعه‌ها و شکارگاه‌های فرمانروایان و پادشاهان فرانسه هستند. کلیسای نوتردام هم هرچند پس از تجربه یک آتش سوزی سخت در حال بازسازی شدن است، ولی در کنار همسایه‌اش کلیسای سنت شپل، مهمترین کلیساهای تاریخی فرانسه‌اند.
 
بلیط هواپیما پاریس را چگونه ارزان و سریع تهیه کنیم؟
یکی از مدارکی که باید در زمان دریافت ویزای شنگن ارائه دهید، بلیط هواپیما رفت و برگشت پاریس است. علاوه بر این، هر سفری نیاز به خرید بلیط هواپیما برای سفر به آن کشور دارد. اما پاریس به عنوان یک پایتخت اروپایی، فاصله چشمگیری از تهران دارد و هزینه پرواز تا این شهر قابل توجه است. از سوی دیگر ایرلاین‌های مختلفی در این مسیر پرواز می‌کنند و آژانس‌های مختلفی هم بلیط‌های پرواز تهران بارسلونا را با حاشیه سود متفاوت به مسافران عرضه می‌کنند. اما چگونه می‌توان ارزان ترین بلیط هواپیما پاریس را پیدا و خریداری کرد؟ آیا ممکن است به تک تک سایت‌های فروش اینترنتی بلیط هواپیما و آژانس‌های مسافرتی سر زد؟ طبیعتا نه. اما یک راه حل نوین برای این مشکل وجود دارد. سفرمارکت که یک موتور جستجو تخصصی بلیط هواپیما و تور است، قیمت همه بلیط هواپیما تهران پاریس عرضه شده در بازار گردشگری ایران را یکجا و به صورت مقایسه‌ای، پیش روی شما می‌گذارد تا بتوانید بهترین و ارزانترین بلیط را پیدا و پرواز مورد نظرتان را آنلاین، سریع و بدون واسطه خریداری کنید.
 


کد مطلب: 225575

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/225575/پرواز-پاریس-شهر-نور-شکوه-زیبایی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir