کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رویای المپیک از زمین‌های خاکی خرم‌آباد

13 مرداد 1399 ساعت 9:35


گروه ورزشی: نوجوانان و جوانان با استعداد بسیاری در ورزش هستند که انتظار حمایت مسئولان را دارند تا به رویاهای بزرگ خود جامه عمل بپوشانند. گاه آنها با سختی‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و برای عبور از مسیر پر پیچ وخم باید دستشان را گرفت.به گزارش ایسنا، ۱۶ سال دارد اما مربی‌اش می‌گوید احسان حدادی بانوان است. در کودکی پدر و مادر خود را از دست داد و دامادشان سرپرستش شد، او را به سمت ورزش هدایت کرد تا اینکه کلاس پنجم ابتدایی والیبال را انتخاب کرد. می‌گوید به تیم ملی هم دعوت شد اما به خاطر هزینه‌های این رشته آن را کنار گذاشت و یک سال بعد وارد دوومیدانی شد، اولین باری که دیسک دستش می‌گیرد رکورد ۲۱ متر را ثبت می‌کند و همه او را تشویق به ادامه این مسیر می‌کنند.زهرا نجفی در روزهای شیوع کرونا در زمین‌های خاکی لرستان و به دور از مردم تمرین می‌کند تا روزی شاهد تحقق رویایش که رسیدن به المپیک است، باشد اما به حمایت مسئولان نیاز دارد و می‌گوید اگر حمایتش کنند، المپیکی می‌شود و برای آنکه حرف خود را ثابت کند، چشم انتظار برگزاری مسابقات داخلی است تا به گفته خود رکورد بزرگسالان ایران را بزند.

مشروح گفت‌وگوی این بانوی ورزشکار در ادامه می‌خوانید.

از فوت والدین تا آغاز ورزش
متولد ۱۳۸۲ هستم، وقتی خیلی کوچک بودم پدر ومادرم را از دست دادم و دامادمان سرپرستی من را قبول کرد. او به ورزش علاقه داشت و من را هم به این سمت کشید. به همین دلیل کلاس پنجم ابتدایی والیبال را انتخاب کردم و به اردوی تیم ملی دعوت شدم اما به خاطر هزینه‌های این رشته ادامه ندادم تا اینکه بعد از یک سال وارد دوومیدانی شدم. اولین باری که دیسک دستم گرفتم رکورد ۲۱ متر را ثبت کردم و بقیه تشویقم کردند که ادامه بدهم چون می‌گفتند استعداد داری و موفق می‌شود. من هم تمرین کردم تا اینکه بعد از یک سال با آقای داریوش صمیمی(مسئول کمیته پرتاب‌های فدراسیون دوومیدانی) آشنا شدم. اکنون دوسال است که مربیگری من را قبول کرده و خیلی زحمت می‌کشد. من هم آمادگی شکستن رکورد را دارم و امیدوارم که از این طریق بتوانم زحمات آقای صمیمی و خانواده‌ام را جبران کنم.

تمرین با طلوع آفتاب
از ساعت ۶ صبح تمرینم را شروع می‌کنم که تا ۸ و ۳۰ دقیقه ادامه دارد. بعد از آن تا ساعت ۱۵ کارهای دیگرم را انجام می‌دهم و دوباره از ساعت ۱۷ بدنسازی می‌کنم. هر چند این شرایط سخت است اما باید ادامه بدهم. مسئولان هیات استان شرایط تمرین در ورزشگاه تختی خرم‌آباد را برایم فراهم کرده بودند اما مجموعه‌های ورزشی به دلیل شیوع ویروس بسته شدند و اکنون در خانه تمرین می‌کنم. برای پرتاب هم به فضای باز و زمین‌های بیابانی شهرمان می‌روم که تردد افراد خیلی کم است.  در حال حاضر آمادگی خوبی دارم و به دنبال این هستم که در یک مسابقه رسمی رکورد بزرگسالان ایران را بزنم و سال آینده ورودی المپیک را کسب کنم. 

چشم انتظار حمایت مسولان 
فدراسیون دوومیدانی کمی به من کمک کرده و تا الان تمریناتم را انجام داده‌ام اما بیشتر هزینه‌هایم با دامادمان است و هرچه دارم از اوست، تا الان هم تمام زندگی خود را پای من گذاشته حتی خانه ندارد چون همه چیز را پای من گذاشته است. از طرفی اسپانسر هم ندارم و از مسئولان می‌خواهم که کمکم کنند. باید از نظر تغذیه و شرایط تمرینی وضعیت خوبی داشته باشم تا با اطمینان بگویم که توانایی رکوردشکنی را دارم. من هم مثل همه ورزشکاران آرزوی رسیدن به المپیک را دارم و اگر مسئولان به من کمک کنند ۱۰۰ درصد به آن می‌رسم چون در تمریناتم رکورد ۵۶.۲۰ را هم ثبت کرده‌ام.


کد مطلب: 225767

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/225767/رویای-المپیک-زمین-های-خاکی-خرم-آباد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir