به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۱۳ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۲۲۵۷۹۷
مراجعه روزانه ۱۰۰ بیمار کرونایی

یک سوم پرسنل بیمارستان سینادرگیرکرونا هستند

یک سوم پرسنل بیمارستان سینادرگیرکرونا هستند
گروه جامعه: رئیس بیمارستان سینا گفت: به دلیل شیوع بالای ویروس کرونا در جامعه، درصد درگیری پرسنل بیمارستان به عنوان جزئی از جامعه نیز خیلی بالاتر رفته به طوری که نزدیک یک سوم آنها درگیر این بیماری هستند.«محمد طالب‌پور» رئیس بیمارستان سینا  در مورد وضعیت ورودی‌ مبتلایان کرونا به بیمارستان سینا گفت: به طور متوسط روزانه ۱۰۰ بیمار کرونایی به این بیمارستان مراجعه می‌کنند، البته در این چند روز گذشته تعداد ورودی‌های بیمارستان کم‌تر شده است که دلیل آن می‌تواند مراقبت‌هایی باشد که از چند هفته پیش در تهران جدی گرفته شده و یا شاید هم اتفاقی بوده باشد، اما در هر حال در دو الی سه روز اخیر ۵۰ یا ۶۰ بیمار به بیمارستان مراجعه داشته‌اند.طالب‌پور تصریح کرد: به دلیل شیوع بالای ویروس کرونا در جامعه، درصد درگیری پرسنل بیمارستان به عنوان جزئی از جامعه نیز خیلی بالاتر رفته که همین نشان می‌دهد، میزان شیوع در بین مردم جامعه چقدر بالاست.

در بین کادر درمان فوتی نداشتیم
رئیس بیمارستان سینا ادامه داد: خوشبختانه از اول شیوع کرونا در بین پرسنل بیمارستان فوتی نداشتیم و از بین ۱۲۰۰ پرسنل و ۳۰۰ نفر هیات علمی و رزیدنت که داریم، در سری اول شیوع چهار نفر بستری شدند و همه خوب شدند، اما این سری جدید تعداد ابتلاها بالا رفته و شاید نزدیک به یک سوم پرسنل درگیر این بیماری هستند.
وی افزود: البته مبتلایی نداریم که نیاز به بستری داشته باشد، اما این افراد همه ناقل هستند چون جواب تست آنها مثبت شده است، اینجا نهایت مراقبت از پرسنل و بیماران می‌شود، اما شیوع این ویروس به یک‌سوم پرسنل رسیده است.طالب‌پور تصریح کرد: خوشبختانه در بین پرسنل و اساتید مورد آلودگی شدید نداریم که به مراقبت‌های طولانی نیاز داشته باشد، اما آلودگی به این معنا که تست‌شان مثبت شده باشد، در بیمارستان خیلی زیاد شده است.

آمار مرگ‌ومیر بیماران نسبت به قبل تفاوتی نکرده است
وی در مورد خستگی کادر درمان گفت: میزان آمار مرگ و میر بیماران نسبت به قبل تفاوتی نداشته و دلیل آن هم آشنایی بیشتر کادر درمان با این بیماری، نحوه‌ درمان و مراقبت است، اما اینکه اساتید ما خسته شدند یک واقعیت است و نمی‌توان آن را انکار کرد. این موضوع فقط به بیمارستان ما مربوط نمی‌شود، اما علی‌رغم این شرایط پرسنل پای کار ایستاده‌اند و جو در بیمارستان انسان دوستانه است، آنهایی که در این روزها در بیمارستان مشغول به کار هستند، عمدتا از سر انسان دوستی فعالیت می‌کنند.طالب‌پور تصریح کرد: علی‌رغم اینکه خستگی مفرط برای پرسنل آزاردهنده شده، اما عدم رعایت مردم آزار دهنده‌تر خواهد بود، چون فشار این بیماری واگیردار به پرسنل بیمارستان وارد می‌شود در صورتی که این افراد نه درآمد مالی مناسبی دارند و نه تسهیلات خاصی در اختیارشان قرار می‌گیرد و فقط به دلیل شرایطی که پیش آمده احساس مسئولیت می‌کنند.

کسانی که هشدارهای بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، در برابر بیماران غیرکرونایی مسئولند
وی با انتقاد از عدم رعایت پروتکل‌ها از طرف مردم گفت: یک فرد که به کرونا مبتلا می‌شود به نوعی  بی‌احتیاطی دلیل مبتلا شدنش بوده که این موضوع هم عامل خستگی کادر درمان می‌شود و هم جای یک مریض غیرکرونایی را اشغال می‌کند. تصور کنید فردی که به دلیل بیماری قلبی باید بستری شود، در این شرایط به بیمارستان نمی‌آید، اما یک جوان که اصلا از ماسک استفاده نکرده و بی‌مبالاتی خودش منجر به ابتلا شده، بستری می‌شود. این موضوع خیلی انسانی نیست و آنهایی که رعایت نمی‌کنند، در برابر بیماران غیرکرونایی مسئول هستند.وی در پاسخ به این سوال که آیا خستگی کادر درمان بر درمان بیماران کرونایی تاثیر داشته است یا خیر؟ گفت: اینجا دانشگاه است و به صورت مرتب دانشجو، رزیدنت و اساتید حضور دارند و اگر اشتباهی رخ دهد به سرعت همه متوجه خواهند شد، بنابراین در مراکز دانشگاهی همه چیز شفاف است. ممکن است که خستگی باعث شود، افراد در تنش باشند، اما این طور نیست که کارشان را رها کنند و انجام ندهند، اینجا مثل سربازخانه تک تک رفتارها کنترل می‌شود.

تخت‌های بیمارستان را بیماران کرونایی اشغال می‌کنند
رئیس بیمارستان سینا ادامه داد: ظرفیت یک لیوان آب به اندازه حجم آن است و ظرفیت ما هم به اندازه‌ تعداد تخت‌های بیمارستانی است، در بیمارستان بیماران کرونایی و غیرکرونایی داریم که بیماران غیرکرونایی به دلیل ترس از ابتلا اصلا مراجعه نمی‌کنند و تخت‌های بیمارستان را بیماران کرونایی اشغال می‌کنند، در واقع این مسئله یک معامله غیرمنطقی است که رخ داده است.وی در ادامه تصریح کرد: برای بیمارستان فرق نمی‌کند که فرد برای چه بیماری مراجعه می‌کند، اما وقتی از دید کلی به این موضوع نگاه شود، متوجه می‌شویم، توزیع درست بیمار صورت نمی‌گیرد و بیماران کرونایی همه تخت‌ها را اشغال می‌کنند در صورتی که می‌توانستند با رعایت بهداشت اصلا مبتلا نشوند. باید این موضوع در جامعه پررنگ شود که مردم حداقل برای بیماران غیرکرونایی خودشان که امکان رفتن به بیمارستان را ندارند، احساس مسئولیت کنند.

تعداد بیماران غیرکرونایی بسیار زیاد است
طالب‌پور گفت: بیمارستان سینا ۵۰۰ تخت دارد که ۱۳۰ عدد از آنها برای بیماران کرونایی و بقیه برای بیماران غیرکرونایی است، توجه داشته باشید که تعداد بیماران غیرکرونایی بسیار زیاد است و اگر کرونا همین حالا تمام شود، همه‌ی تخت‌ها از بیماران غیرکرونایی پر خواهد شد و باید همین حالا بین این بیماران تناسبی برقرار کنیم.
وی افزود: در روز حدود ۱۰۰ مریض کرونایی ویزیت می‌شود و به طور متوسط ۱۰ نفر بستری و ۱۰ نفر مرخص می‌شوند، اگر شرایط بدتر شود، به طور مثال به ۱۵ بستری و ۱۰ ترخیص می‌رسیم که ایجاد مشکل خواهد کرد، اما اگر شرایط بهتر شود به ۵ بستری و ۱۰ ترخیصی می‌رسیم که در این شرایط پرسنل یک نفسی می‌کشند. همانطور که اشاره کردم، به دلیل ابتلای کلی در جامعه درصد ابتلای بیمارستان ما هم بالا رفته است و اگر شهر تهران را با اینجا قیاس کنیم، همین میزان آلودگی وجود خواهد داشت و باید رعایت بهداشت خیلی جدی‌تر صورت گیرد، چون کرونا در نزدیکی ما وجود دارد.
برچسب ها: ویروس کرونا