به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۸:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۱۳ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب : ۲۲۵۸۷۳
استعفای وزیر خارجه لبنان به خاطر ناتوانی دولت

لبنان در حال تبدیل به کشوری شکست خورده

لبنان در حال تبدیل به کشوری شکست خورده
گروه بین الملل: وزیر خارجه لبنان  پس از استعفایش از این سمت در بیانیه ای گفت که لبنان در حال تبدیل شدن به کشوری شکست خورده است.
 ناصیف حتی، در اعتراض به عملکرد دولت این کشور در چند پرونده حیاتی، رسماً استعفای خود را تقدیم حسان دیاب، نخست‌وزیر این کشور کرد.در همین حال، ناصیف حتی در بیانیه دلایل استعفای خود را به عدم توانایی در انجام وظایف خود در این شرایط تاریخی و سرنوشت ساز که لبنان با آن مواجه است، نسبت داد.
در این بیانیه آمده است: با توجه به نبودن یک چشم‌انداز برای لبنان که به آن به عنوان یک میهن آزاد، مستقل، فعال و درخشان در جهان عرب و جهان اعتقاد دارم و همچنین نبود اراده مؤثر برای دستیابی به اصلاح ساختاری جامع مورد نیاز جامعه ملی ما و درخواست جامعه بین‌المللی برای انجام آن، تصمیم گرفتم از منصب خود به عنوان وزیر امور خارجه استعفا دهم.
ناصیف حتی در این بیانیه خواستار بازنگری در تعدادی از سیاست‌ها و اقدامات و دادن اولویت به شهروندان لبنانی شد. استعفای ناصیف حتی با مشارکت ندادن وی در دیدارهای مقامات این کشور با ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در ارتباط است که اخیراً به لبنان سفر کرده بود.لبنان در حال حاضر با یک بحران جدی اقتصادی روبروست که بزرگترین تهدید برای ثبات در این کشور، ‌از زمان جنگ داخلی آن، ارزیابی شده است.سازمان‌های بین‌المللی از جمله صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده‌اند هرگونه کمک مالی به لبنان مستلزم انجام اصلاحات بنیادین از جمله در مبارزه با فساد است.
ناصف حتّی که دیپلمات باسابقه لبنانی است در نامه استعفای خود نوشته که او به دولتی پیوسته بود که در خدمت یک رئیس به نام لبنان باشد اما متوجه شده که در کشورش چندین رئیس با منافع متناقض وجود دارد.


 
برچسب ها: لبنان اقتصاد