به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۱۴ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۲۲۶۰۲۴

دستگاه حضور و غیاب کارتی بهترین انتخاب روزهای کرونا

گروه کسب و کار: با خرید دستگاه حضور و غیاب کارتی و استفاده از نرم افزار حضور و غیاب، شرایط بحران کرونا را بهتر مدیریت کنید!
این روزها که همه‌ی ما به نوعی درگیر این ویروس عجیب‌الخلقه شده‌ایم و راه فراری نیز از آن برایمان وجود ندارد؛ باید در همه‌ی مسائل خطرات این ویروس را در نظر بگیریم و سعی کنیم تا حد امکان خطر و ریسک آن را کم کنیم!
این روزها یکی از پرخطرترین محل‌های ابتلا به ویروس کرونا، محل‌های کار افراد هستند.
پس شما به عنوان مدیر و مسئول یک مجموعه، در قبال جان کارمندانتان مسئولیت دارید و باید خطرات احتمالی را در محیط کار آن‌ها حذف کنید!

ویروس کرونا، دردسرعظیم ما
گفتیم که عملکرد این ویروس هولناک چندی است که زندگی همه‌مان را مختل کرده است!
مخصوصا این که بسیاری از ما نمی‌توانیم روند "قرنطینه‌ی خانگی" را در پیش بگیریم زیرا رئیس روسای محل کارمان، با این مفهوم دورکاری و این مسخره‌بازی جدیدترها به اطلاح مشکل دارند و به نظرشان تا زمانی که کارمند را با چشمان همانند عقاب خود نبینند و گرمای حضور فیزیکی کارمند را در محیط کار حس نکنند؛ کارها از پیش نمی‌رود که نمی‌رود!
پس قضیه‌ی دورکاری و قرنطینه‌ی خانگی را باید به کل به فراموشی بسپاریم و با اقتدار در محل‌های کارمان حاضر شویم!
فقط تنها کاری که از دستمان برمی‌آید این است که با دوری کردن از مناطق پر ریسک شرکت و سازمان و ضدعفون کردن مرتب دست‌ها، ریسک لبتلا به این ویروس را کاهش دهیم!

دستگاه حضور و غیاب و کرونا
یکی از پرخطرترین محل‌های آلوده در شرکت‌ها و فضای کارها، دستگاه‌های حضور و غیاب اشتراکی و سطوح مشترکی است که همه‌ی کارمندان دارند به نوعی از آن‌ها استفاده می‌کنند!
مخصوصا این که دستگاه حضور و غیاب شرکت دستگاه اثر انگشتی هم باشد و افراد مجبور به لمس سطح آلوده باشند!
پس شاید بهترین انتخاب برای این روزهای کرونا، استفاده از دستگاه‌های حضور و غیابی است که سطح تماس مشترک نداشته باشند!

دستگاه حضور و غیاب کارتی
یکی از بهترین و قدیمی‌ترین مدل‌های دستگاه حضور و غیاب، دستگاه حضور و غیاب کارتی است که اتفاقا دارای انواع بسیار زیادی است!
جالب است بدانید دستگاه حضور و غیاب کارتی، جز اولین دستگاه‌های حضور و غیابی بود که جای خود را در بین مردم باز کرد و مورد استفاده‌ی شرکت‌های بسیاری قرار گرفت!
اما با روی کار آمدن دستگاه‌های حضور و غیاب نسل جدید و بیومتریک مانند اثرانگشتی و تشخیص چهره، محبوبیت خود را از دست داد و به حاشیه رانده شد!
چنان که از قدیم هم گفته‌اند:" نو که اومد به بازار، کهنه میشه دل آزار"
حال این روزها که ویروس کرونا به سراغمان آمده و استفاده از دستگاه‌های حضور و غیاب اثرانگشتی هم به دستور دولت در اداره‌جات به تعلیق درآمده، شاید بسیاری از ما دوباره به فکر استفاده از دستگاه‌های حضور و غیاب کارتی افتاده باشیم!
مخصوصا این که ممکن است بودجه‌ی کافی برای خرید دستگاه‌های حضور و غیاب گران‌تر مانند دستگاه عنبیه و تشخیص چهره را نداشته باشیم!
پس به یاد رفیق قدیمی‌مان یعنی دستگاه حضور و غیاب کارتی افتاده‌ایم!
 
کارت حضور و غیاب
انواع دستگاه حضور و غیاب کارتی
این رفیق قدیمی و وفادار ما، انواع مختلف و بسیار کاربردی دارد!
البته نباید در حق دستگاه کارتی بی‌انصافی کنیم چرا که هنوز بسیاری از دانشگاه‌ها و سازمان‌های پرجمعیت از دستگاه حضور و غیاب کارتی استفاده می‌کنند!
دستگاه‌های حضور و غیاب کارتی شرکت جهان گستر پارس بر اساس نوع عملکرد به دسته‌بندی زیر تقسیم می‌شوند:

•    ساعت‌های بارکدی حضور و غیاب:
با کشیدن کارت بارکد روی ریدر ساعت، ساعت ورود و خروج شما در حافظه‌ی ساعت ذخیره می‌شود.

•    ساعت‌های کارتی حضور و غیاب بدون تماس:
با گرفتن کارت در فاصله‌ی حداکثری ۱۰ سانتی متر در نزدیکی کارتخوان دستگاه، ساعت ورود و خروج ثبت می‌شود.

•    ساعت‌های حضور و غیاب کارتی مغناطیسی:
در این نوع از دستگاه‌های حضور و غیاب با کشیدن کارت به کارتخوان مغناطیسی، ساعت ورود و خروج فرد در سیستم ثبت می‌شود.

•    ساعت‌های حضور و غیاب بدون تماس، با تگ:
تگ به یک قطعه مانند جاسوییچی گفته می‌شود که در آن یک مدار بدون تماس جاسازی شده است و همانند ساعت‌های حضور و غیاب بدون تماس، زمانی که تگ را در نزدیکی دستگاه کارتخوان بگیرید؛ ساعت ورود و خروج شما در سامانه ثبت می‌شود.
مقاومت تگ‌ها، معمولا بیشتر از کارت‌های حضور و غیاب است.
که شما بر اساس نوع نیاز سازمان خود می‌توانید یکی از این دستگاه‌های حضور و غیاب را انتخاب کنید!
البته اگر از ما می‌شنوید؛ این روزها دستگاه‌های حضور و غیاب کارتی بدون تماس، خطر کمتری دارند زیرا کامندان حتی لازم نیست که کارت خود را به صورت مستقیم به دستگاه تماس دهند و کافی است از فاصله‌ای دورتر و حتی از داخل کیف پول و یا کیف خود، به دستگاه نزدیک شوند تا دستگاه حضور آن‌ها را ثبت کند!
دستگاه حضور و غیاب کارتی
نرم افزار حضور و غیاب
خب حالا که به این قسمت از مقاله رسیدیم، همان‌طور که از گذشته هم گفته‌اند :"بی‌مایه فطیر است!" و خرید یک دستگاه حضور و غیاب بدون خرید نرم‌افزار آن، فایده‌ای ندارد!
زیرا دستگاه حضور و غیاب فقط وظیفه‌ی گرفتن و ثبت ساعات ورود و خروج را دارد و حالا سیستمی که میزان حقوق و اضافه‌کار را محاسبه می‌کند؛ در حقیقت نرم افزار حضور و غیاب است!
معمولا وقتی شما دستگاه حضور و غیابی را از شرکتی خریداری می‌کنید؛ نرم‌افزار را هم از همان شرکت تهیه می‌کنید.
احتمالا الان هم اگر قصد به تهیه‌ی دستگاه حضور و غیاب داشته باشید؛ نمی‌خواهید هزینه‌ای اضافی برای نرم‌افزار آن بپردازید و در این فکر هستید که از نرم‌افزر دستگاه قبلی استفاده کنید!
اما بگذارید دو نکته را به شما بگویم:
اول این که معولا هر دستگاه حضور و غیاب قابلیت اتصال به نرم افزار حضور و غیاب خود شرکت را دارد و نمی‌توان نرم افزارهای حضور و غیاب سایر شرکت‌ها را به آن متصل کرد!
اما نرم افزارهای حضور و غیاب جهان گستر پارس به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قابلیت اتصال به اکثر دستگاه‌های چینی و کره‌ای و تعدادی از شرکت‌های تولیدکننده‌ی داخلی را دارند!
خبر دوم این است که شما با خرید دستگاه‌های حضور و غیاب جهان گستر پارس، نسخه‌ی پایه‌ی نرم افزار آن را به صورت رایگان از شرکت هدیه می‌گیرید پس اصلا لازم نیست که نگران هزینه‌ی نرم افزار باشید!
نرم افزار حضور و غیاب  هم یکی از پرطرفدارترین نسخه‌های نرم افزار حضور و غیاب شرکت جهان گستر پارس است که در ادامه می‌توانید تعدادی از ویژگی‌های این نرم افزار جالب را مطالعه کنید!

ویژگی‌های نرم افزار حضور غیاب تحت وب
حال بگذارید به زبان ساده به شما بگویم که نرم افزار حضور و غیاب تحت وب، به چه نرم‌افزاری گفته می‌شود.
نرم افزار حضور و غیاب تحت وب، نرم افزاری است که کاربران برای استفاده از آن نیاز به یک ارتباط شبکه و یک مرورگر مطمئن مانند کروم، فایر فاکس یا هر مرورگر دیگری دارند!
البته این که می‌گوییم این نرم‌افزار تحت وب است؛ لزوما به این معنا نیست که تمامی عملکرد نرم افزار به اینترنت وابسته است و بدون اینترنت برای آن مشکلی پیش خواهد آمد.
جالب است بدانید قطع یا وصل بودن اینترنت، مشکلی را در اجرای نرم‌افزار ایجاد نمی‌کند و بدون اتصال اینترنتی هم نرم‌افزار بدون مشکل اجرا می‌شود.
تحت وب بودن  نرم افزار به این معنی است که ارتباط کاربر با نرم افزار از طریق مرورگر وب برقرار می‌شود و تبادل اطلاعات با سرور از طریق یک ارتباط شبکه صورت می‌گیرد.
این ارتباط شبکه می‌تواند به کوچکی و محدودیت یک شبکه داخلی در یک ساختمان کوچک و یا به بزرگی و گستردگی جغرافیایی شبکه اینترنت باشد.

نرم افزار جضور و غیاب
مزایای نرم افزار حضور و غیاب تحت وب
•    به روز رسانی مزمان تمامی نسخه‌ها
•    امکان دسترسی تمامی کارمندان از طریق موبایل، تبلت یا کامپوتر به نرم افزار حضور و غیاب
•    به روزرسانی همزمان تمامی نسخه‌ها
•    امکانات نامحدود نرم‌افزار در صورت داشتن شرایط دسترسی

کلام پایانی
در این مقاله، شرایط کرونا و تاثیر آن بر محیط‌های کاری را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که با توجه به این که حضور در محل کار اجتناب ناپذیر است، حداقل ریسک حضور و در محل کار را برای خودمان کم کنیم.
به همین دلیل به فکر استفاده از دستگاه‌های حضور و غیاب کارتی و نرم افزارهای مرتبط با آن افتادیم!
یکی از معروف‌ترین نرم افزارهای حضور و غیاب را هم تحت عنوان نرم افزار حضور و غیاب تحت وب با یکدیگر بررسی کردیم و مزایا و معایب آن را شناختیم!
امیدوارم که تا چند ماه دیگر تمامی این داستان‌ها تمام شود و همه‌ی ما به خوبی و خوشی به سر زندگی عادیمان برگردیم و دیگر ترسی از ابتلا به کرونا نداشته باشیم!
اما تا آن روز، لطفا مراقب خودتان و اطرافیانتان باشید!
منبع: https://www.jahangostarpars.com/