به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب : ۲۲۶۰۶
ادعای اردوغان

آیت‌الله سیستانی: وقت رفتن مالکی و اسد

گروه بين‌الملل: نخست‌وزیر ترکیه مدعی شده که مرجع عالی شیعیان در عراق اعلام کرد که زمان آن فرا رسیده که مالکی و اسد از قدرت کنار بکشند.
آیت‌الله سیستانی: وقت رفتن مالکی و اسد
یه گزارش امید به نقل از روزنامه عراقی «المدی»، «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه دیروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ATV» مدعی شد که آیت‌الله «سید علی سیستانی» مرجع عالی شیعیان در عراق به «احمد داوود اوغلو» وزیر خارجه ترکیه اعلام کرده که زمان کنار رفتن «نوری المالکی» نخست‌وزیر عراق و «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه از قدرت فرا رسیده است.

وی در ادامه با پیشنهاد طرح‌های مشترک برای تضمین ثبات منطقه اظهار داشت که کشورش برای ایجاد یک توافقنامه همکاری میان ایران و عراق برای کمک به حل بحران سوریه آماده است. نخست وزیر ترکیه تاکید کرد، پیوستن ایران به تلاش‌های مشترک موجب به وجود آمدن فرصتی بزرگ برای حل بحران سوریه می‌شود. اردوغان افزود: عراق برای حفظ ثبات و امنیتی که حملات متعدد آن را تهدید می‌کند و تاکنون صدها نفر از شهروندان آن کشته شده‌اند، تلاش می‌کند.

داوود اوغلو نیز که دو هفته پیش به عراق سفر کرده بود با آیت‌الله سیستانی و «مقتدا صدر» رهبر جریان صدر دیدار و گفت‌وگو کرد و قرار است به آمریکا و ایران نیز سفر کند. داوود اوغلو دهم نوامبر گذشته به عراق سفر کرده بود و با مقامات عراقی از جمله مالکی دیدار و گفت‌وگو کرد.