به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۱۵ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۲۲۶۱۹۶

فیلم‌های ترسناکی که نامشان را نشنیده‌اید

فیلم‌های ترسناکی که نامشان را نشنیده‌اید
گروه فرهنگی:لذت استرسی که تماشای فیلم‌های ترسناک به همراه دارد یکی از جذاب‌ترین دستاوردهای سینما است.با وجود تعطیلی سالن‌های سینما، سرویس‌های استریم و پایگاه‌های اینترنتی پخش آنلاین محتوای ویدیویی موفق شدند تعدادی از عناوین جذاب سال جاری را به آرشیو خود اضافه کنند. در این میان درخشش فیلم‌های ترسناک هم خودشان را نشان دادند. فیلم‌های ترسناک با داستان‌های ساده و هیجان‌انگیز یکی از بهترین گزینه‌هایی هستند که تماشاگران سینما برای سرگرم‌شدن به آن‌ها مراجعه می‌کنند. در ادامه تعدادی از جدیدترین فیلم‌های ترسناک که نام آن‌ها را نشنیده‌اید را به شما معرفی می‌کنیم.
 
Extra Ordinary (خارق‌العاده)
نمره منتقدان: ۹۸ از ۱۰۰
فیلم «خارق‌العاده» یکی از آن فیلم‌های ترسناک تکرار و قدیمی نیست که آهسته آهسته تماشاگر خود را می‌ترسانند و سپس پایان وحشتناکی برای داستان مرموزشان رقم می‌زنند. این فیلم یک عنوان کمدی فانتزی است که با کمک کلیشه‌های اصلی ژانر ترس به یکی از آثار متفاوت در دنیای فیلم‌های ترسناک تبدیل می‌شود. بنابراین شاید بیشتر از آن که با تماشای فیلم «خارق‌العاده» از دنیای ارواح و مردگان احساس ترک کنید، از خنده روده‌بر شوید.

Relic (یادگار)
نمره منتقدان: ۹۲ از ۱۰۰
دنیای ژانر ترس در سالیان اخیر تغییرات بسیاری را تجربه کرده و کارگردانان خلاق این حوزه این روزها صرفا به دنبال روایت یک داستان جن‌گیری یا مبارزه با ارواح خونخوار نیستند. در سال‌های اخیر، فیلم‌های ترسناک به عناوین روانشناختانه‌ای تبدیل شده‌اند که بیشتر از آن که به دنبال ترساندن تماشاگر خود باشند، به دنبال اذیت‌کردن و رنجاندن او هستند. ماموریتی که شاید در ابتدا ساده به نظر می‌آید چندان هم آسان نیست و همین هم باعث شده بسیاری از آثار این ژانر مدرن در رسیدن به اوج ناموفق باشند. درباره فیلم «یادگار» هم منتقدان اختلاف نظر شدیدی دارند. گروه عظیمی آن را یک فیلم ترسناک ساختارشکن می‌دانند و البته اقلیت اندکی درباره آن صفتی بیشتر از یک تقلید ناامیدکننده را به کار نمی‌گیرند.

The Invisible Man(مرد نامرئی)
نمره منتقدان: ۹۲ از ۱۰۰
استودیوی یونیورسال در سال ۲۰۱۷ تصمیم گرفت دنیای سینمایی فیلم‌های ترسناک خود را با بازسازی فیلم «مومیایی» گسترش دهد. اما استقبال نه‌چندان قابل قبول تماشاگران و نقدهای تقریبا منفی منتقدان باعث شد این استودیو درباره سیاست‌هایش تجدید نظر کند. فیلم «مرد نامرئی» می‌تواند بخشی از یک دنیای سینمایی باشد اما ارتباط خاصی با فیلم‌های قبل و بعد از خودش ندارد. به عبارت دیگر، دنیای سینمایی فیلم‌های ترسناک یونیورسال که پس از حدود نیم قرن بازسازی شده به فیلم‌های تک‌روایی وابسته شده تا تماشاگران را بیش از حد درگیر نکند. این فیلم به دلیل روایت دقیقی که از آزار و اذیت زنان در روابط نادرست داشت، به شدت مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

The Lodge (کلبه)
نمره منتقدان: ۷۴ از ۱۰۰
اگر به تماشای تریلرهای روانشناختی با مضمون‌های مرموز و ترسناک علاقه دارید، فیلم «کلبه» یک انتخاب مناسب به نظر می‌رسد. این فیلم در ترساندن تماشاگرش به شدت موفق ظاهر می‌شود و برای نزدیک‌شدن به او سیاست‌های هوشمندانه‌ای را به کار می‌گیرد. با این حال «کلبه» در رسیدن به اوج داستان مشکلات ریز و درشت متعددی هم دارد که در نهایت در برابر روایت اصلی داستان ضعف بزرگی نیست.

Gretel & Hansel (گرتل و هانسل)
نمره منتقدان: ۶۵ از ۱۰۰
هانسل و گرتل نام داستانی است که برادران گریم سال‌ها پیش آن را براساس داستانی محلی از فرهنگ آلمان توسعه دادند و به روایتی هوشمندانه و جذاب تبدیل کردند. بنابراین طبیعی است که در طول سال‌هایی که چرخ‌های صنعت سینما در حال چرخش بوده، اقتباس‌های سینمایی و سریالی متعددی از این داستان محبوب ساخته شود. جدیدترین نمونه آن فیلم «گرتل و هانسل» است که تلاش می‌کند روایت تاثیرگذاری از زاویه ترسناک برادران گریم را نمایش دهد.

The Hunt (شکار)
نمره منتقدان: ۵۶
فیلم «شکار» یکی از بزرگترین قربانی‌های شیوع ویروس کرونا در جهان بود. تنها یک هفته پس از آغاز اکران این فیلم، سالن‌های سینما در ایالات متحده آمریکا تعطیل شدند و از آن‌جایی که سایر سالن‌های سینما در کشورهای اروپایی و آسیایی هم وضعیت مطلوبی نداشتند استودیوی یونیورسال تصمیم گرفت این فیلم را به صورت مجازی منتشر کند. «شکار» بیشتر از آن که از نگاه هنری و سینمایی به یک فیلم ترسناک خوب تبدیل شود، تلاش می‌کند تا عنوانی سیاسی و هیجان‌انگیز باشد که در رسیدن به هدف سرگرم‌کردن تماشاگرش موفق است.
این فیلم که نام‌های شناخته‌شده‌ای مانند جیسون بلوم و دیمن لیندلوف را پشت صحنه خود می‌بیند، یکی از سیاسی‌ترین فیلم‌های سینمای آمریکا در سال‌های اخیر لقب می‌گیرد که حتی واکنش دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده را هم به همراه داشت.
برچسب ها: فیلم ترسناک