به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۱۵ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب : ۲۲۶۲۱۷

کلاهبرداری با طلسم حذف رقیب عشقی

کلاهبرداری با طلسم حذف رقیب عشقی
گروه حوادث: دو کلاهبردار که در فضای مجازی تحت عنوان رمال فعالیت می‌کردند، دستگیر شدند. یکی از این افراد از دختری جوان مبلغ ۳۲ میلیون ریال گرفته بود تا رقیب عشقی او را از میان بردارد.دختری جوان چندی‌قبل به پلیس فتای استان هرمزگان مراجعه کرد و در شکایتی گفت: شخصی در نقش خواستگار سابقم از طریق شبکه اجتماعی واتس‌اپ و اینستاگرام اقدام به اجرای نقشه‌های ساختگی و فریب من کرده است. این فرد بعد از مدت‌ها از طریق واتس‌اپ با من ارتباط برقرار کرد و گفت به‌تازگی برای سرکشی خانواده‌اش از استان محل کار به استان هرمزگان آمده است و همچنان عاشقم است. من بعد از دیدن این پیام‌ها سعی کردم ارتباط تصویری با آن فرد برقرار کنم، اما خواستگار قلابی ادعا کرد درحال‌حاضر شرایط روحی و عاطفی برای برقراری ارتباط صوتی یا تصویری ندارد.
دختر جوان ادامه داد: پس از مدتی متهم ادعا کرد پدرش اصرار دارد با دختری که یک‌طرفه عاشق وی شده ازدواج کند و البته خودش به این وصلت راضی نیست. او از من خواست با اینستاگرام آن دختر ارتباط برقرار و وی را از ازدواج پشیمان کنم. پسر ناشناس همچنین من را با یک دعانویس در اینستاگرام آشنا کرد تا دعا و طلسمات رقیب عشقی را باطل کنم و شرایط ازدواج ما هموار شود، اما آن رمال از من کلاهبرداری کرد.مأموران پلیس فتا با تحقیقات و بررسی‌های اطلاعاتی فهمیدند دختردایی خواستگار سابق که دو سال هم‌خانه و همکار شاکی در شهر بندرعباس بوده، از جزئیات ارتباط شاکی با مرد جوان اطلاع داشته است؛ بنابراین با مشخصات هویتی مجعول و ایمیل، اقدام به فعال‌سازی حساب کاربری واتس‌اپ و صفحات اینستاگرام کرده و با ایفای سه نقش خواستگار و همچنین رمال اقدام به تحریک احساسات شاکی کرده و با فریب او موفق به دریافت مبلغ ۳۲ میلیون ریال در چهار مرحله به بهانه باطل‌کردن طلسم‌ها و دعانویسی شده است.

سرگرد احسان بهمنی، سرپرست پلیس فتای استان هرمزگان با تأیید این خبر گفت: سرانجام پس از اتمام تحقیقات و جمع‌آوری ادله دیجیتال، پرونده برای اقدامات نهایی به دادسرای استان محل سکونت متهم ارسال شد. در‌همین‌حال رئیس پلیس فتای استان آذربایجان شرقی از شناسایی یک کلاهبردار با عنوان رمالی در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد.سرهنگ محسن محمودی گفت: در رصد‌های پلیسی پیرامون فعالیت کاربران در شبکه‌های اجتماعی معلوم شد فردی با راه‌اندازی صفحه‌ای در فضای شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به فالگیری و رمالی می‌کند که بلافاصله موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.این مقام انتظامی بیان کرد: با بررسی ابعاد موضوع و حوزه اقدامات فنی مشخص شد متهم با ایجاد صفحه اینستاگرامی اقدام به تبلیغ رمالی و فالگیری و ضمن حل مشکلات زندگی با استفاده از دعانویسی در شبکه‌های اجتماعی و با ترفند‌های خاص اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد.وی ادامه داد: با هماهنگی مقام قضائی فرد کلاهبردار دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد که در ادامه تحقیقات پرونده مشخص شد متهم برای جذب فالوور و افزایش بازدیدکنند‌گان از صفحه خود و همچنین برای کسب منافع مالی اقدام به این کار می‌کرد. این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: کلاهبرداران سایبری با ترفند‌های متفاوت و با ایجاد صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی و با عنوان‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری می‌کنند؛ پس هم‌وطنان توصیه‌های پلیسی را جدی گرفته و در دام این‌گونه افراد گرفتار نشوند.