به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ساعت ۰۰:۴۸
کد مطلب : ۲۲۶۲۳
بخت نخست فتح توپ طلا

آمار خیره‌کننده كريس رونالدو در سال 2013

گروه ورزشی: این بازیکن پرتغالی در بهترین فرم دوران بازی‌اش است و بخت نخست فتح توپ طلا است. نگاهی انداخته ایم به آمار امسال او.
آمار خیره‌کننده كريس رونالدو در سال 2013
زلاتان ایبراهیموویچ در سولنا زیر سایه درخشش فوق‌العاده کریستیانو رونالدو قرار گرفت. بازیکن پرتغالی به جام جهانی 2014 رفت. دو گل زلاتان اسکاندیناویایی‌ها را به صعود امیدوار کرد اما رونالدو که گل پیروزی‌بخش را در لیسبون زده بود و در بازی برگشت هم اولین گل بازی را به ثمر رسانده بود هت‌تریکش را کامل کرد و تیمش را به جام جهانی برد. این بازیکن 28ساله در بهترین سال دوران بازی‌اش به سر می‌برد. فیفا تصمیم گرفت زمان رای‌گیری برای توپ طلا را تا پایان ماه تمدید کند (که قرار بود در 15 نوامبر به پایان برسد). بازیکن پرتغالی اکنون بخت اصلی کسب این عنوان برای دومین بار است و می‌تواند به انحصار لیونل مسی بر این جایزه پایان بخشد.

بازیکن آرژانتینی چهار سال پیاپی است که توپ طلا را می‌برد و این بار هم نامزد کسب آن است. اما او در سال 2013 با بحران مصدومیت روبرو بوده و برخلاف سال‌های پیش نامزدی قوی نیست. فرانک ریبری از بایرن مونیخ هم می‌تواند با کسب همه قهرمانی‌ها با بایرن مونیخ فاتح توپ طلا شود، اما از نظر درخشش فردی، سال 2013 متعلق به کریستیانو بوده است. آمار رونالدو در 11 ماه گذشته حیرت‌انگیز بوده است. او البته حتی یک قهرمانی هم کسب نکرده اما واقعا بهترین بازیکن سال تقویمی بوده است. سایت گل نگاهی انداخته به این آمار:

67 – رونالدو 67 گل در این فصل برای باشگاه و کشورش زده است. او رکورد 63 گل خود در سال 2012 را پشت سر گذاشته است و هنوز پنج بازی دیگر در پیش رو دارد (البته مادرید در سال 2013 هشت بازی دارد که دو تایش در جام حذفی، مقابل المپیک د ژاتیوا است و رونالدو به دلیل محرومیت نمی‌تواند در آنها بازی کند). این 67 گل در تنها 56 بازی برای مادرید و پرتغال به ثمر رسیده است. 63 گل او در سال گذشته در 71 دیدار بود.
64 – اما مسی و ریبری، دو رقیب رونالدو برای توپ طلا، در سال 2013 با هم 64 گل زده‌اند.
57 – این تعداد گل او برای مادرید در سال 2013 است. بازیکن پرتغالی در 47 بازی رسمی برای رئال 57 گل زده است.

47 – مهاجم اهل مادیرا سه گل به سوئد زد و آمار گل‌های ملی‌اش را به 47 رساند. او رکوردی برابر با پائولتا، مهاجم سابق پاری سن‌ژرمن پیدا کرد. رونالدو که 109 بازی ملی دارد با یک گل دیگر بهترین گل‌زن تاریخ تیم ملی پرتغال می‌شود.
37 – رونالدو 37 گل از 67 گل خود در امسال را در لالیگا زده است. در تنها 31 بازی.
34 – کریستیانو در 23 بازی در فصل 14-2013، 33 گل به ثمر رسانده است.
30 – او در آوریل اولین بازیکن تاریخ مادرید شد که در سه فصل متوالی بیش از 30 گل می‌زند. او این فصل هم حتما این آمار را به چهار فصل پیاپی می‌رساند.

25 – بازیکن پرتغالی در این فصل برای رئال 25 گل زده است (از تنها 18 بازی). این بهترین آغاز او در یک فصل در اسپانیا است. تازه مادرید هم مربی جدیدی یافته و هم سیستم بازی‌اش عوض شده و بازیکنان هنوز به آن عادت نکرده‌اند، به علاوه این که مسعود اوزیل هم به آرسنال رفته. او در سه فصل گذشته با 27 بار گل‌سازی برای رونالدو بیش از هر بازیکن دیگری کمک کرد که ستاره پرتغالی گل بزند.
19 – دو گل او در خانه الچه، که البته یکی از آنها یک پنالتی جنجالی دقیقه 96 بود، به این معناست که او اکنون مقابل تمامی تیم‌هایی که در فصول اخیر لالیگا مقابل رئال بازی کرده‌اند گل زده است. او در فصل 12-2011 اولین بازیکنی شد که در یک فصل به همه گل زد. البته الچه تیم تازه‌صعودکرده‌ای بود و رونالدو تاکنون مقابلش بازی نکرده بود.

17 – رونالدو در حال حاضر بهترین گل‌زن لالیگا با 17 گل است. مسی 8 گل زده و در مصدومیت به سر می‌برد. رونالدو در راه کسب مجدد عنوان پیچیچی است.
16 – بازیکن پرتغالی به درخشش فردی بی‌چون‌وچرایش بلوغ را هم افزوده و در سال 2013 توانسته 16 بار گل بسازد. این یعنی او در سال جاری میلادی روی 82 گل تاثیر مستقیم داشته است!
14 – گل کریستیانو به یوونتوس چهاردهمین گل او در لیگ قهرمانان در سال 2013 بود. او رکورد 13 گل مسی در سال 2012 را پشت سر گذاشت.
10 – رونالدو در 9 مسابقه در سال 2013 توانسته 10 گل بزند. این اولین باری است که تعداد گل‌های او در یک سال میلادی برای پرتغال دورقمی می‌شود. بهترین رکورد قبلی او هفت گل در 9 مسابقه بود. در سال 2011.

8 – این بازیکن 28ساله در این فصل لیگ قهرمانان در رده نخست بهترین گل‌زنان قرار دارد. او در 4 مسابقه 8 گل زده و در دو مسابقه آخر گروهی تیمش تنها یک گل می‌خواهد تا رکورد بیشترین گل زده در مرحله گروهی یک فصل لیگ قهرمانان را از آن خود کند و از ارنان کرسپو، فیلیپو اینتزاگی و رود ون‌نیستلروی بگذرد.
6 – رونالدو شش هت‌تریک در سال 2013 برای مادرید داشته است. او در مجموع 23 هت‌تریک برای رئال داشته است. او در شش فصل حضور در منچستریونایتد تنها یک بار هت‌تریک کرد و البته برای تیم سر الکس فرگوسن 118 گل زد.
5 – رونالدو اخیرا به رده پنجم برترین گل‌زنان تاریخ مادرید رسیده و از اوگو سانچس، اسطوره مکزیکی گذشته است. او 226 گل برای رئال در تنها 217 بازی زده است. او با ادامه روند فعلی می‌تواند در سال 2015 به بهترین گل‌زن تاریخ باشگاهش، رائول برسد که در 741 بازی 323 گل زد.

2 – کریستیانو تا پیش از امسال نتوانسته بود برای پرتغال هت‌تریک کند. او اما اکنون دو هت‌تریک دارد: مقابل ایرلند شمالی در بلفاست، و مقابل سوئد در سولنا.
0 – اما رونالدو سال 2013 را بدون قهرمانی به پایان می‌برد. آخرین قهرمانی باشگاه در سوپرجام پارسال بود و در آخرین فصل ژوزه مورینیو در این باشگاه. این عنوان در آگوست 2012 به دست آمد. اما چه این روی رای به رونالدو تاثیر بگذارد و چه نگذارد، کریستیانو با جام و بدون جام بهترین فوتبالیست سال 2013 بوده است.
مرجع : گل

Hadi
United States
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۰۴:۵۵
فقط مسی و لاغیر! (178071)
فوتبالی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۰:۳۲
همین چند روز پیش بود که در مورد توانایی های کریس رونالدو نوشتم و یکی از دوستان گفت زیادی تعریف کردم حالا بفرمایید این هم از امار و ارقام کریس. من نمیدانم شما این امر را از کجا گرفتید من این امار راتوی سایت باشگاه رئال دیدم. (178131)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۴:۴۳
مسی حتما یه چیزی داره که 4 سال پشت سر هم توپ طلا رو میبره
اما واقعا امسال کریس از همه و حتی از مسی هم با اختلاف زیادی بهتر بوده و حقشه توپ طلا رو بزنه
به قول خود مسی : کریس حتی وقتی که در اوج هم نباشد گل میزند !!! (178329)